Gå til innhold

Koldtbord - drepende kjedelig?

Lillemus

Anbefalte innlegg

Var på konfirmasjon i helga og fikk koldtbord. Er det bare jeg som synes koldtbord er drepende kjedelig mat? Det kommer selvfølgelig av at jeg ikke liker kald fisk, kald eggerøre, spekekjøtt, aspik og rømme-, majones- og sennepsgreier. Så jeg blir alltid sittende med noen brødskiver med skinke og paprika, godt nok det, men ikke akkurat selskapsmat.

Dessuten er det svært lite barnevennlig (er det bare mine unger som ikke spiser sånt?) og når man faktisk inviterer 4 unger (ca. 20 gjester) så bør man kanskje tenke på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 147
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

10

• Dorthe

10

• flisa

9

• laguna1365380434

9

Mest aktive i denne tråden

Koldtbord er kjempebra, syns jeg.

Og veldig barnevennlig også! Snuppa mi er veldig happy når det er koldtbord på menyen, for da kan hun velge akkurat det hun har lyst på - og det er alltid noe hun finner.

Selv liker jeg det også, men. Det er jo smak og behag, da. :) Liker middager også, men koldtbord kan være ganske så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte igrunnen det samme da jeg spiste koldtbord i konfirmasjon på søndag.

Ferdigkjøpt potetsalat var det også - æsj !

Men fireåringen min spiste både reker, røkelaks og eggerøre.

Pluss pølser og pommes frites, som vertskapet hadde ordnet for barna. God idé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes koldtbord er helt OK. Fordelen er at det er stort sett noe for enhver smak.

Mine to er ulike. Den eldste greier seg med det enkleste av det enkle (gjerne loff med smør), mens sjuåringen mesker seg med reker, røkelaks, eggerøre, blåskimmelost osv.

Barn er vanskelige og ulike, og det kan kanskje være vanskelig å finne noe felles som passer for alle også ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes koldtbord er helt OK. Fordelen er at det er stort sett noe for enhver smak.

Mine to er ulike. Den eldste greier seg med det enkleste av det enkle (gjerne loff med smør), mens sjuåringen mesker seg med reker, røkelaks, eggerøre, blåskimmelost osv.

Barn er vanskelige og ulike, og det kan kanskje være vanskelig å finne noe felles som passer for alle også ...

Tilfeldigvis var det en kantine vegg i vegg så vi fikk fikset sånne små leverposteinbokser (porsjonspakninger) til ungene - stor stas for Lille Frø. Poden spiste tørt brød med ananasringer på... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tilfeldigvis var det en kantine vegg i vegg så vi fikk fikset sånne små leverposteinbokser (porsjonspakninger) til ungene - stor stas for Lille Frø. Poden spiste tørt brød med ananasringer på... :o)

:o)

Vi var i konfirmasjon for to uker siden. Der var både varm og kald mat (selskapslokale med kjøkken).

Elleveåringen spiste to wienerpølser med poteter, og frøkena var på koldtbordet og forsynte seg med det jeg tidligere nevnte. Da var det fest for alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hos oss

Bedre enn sodd ihvertfall! Det er det kjedeligste jeg kan serveres.

men jeg er enig, helt kaldt koldtbord,med bare veldig tradisjonelle retter, er kjedelig.

De koldtbordene jeg har spist de siste årene, har vært preget av mye godt og tapas-aktig, tror det er mer vanlig ihvertfall rundt her (hvor det er stort tilbud av slikt). Da er det også noe som er lunkent / varmt. (Spanske kjøttboller, marinert kylling, spennende oster, salater som virkelig smaker noe, sjømat som ikke bare er røkt overfet oppdrettsfisk, osv) med tilhørende god drikke.

Da er det det beste man kan få, da alle finner noe en liker, og en kan bestemme selv.

Mine barn (og jeg) liker kald roastbeef, kald eggerøre, spekeskinke, potetsalat, waldorfsalat og annen standard koldtbormat også, vi, men det er ikke spennende, det er jeg enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker det. Men dersom jeg hadde hatt det hadde jeg ikke hatt noen problemer med å tilby f.eks pølser til ungene.

