MsSophie Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 ....Dol-tradisjonen tro så har det vært flere innlegg her vedr. bunad nå tett opp under 17.mai. Men dere - i år har vi jammen glemt "ser-utlendinger- rare-ut-i-bunad-diskusjonen" Dette er sløvt, og jeg tror det er første gang i løpet av min tid her inne (ca 5 år) at dette ikke har vært på tapetet. Selv om det er litt i seneste laget i år, så oppfordrer jeg alle til å huske på at dette bør opp på agendaen om et års tid. ...natta! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freya Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Javel, sjef! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 De ser like rare ut som jeg - syns alle i bunad skal ha lange lyse Synnøve Finden-fletter jeg -selvsagt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsSophie Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 De ser like rare ut som jeg - syns alle i bunad skal ha lange lyse Synnøve Finden-fletter jeg -selvsagt. ....vent til neste år sa jeg....NESTE ÅR...!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 ....vent til neste år sa jeg....NESTE ÅR...!! ååååååååååå - glemte meg bort - jeg har lyst på den til venstre her: http://www.bunadsaum.no/images/alle_bunader_stor.jpg mamma og søstra mi har den blå som hun som sitter foran. men uten kyse 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsSophie Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 ååååååååååå - glemte meg bort - jeg har lyst på den til venstre her: http://www.bunadsaum.no/images/alle_bunader_stor.jpg mamma og søstra mi har den blå som hun som sitter foran. men uten kyse De var flotte, men du_MÅ_ha med kyse :-D Jeg har en som ligner denne (andre farger på broderiet): http://www.almankas.no/bunad/beltestakk2.html Den vil jeg at jentungen skal overta når hun skal konfirmeres - hvis hun vil ha den da. Og da ønsker jeg meg noe enklere og lettere, noe ala denne: http://www.almankas.no/bunad/stakkogliv.html 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 De var flotte, men du_MÅ_ha med kyse :-D Jeg har en som ligner denne (andre farger på broderiet): http://www.almankas.no/bunad/beltestakk2.html Den vil jeg at jentungen skal overta når hun skal konfirmeres - hvis hun vil ha den da. Og da ønsker jeg meg noe enklere og lettere, noe ala denne: http://www.almankas.no/bunad/stakkogliv.html ååååååååå den siste der var lekker! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsSophie Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2005 ååååååååå den siste der var lekker! ..og den er enda lekrere i gylden farge på skjorte og kantebåndene...! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freya Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 ..og den er enda lekrere i gylden farge på skjorte og kantebåndene...! Hm, jeg synes den så litt SparKjøp-aktig ut, jeg. *dukke* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Hm, jeg synes den så litt SparKjøp-aktig ut, jeg. *dukke* å fysj - den gule Sparkjøp-"bunaden" er veldig stygg !?!?! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freya Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 å fysj - den gule Sparkjøp-"bunaden" er veldig stygg !?!?! Ja, det synes jeg også... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsSophie Skrevet 19. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2005 Hm, jeg synes den så litt SparKjøp-aktig ut, jeg. *dukke* Dhø....det er stakk&liv altså -tradisjonell gammel drakt fra Telemark.... *himler med øynene* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest begonia Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 For å kle norsk nasjonaldrakt må en SE norsk ut. Synes jeg. Det ser rart ut med en vietnameser inni, dessverre selv om vedkommende kanskje er oppvokst her i landet. Det ser også rart ut om mennesket inni er norsk med pønkefrisyre med rare farger eller en annen alt for moderne frisyre. Det er min mening og har ikke noe med rasisme å gjøre. Bare en ytring om hva jeg synes om det utseendemessige ved bunadbruk. Forøvrig kan ellers gjerne en australsk bushinnvåner ikle seg bunad for min del, men pent blir det nok ikke. I mine øyne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest toya-1 Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 For å kle norsk nasjonaldrakt må en SE norsk ut. Synes jeg. Det ser rart ut med en vietnameser inni, dessverre selv om vedkommende kanskje er oppvokst her i landet. Det ser også rart ut om mennesket inni er norsk med pønkefrisyre med rare farger eller en annen alt for moderne frisyre. Det er min mening og har ikke noe med rasisme å gjøre. Bare en ytring om hva jeg synes om det utseendemessige ved bunadbruk. Forøvrig kan ellers gjerne en australsk bushinnvåner ikle seg bunad for min del, men pent blir det nok ikke. I mine øyne. Jeg har en sønn som er født i Sør-Korea, og han har bunad. Kjenner også mange andre som er adopterte fra utlandet som går i norsk bunad. Jeg synes de er like søte i norske bunader som i sitt fødelands nasjonaldrakter. Hvorfor skulle ikke de også få lov til å ikle seg norsk bunad, de er jo norske de også selvom de er født i et annet land. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 De ser like rare ut som jeg - syns alle i bunad skal ha lange lyse Synnøve Finden-fletter jeg -selvsagt. Helt klart! Jeg så Bondelik på TV, og han hadde tatt seg MYE bedre ut med fletter. Og så kunne vi alle ha sunget med Trond Viggo: "Det var en gang en ku som hadde fletter!" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Selv om du sier "neste år", så har det jo allerede kommet noen kommentarer,og da slenger jeg på min: Nei, jeg synes IKKE utlendinger eller nordmenn med "utenlandsk utseende" ser rare ut i bunad! :-) Og med det samma jeg er i farta: Jeg så noen indere som så på barnetoget, og alle var oppdresset i tradisjonell finstas fra India. Veldig bra, synes jeg! Jeg liker at folk pynter seg for 17. mai, og bunad, indisk drakt, - anything goes!! :-) Hurra for et fritt land!! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sterkt forbannet ja.. Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 For å kle norsk nasjonaldrakt må en SE norsk ut. Synes jeg. Det ser rart ut med en vietnameser inni, dessverre selv om vedkommende kanskje er oppvokst her i landet. Det ser også rart ut om mennesket inni er norsk med pønkefrisyre med rare farger eller en annen alt for moderne frisyre. Det er min mening og har ikke noe med rasisme å gjøre. Bare en ytring om hva jeg synes om det utseendemessige ved bunadbruk. Forøvrig kan ellers gjerne en australsk bushinnvåner ikle seg bunad for min del, men pent blir det nok ikke. I mine øyne. Mitt barn er norsk med kinesisk utseende. Mitt barn er nydelig i sin bunad. Folk som har ditt syn har et rasistisk syn selvom du sier at du ikke har det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 *flirer* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 ..og den er enda lekrere i gylden farge på skjorte og kantebåndene...! Hva synes du om Vinterbunad fra Voss? Enkel, veldig fin, ja så fin at til og med jeg kunne tenke meg den. Ikke hodeplagget :-) Jeg kan ikke lage lenker med bare et bilde på (hvordan gjør dere det?), så bla deg nedover under Hordaland. http://www.dbas.no/bunad/hordaland.asp 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 ååååååååå den siste der var lekker! Hva synes du om Vinterbunad fra Voss? Enkel, veldig fin, ja så fin at til og med jeg kunne tenke meg den. Ikke hodeplagget :-) Jeg kan ikke lage lenker med bare et bilde på (hvordan gjør dere det?), så bla deg nedover under Hordaland. http://www.dbas.no/bunad/hordaland.asp 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.