Gå til innhold

nhd - cipralex - blodtrykksfall


I.93

Anbefalte innlegg

tror jeg har hatt blodtrykksfall i forbindelse med cipralex??

Er det farlig?? og er det vanlig?

og ikke minst er det en forbigående bivirkning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Blodtrykksfall er svært sjelden på Cipralex.

Det er helt ufarlig med mindre du får det i en situasjon som kan bli farlig f.eks. om du som pilot får det i en landingssituasjon der du besvimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodtrykksfall er svært sjelden på Cipralex.

Det er helt ufarlig med mindre du får det i en situasjon som kan bli farlig f.eks. om du som pilot får det i en landingssituasjon der du besvimer.

kan man få angstanfall ved opptrapping da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man få angstanfall ved opptrapping da?

Jeg fikk økt angst når jeg begynnte med cipralex. Men jeg vet ikke om det var på grunn av at jeg byttet fra en annen type AD eller om det var en bivirkning eller om det var sykdommen som gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cira123

Jeg fikk økt angst når jeg begynnte med cipralex. Men jeg vet ikke om det var på grunn av at jeg byttet fra en annen type AD eller om det var en bivirkning eller om det var sykdommen som gjorde det.

Gikk denne økningen av angst du fikk når du begynte på Cipralex over etter en stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk denne økningen av angst du fikk når du begynte på Cipralex over etter en stund?

Ja det gikk over når cipralexen begynnte å virke mot depersjonen og angsten. Men det tok flere uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk økt angst når jeg begynnte med cipralex. Men jeg vet ikke om det var på grunn av at jeg byttet fra en annen type AD eller om det var en bivirkning eller om det var sykdommen som gjorde det.

Hei, takk for svar...

Når dere beskriver økt angst er det den velkjente "kloen" i magen?? eller er det anfall??

Jeg har hatt mye "klo":0) (vet ikke et bedre uttrykk) i magen, og også brekninger på grunn av denne spenningstilstanden før, men mer situasjonsbetinget. Nå er den der når jeg våkner, og i tillegg har jeg begynt å få angstanfall som jeg i min 11-årige angsthistorie ikke har hatt før??'

Har du fått anfall på cipralex??

Håper på svar!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...