Som barn hatet jeg derimot pølser og elsket koldtbord(og alt annet normalt). Ble direkte rasende når jeg fikk den jævla pølsa foran meg uten at folk engang spurte.

Men det var jo en liten avsporing. Et koldtbord bør i det minste inneholde noe barn liker, vesla finner masse hun liker der - men alle unger er jo ikke like.

Selv elsker jeg koldtbord og kunne ønske flere hadde det. Men det er jo individuelle forskjeller på hva man finner der da ..

Det jeg liker best er spekemat, reker og roastbiff. Da er jeg klar for en orgie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest midia

Bare det er roastbiff så er jeg fornøyd :o)

Du skulle kommet hit en tur du da.

Jeg arrangerte koldtbord for 13 stk i dag jeg.

Har masse roastbiff igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker det. Men dersom jeg hadde hatt det hadde jeg ikke hatt noen problemer med å tilby f.eks pølser til ungene.

Som barn hatet jeg derimot pølser og elsket koldtbord(og alt annet normalt). Ble direkte rasende når jeg fikk den jævla pølsa foran meg uten at folk engang spurte.

Men det var jo en liten avsporing. Et koldtbord bør i det minste inneholde noe barn liker, vesla finner masse hun liker der - men alle unger er jo ikke like.

Selv elsker jeg koldtbord og kunne ønske flere hadde det. Men det er jo individuelle forskjeller på hva man finner der da ..

Det jeg liker best er spekemat, reker og roastbiff. Da er jeg klar for en orgie.

Du bor på riktig sted. Jeg får bare kjøpt roastbiff når jeg er i Sverige og spekemat er dritdyrt på butikken her *sur og misunnelig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest midia

Du bor på riktig sted. Jeg får bare kjøpt roastbiff når jeg er i Sverige og spekemat er dritdyrt på butikken her *sur og misunnelig*

Det var ikke noe billig her jeg bor heller 309 kr kilo'n!

Heldigvis var alle sammen med å la i penger så det ble ikke mer enn 120 pr pers å da hadde vi utrolig mye igjen.

Neste gang kjøper vi mindre å da blir det ca 80 pr stk tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koldtbord er digg, og mine to, tildels veldig kresne barn - pleier alltid å finne et eller annet de liker....kylling, karbonade etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle kommet hit en tur du da.

Jeg arrangerte koldtbord for 13 stk i dag jeg.

Har masse roastbiff igjen.

Hi hi - jeg kan virkelig spise store mengder. Det er så godt mmmmm :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe i mot koldtbord egentlig, men jeg liker ikke buffeter generelt. Liker å bli servert når jeg er på fest. ;-)

Men for barn må vel koldtbord være perfekt. For det første er det "lov" å velge det man liker (og man skal vel være rimelig sær for å ikke finne noe på et gjennomsnitts koldtbord) og for det andre er det "lov" å vandre litt, man trenger ikke å sitte så mye i ro. Det må jo være perfekt for de små.

En annen ting, og med fare for å erte på meg en hel haug med folk her: Jeg syns det er en uting å sette likhetstegn mellom barnevennlig mat og pølser med pommes frittes. hvorfor kan ikke barn spise allminnelig mat, i mindre porsjoner, i stedet for å bli tilbudt de der evinnelige -og usunne- pølsene overalt?!

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis var alle sammen med å la i penger så det ble ikke mer enn 120 pr pers å da hadde vi utrolig mye igjen.

Det er helt råe priser. Sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så glad i den svenske jeg, så da er jeg like langt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sært, tilogmed roastbiffen fra gilde på ica koster bare 299 kr kg, og i disken på ica 199 kr kg. Men sistnevnte har litt lite krydder synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så glad i den svenske jeg, så da er jeg like langt :P

Jeg og liker den norske best men da må jeg på biltur for å få handlet og det gidder jeg sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...