Gå til innhold

Arva klær med lukt

org

Anbefalte innlegg

Kjekt å arve klær.

Nå har det seg sånn at jeg har ei god venninne, som røyker inne.

Her om dagen kom hun med en hel del klær som datra vår skal få.

Det stanka røyk, som rimelig var.

Etter to omganger i vaskemaskina og en god omgang i tørketrommel, etter tre dagers lufting...

...

stanker det nesten like ille!

Klærne er fine, og jeg vil gjerne at datra skal kunne bruke dem.

Er det noen som har tips? Hvordan fjerner jeg innbarka nikotinlukt fra klær?

Antirøykende (og klar for mye pepper, men glad for å arve klær) hilsen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest antirøyker

Sikker på at du ikke overdriver?

La datter'n din gå med dem hvis ikke hun eller faren (?) protesterer!

hilsen innbarka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel ikke an å gi pepper fordi du vil bli kvitt vond lukt?

Har hørt rykter om å vaske i maskin med litt eddik, men er ikke helt sikker.

Ellers ville jeg prøvd skyllemiddel med masse parfyme, selv om jeg normalt ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uterøykende mann

Trodde at det var en svunnen tid jeg, med folk som røyker inne og har barn.

Ellers lurer jeg nå fælt på den vaskemaskinen din som ikke klarer å vaske ut røyklukt. Hva slags vaskemiddel og tøymykner bruker du?

Kanskje vaskemaskinen din er for full, eller står på økonomivask (bruker mindre vann) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes da voldsomt ut... Røyker hun sigar og blåser inn i en tett sekk der hun oppbevarer barnetøyet??? Kan ikke med min beste fantasi forestille meg at det lukter røyk av tøyet etter 2 ganger i vaskemaskinen. Sikker på at du ikke er hyper-overfølsom nå :o) ?

Men heng dem ut i sola igjen en dag eller to, gjerne i vindvær, det burde da hjelpe! Ærlig talt vet jeg ikke hva som er verst, et snev av røyklukt eller en overdose "Wild pear and ginger" eller "Outdoor Fresh" eller hva de heter alle sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes da voldsomt ut... Røyker hun sigar og blåser inn i en tett sekk der hun oppbevarer barnetøyet??? Kan ikke med min beste fantasi forestille meg at det lukter røyk av tøyet etter 2 ganger i vaskemaskinen. Sikker på at du ikke er hyper-overfølsom nå :o) ?

Men heng dem ut i sola igjen en dag eller to, gjerne i vindvær, det burde da hjelpe! Ærlig talt vet jeg ikke hva som er verst, et snev av røyklukt eller en overdose "Wild pear and ginger" eller "Outdoor Fresh" eller hva de heter alle sammen...

Det lukter av klærne, utrolig nok! Nei, man skulle ikke tro det var mulig. Og jeg er veeelig følsom for røyklukt, det har dere naturligvis rett i.

Ekstra skyllemiddel (for anledningen med parfyme) og eddik skal kjøpes inn.

Takk for rådene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antirøyker

Går vel ikke an å gi pepper fordi du vil bli kvitt vond lukt?

Har hørt rykter om å vaske i maskin med litt eddik, men er ikke helt sikker.

Ellers ville jeg prøvd skyllemiddel med masse parfyme, selv om jeg normalt ikke liker det.

Skyllemiddel m parfyme er ille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg hørtes veldig rart ut... Lukter vel når de er nyvaska da?? Hmm...

Har sitti på røykerommet på jobben, og det har stinket av klærne mine, men når de er vasket er røyklukten borte. Røyka selv inne før, men lukter da ikke røyk av klærne mine.. Har hun aldri lufta, vaska klæra + røyka inn i skapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du ikke overdriver?

La datter'n din gå med dem hvis ikke hun eller faren (?) protesterer!

hilsen innbarka

Jeg lar ikke mine unger gå rundt som stinkende askebeger...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antirøyker

Jeg lar ikke mine unger gå rundt som stinkende askebeger...!

Selvfølgelig skal du ikke gjøre det. Det ville ikke jeg heller. Jeg tror 'org' kanskje er blitt overdrevent sensitiv, for det er nemlig jeg også. Du leste vel hva h*n skrev:

"Etter to omganger i vaskemaskina og en god omgang i tørketrommel, etter tre dagers lufting... stanker det nesten like ille!"

Usannsynlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig skal du ikke gjøre det. Det ville ikke jeg heller. Jeg tror 'org' kanskje er blitt overdrevent sensitiv, for det er nemlig jeg også. Du leste vel hva h*n skrev:

"Etter to omganger i vaskemaskina og en god omgang i tørketrommel, etter tre dagers lufting... stanker det nesten like ille!"

Usannsynlig!

Røyklukt kan sette seg sinnsykt godt fast i klærne og jeg også er temmelig sensitiv overfor akkurat det. Men jeg har heldigvis til gode å arve slikt tøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...