Gå til innhold

Grete Roede kurs og bulimi


Gjest anouschka78

Anbefalte innlegg

Gjest anouschka78

Hei igjen, jeg er tilbake. Uff, jeg begynte på Grete Roede mini kurs for seks uker siden. Har hatt bulimi siden jeg var 16 år, men stort sett frisk nå. Kun oppkast i perioder, men kunne gå et år mellom hver gang i de siste årene, (er 27 år nå).

Problemet er at etter kun en uke på Grete Roede begynte jeg å overspise igjen. Jeg taklet ikke å gå ned lite av gangen i forhold til de andre. Jeg begynte der for å gå ned 5 kg, fordi jeg har lagt på meg 10 kg de siste fire årene. Tenkte først og fremst at jeg skulle lære meg å spise riktig.

Jeg var bare på kurset to ganger pga. jobben. Det varte i fire uker egentlig.

Men så over til tilbakefallet mitt. I starten kastet jeg opp hver dag, men nå er det tre-fire ganger om dagen! Jeg overspiser, så kaster jeg opp.

Er det noen som har råd om hva jeg skal gjøre nå? Må rette opp i dette fort... Føler jeg mister kontrollen. Uff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har selv bulimi så jeg skjønner hvordan det er å miste kontrollen. Det føles forferdelig. Før kunne jeg kaste opp flere ganger om dagen og følte at jeg ikke kunne leve uten bulimien. Jeg spiste på det verste en gulrot om dagen og på det beste ca. 900 kalorier om dagen så det var ikke rart at jeg behøvde å overspise noen ganger. Kroppen blir sulten selv om ikke JEG følte at jeg var det.

Nå har jeg vært innlagt en periode og lært meg å spise "normalt". Nå spiser jeg 1800-2000 kalorier om dagen og jeg føler at det egentlig er for mye, men det hindrer meg faktisk i å kaste opp! Jeg får i meg det jeg trenger og er aldri sulten, så da har jeg ikke behov for å overspise.

Før syntes jeg at bulimien var veldig grei å ha for å døyve følelser, men nå har jeg det kjempebra uten den! Dvs. at jeg ikke kaster opp lenger, men jeg har jo fortsatt spiseforstyrrede tanker.

Så mitt råd til deg er at du ikke skal slanke deg når du fortsatt er i "SF-land". Jeg vet at det er lett å si og jeg klarer ikke helt å forsone meg med det jeg heller, men det beste for å unngå å kaste opp er å spise nok (ca. 2000 kalorier for en ung kvinne).

Den første uka da jeg begynte å spise så mye, gikk jeg opp 2 kg, men etter det har jeg holdt meg helt stabilt. Så ikke bli redd om du går opp litt! Det går over! :)

Det er bedre å ha 5 kg for mye enn å ødelegge kroppen og forbrenningen sin ved å slanke seg og å kaste opp.

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...