Gå til innhold

Er dette vanlig ved depresjon?


Gjest Sqib

Anbefalte innlegg

Er det vanlig ved dyp depresjon at en opplever også de fysiske omgivelsene rundt seg som endret når en er deprimert? Sånn som syn og hørsel.

Når jeg er tungt deprimert så forandrer fargene seg. Og det meste av lyder oppleves som bråk.

Det med synet oppdaget jeg da alle de elektroniske bustavlene skiftet farge fra blå til svart. Noe de i virkeligheten ikke gjorde.

Da jeg ble oppmerksom på det så ser jeg i ettertid at det meste forandrer fargenyanse iallefall.

Det har også hendt at jeg ikke har reagert på tilsnakk. Jeg har ikke hørt at noen snakket til meg.

Håper på svar. Synes dette er kjempeinteressant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

marlenexxx27

Tror ikke det er særlig vanlig, selv ikke ved alvorlig depresjon. Men jeg lurer på om det kanskje ikke er helt uvanlig heller... for noen er det nok sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd at ting fysisk har endret farge, men jeg kjenner veldig godt igjen det med at alle lyder er bråk.

Da jeg var deprimert ble jeg hissig hvis det var mye lyd rundt meg. Trengte ikke være høye lyder, men lyder generelt. Det var som om det "forstyrret" meg, og jeg ville bare være i fred i min egen verden. Ble fryktelig sliten av ytre stimulans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...