Gå til innhold

ska eg ha kasko eller minikasko på bilen min?

ludda

Anbefalte innlegg

eg skal kjøpe meg en pegeout 406 som e 97 mod ,så eg lure på om det e nån kloke hoder som kan hjelpe meg med,hva eg ska velge

jeg er 18 år,jente.og ska forsikre denne bilen,burde jeg bare ha minikasko eller er det bra og ha kasko forsikring...????betale litt over 50 tusenb for denne nå,og det er et røverkjøp...ligger på ca75,000 kr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

thuva1365380402

Vi har selv en 96-modell Toyota, og for første gang i mitt liv har jeg såpass ny bil, vi betalte ca. 70000,- for den i januar. Og vi har denne gangen valgt full kasko. Vi har aldri hatt full kasko tidligere da vi alltid har hatt veldig gamle biler som har kostet ca. 20.000,-. Heldigvis hadde vi valgt full kasko på denne bilen. For ca. 3 uker siden kolliderte min mann nemlig med en buss (det var hans egen skyld), og hadde vi ikke hatt full kasko så hadde vi ikke hatt råd til å reparere den. Den fikk skader for 40.000,-. Vi har en høy egenandel for at vi skal få billigere forsikring. Den er på 7000,-. Men fordi vi er NAF-medlem, og har forsikring i Gjensidige så betaler NAF 4000,- av egenandelen. Så vi må bare betale 3000 i egenandel. Ettersom vi hadde full kasko, fikk vi også leiebil mens bilen ble reparert.

Du er jo veldig ung, men jeg tror likevel at jeg hadde valgt full kasko på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har selv en 96-modell Toyota, og for første gang i mitt liv har jeg såpass ny bil, vi betalte ca. 70000,- for den i januar. Og vi har denne gangen valgt full kasko. Vi har aldri hatt full kasko tidligere da vi alltid har hatt veldig gamle biler som har kostet ca. 20.000,-. Heldigvis hadde vi valgt full kasko på denne bilen. For ca. 3 uker siden kolliderte min mann nemlig med en buss (det var hans egen skyld), og hadde vi ikke hatt full kasko så hadde vi ikke hatt råd til å reparere den. Den fikk skader for 40.000,-. Vi har en høy egenandel for at vi skal få billigere forsikring. Den er på 7000,-. Men fordi vi er NAF-medlem, og har forsikring i Gjensidige så betaler NAF 4000,- av egenandelen. Så vi må bare betale 3000 i egenandel. Ettersom vi hadde full kasko, fikk vi også leiebil mens bilen ble reparert.

Du er jo veldig ung, men jeg tror likevel at jeg hadde valgt full kasko på bilen.

Det er ikka automatisk leiebil inkludert i full kasko. Vi har ikke leiebil på noen av våre forsikringer selv om vi har kasko på begge. Koster noen hundrelapper ekstra i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thuva1365380402

Det er ikka automatisk leiebil inkludert i full kasko. Vi har ikke leiebil på noen av våre forsikringer selv om vi har kasko på begge. Koster noen hundrelapper ekstra i året.

For oss kostet det ikke noe mer å ha leiebil i forsikringa med full kasko. Vi visste faktisk ikke at vi hadde det før vi nå hadde behov for det etter en kollisjon. Det står kun i vilkårene våre, og er ikke noe vi betaler ekstra for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...