Gå til innhold

Gruer meg til å gå på jobb


Gjest Sliten medarbeider

Anbefalte innlegg

Gjest Sliten medarbeider

Vi er bare to ansatte i en butikk.Sjefen min er aldri fornøyd med det jeg gjør.Alltid er det noe å sette fingeren på.Hun gir ingen muntlige tilbakemeldinger på det hun er misfornøy med.Bare lapper.Finner de overalt.Blir så nervøs av dette.Jeg gjør så godt jeg kan, men av og til så gjør jeg noe feil og da er helv....løs med lapper til meg der det står mindre pene ting.Jeg er livredd for å overse et støvkorn, eller for å sette en vare feil.Hun sier ALDRI noe når noe er gjort bra.Hvordan skal jeg holde ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sliten medarbeider

Bytt jobb. Et slikt sted er jo ikke blivendes...

Ta vare på alle lappene, og anmeld henne for trakassering.

Jeg har mistet siste rest av selvtillit.Begynner å se på meg selv som udugelig.Det må jo være meg det er noe galt med?Jeg lager lister for meg selv,er livredd for å ikke ha gjort alle arbeidsoppgaver slik hun vil.Likevel er det alltid noe hun finner å utsette på meg.Da må det vel være meg det er noe galt med?Jeg gjør jo feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mistet siste rest av selvtillit.Begynner å se på meg selv som udugelig.Det må jo være meg det er noe galt med?Jeg lager lister for meg selv,er livredd for å ikke ha gjort alle arbeidsoppgaver slik hun vil.Likevel er det alltid noe hun finner å utsette på meg.Da må det vel være meg det er noe galt med?Jeg gjør jo feil..

Uansett om du gjør feil eller ei, så er det hun som trakasserer deg. Det er ingen akseptabel måte å rettlede sine ansatte.

Dette her er så å si identisk med forhold der mannen (som oftest mannen) psyker ned sin kjæreste, slik at hun til slutt tror på alt han sier, og ikke tror hun er verdt noe. Dermed går hun heller ikke ut av forholdet, blir der, fordi hun ikke tror at noen andre vil kunne bli glad i henne.

Har sett den sterkeste og flotteste jente bli redusert til en person med null selvtillit. Når hun til slutt innså at det var HAN som oppførte seg uakseptabelt og håpløst, så kom hun seg heldigvis ut av forholdet til slutt.

Som sagt, ser en klar paralell, selv om det i ditt tilfelle er et arbeidsforhold og ikke parforhold.

Kom deg vekk før du blir ødelagt ennå mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva står det egentlig på disse lappene? Kan du gi et konkret eksempel?

Kanskje du ikke skal ta mål av deg til å være "feilfri" på jobben. Dersom de feilene du gjør er bagatellmessige, så kan du jo la sjefen din irritere seg over dem og bestemme deg for å ignorere hennes irritasjon.

En annen ting er at siden du trives såpass dårlig, så er det kanskje greit å være på utkikk etter en annen jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dog1365380703

Uansett om du gjør feil eller ei, så er det hun som trakasserer deg. Det er ingen akseptabel måte å rettlede sine ansatte.

Dette her er så å si identisk med forhold der mannen (som oftest mannen) psyker ned sin kjæreste, slik at hun til slutt tror på alt han sier, og ikke tror hun er verdt noe. Dermed går hun heller ikke ut av forholdet, blir der, fordi hun ikke tror at noen andre vil kunne bli glad i henne.

Har sett den sterkeste og flotteste jente bli redusert til en person med null selvtillit. Når hun til slutt innså at det var HAN som oppførte seg uakseptabelt og håpløst, så kom hun seg heldigvis ut av forholdet til slutt.

Som sagt, ser en klar paralell, selv om det i ditt tilfelle er et arbeidsforhold og ikke parforhold.

Kom deg vekk før du blir ødelagt ennå mer!

Hvorfor er det altid de "svake" som må bli den tapende part?

Hvorfor kan det ikke heller snart bli en skikkelig debatt og oppvask mot arrogante sjefer?

Her er det ikke DEG "Sliten medarbeider" som det er noe "i veien med" men det er sjefen din. Hun har tydelig vis (som så alt for ofte sjefer har) et sykelig herske problem.

"Gemini" har skrevet et godt eksempel her.

HATER arrogante sjefer (mennesker) som din sjef...de burde vært ******.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tjohooo

Uansett om du gjør feil eller ei, så er det hun som trakasserer deg. Det er ingen akseptabel måte å rettlede sine ansatte.

Dette her er så å si identisk med forhold der mannen (som oftest mannen) psyker ned sin kjæreste, slik at hun til slutt tror på alt han sier, og ikke tror hun er verdt noe. Dermed går hun heller ikke ut av forholdet, blir der, fordi hun ikke tror at noen andre vil kunne bli glad i henne.

Har sett den sterkeste og flotteste jente bli redusert til en person med null selvtillit. Når hun til slutt innså at det var HAN som oppførte seg uakseptabelt og håpløst, så kom hun seg heldigvis ut av forholdet til slutt.

Som sagt, ser en klar paralell, selv om det i ditt tilfelle er et arbeidsforhold og ikke parforhold.

Kom deg vekk før du blir ødelagt ennå mer!

"Sliten medarbeider" har enda ikke sagt noe om hva som står på lappene :)

En jeg vet av som har en liten bedrift var veldig bekymret av seg, og ville forsikre seg om at vikaren gjorde ting riktig. Derfor skrev han små lapper over alt. Ved døra skrev han "husk å lås og legg nøklene der og der, husk å lås den lille låsen også". Ved kassa-apperatet skrev han også gule lapper med punktvise instruksjoner om hva vikaren skulle huske. Det samme i permen for fakturaer, varebestilling, m.m.

Vikaren kunne jo oppfatte dette på mange forskjellige måter, og avhengig av hvordan vikaren oppfattet dette, ville en som vikaren rådførte seg med gitt forskjellige råd. Alt fra "fint at han har tatt seg bryet med å skrive lapper så du slipper å plages" til "anmeld han for trakkasering"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sliten medarbeider" har enda ikke sagt noe om hva som står på lappene :)

En jeg vet av som har en liten bedrift var veldig bekymret av seg, og ville forsikre seg om at vikaren gjorde ting riktig. Derfor skrev han små lapper over alt. Ved døra skrev han "husk å lås og legg nøklene der og der, husk å lås den lille låsen også". Ved kassa-apperatet skrev han også gule lapper med punktvise instruksjoner om hva vikaren skulle huske. Det samme i permen for fakturaer, varebestilling, m.m.

Vikaren kunne jo oppfatte dette på mange forskjellige måter, og avhengig av hvordan vikaren oppfattet dette, ville en som vikaren rådførte seg med gitt forskjellige råd. Alt fra "fint at han har tatt seg bryet med å skrive lapper så du slipper å plages" til "anmeld han for trakkasering"...

Hun har sagt det i den andre tråden i et annet forum:

http://www.doktoronline.no/section/nosection?action=gotomsg&left=%2Fforum%2F1%2F894.ipg%3Fview%3Dthread%26thread%3D2587041&right=%2Fforum%2Fbin%2Fshow.wa%3Fmsgid%3D2587041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...