Gjest Jente med silikon - 22 år! Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Fant en side på internett der det forskes på kapseldannelse (endelig). Denne siden er fra USA og det står mye god informasjon der...hva man kan gjøre for å forebygge hard kapsel i den grad det går an, og i tillegg hva man skal gjøre hvis man allerede har fått det. Der står det om medisiner man kan ta, og andre metoder man kan prøve (men som ikke kan garantere noe da). Selges ikke slike tabletter i Norge?? Henger Norge litt etter, eller følger de med USA? Føler at de vet så lite her..hva syntes dere? Håper disse tablettene kan sendes til norge jeg.. På den siden fikk man vite mye fakta om risikoer..noe jeg føler blir veldig hysjet ned av klinikker her i norge. En hard kapsel er feks. en "kjedelig komplikasjon"... Det er det jeg frykter mest! Ingen kan vel kalle den kjedelig! Men..hva syntes dere? Føler dere at dere blir informert nok, og ikke opplever at klinikkene er mest ute etter å selge..eller...? Jeg skal iallefall lese mer om dette på egenhånd..for jeg føler at kirurgene her i landet kan altfor lite om dette..og det er synd.. (litt klaging fra meg..men..vi får skylde litt på PMS da..hehe).. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184858-endelig-hjelp-mot-kapsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
våren05 Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Jeg har en sterk mistanke om at det oppgis for lave tall om kapseldannelse. Skal ikke påstå at dette er bevisst, kanskje mangler vi nok grunnlag for en skikkelig statisikk? Uansett - dette kan være skikkelig smertefullt og gjøre brystene svært usymmetriske og knall harde. Jeg har opplevd begge deler. Første gang kom det sakte men sikkert, uten smerter i selve prosessen. Dette var 5 år etter operasjon. Siste gang (11 år etter operesjon) kom det svært brått, og svært smertefullt. Kirurgen min, som jeg ellers har vært svært fornøyd med, har ikke mye trøst å gi, og han har ikke lyst til å reoperere heller. Håpløse greier. En annen ting - har noen blitt kloke på om man må bytte implantatene etter X antall år (og i så fall hvor mange) - eller om man kan leve med dem hele livet slik min kirurg sier. Jeg satt inn det opprinnelige implantatet igjen etter første gang med kapseldannelse. Men, hører så mye forskjellig om dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184858-endelig-hjelp-mot-kapsel/#findComment-1260418 Del på andre sider Flere delingsvalg…
våren05 Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Har du fortsatt web adr. til den siden du refererte til? Sikkert mange som er interessert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184858-endelig-hjelp-mot-kapsel/#findComment-1260421 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente med silikon - 22 år Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Jeg har en sterk mistanke om at det oppgis for lave tall om kapseldannelse. Skal ikke påstå at dette er bevisst, kanskje mangler vi nok grunnlag for en skikkelig statisikk? Uansett - dette kan være skikkelig smertefullt og gjøre brystene svært usymmetriske og knall harde. Jeg har opplevd begge deler. Første gang kom det sakte men sikkert, uten smerter i selve prosessen. Dette var 5 år etter operasjon. Siste gang (11 år etter operesjon) kom det svært brått, og svært smertefullt. Kirurgen min, som jeg ellers har vært svært fornøyd med, har ikke mye trøst å gi, og han har ikke lyst til å reoperere heller. Håpløse greier. En annen ting - har noen blitt kloke på om man må bytte implantatene etter X antall år (og i så fall hvor mange) - eller om man kan leve med dem hele livet slik min kirurg sier. Jeg satt inn det opprinnelige implantatet igjen etter første gang med kapseldannelse. Men, hører så mye forskjellig om dette. Fikk du lagt inn den gamle protesen igjen?? Sa ikke du at det var 11 år siden? Noen kirurger mener at du kan ha de så lenge de holder, mens andre anbefaler å skifte de ut etter 10 år. Jeg kommer nok til å skifte mine ut etterhvert, men holder de om 10 år, kan det hende jeg drøyer det noen år.. Brukte de forresten rue silikonproteser for ti år siden? Hvis dette skjer med meg, kommer jeg til å vil operere meg i håp om at en dag vil det gå bort. Tar jeg ut mine nå, så kommer det til å se helt forferdelig ut..siden jeg ikke hadde bryst før i det hele tatt.. Hvor store var dine før du la inn silikon? La du inn mye? Det kan jo ikke skade å prøve denne medisinen de selger i usa. Det blir jo en siste utvei! Jeg skal til usa nå til høsten. Tenkte å dra til en seriøs kirurg der da, og få snakket med han om ting jeg lurer på. Tror det kan være enklere å få vite om ting der, når man ikke skal opereres der. I tillegg ligger de alltid et skritt foran oss, mens i norge er det så mange spørsmål rundt alt sammen.. Dette har jeg opplevd særlig i forhold til min datter, som har et handicap med armene. Hadde vi vært i usa kunne hun kanskje fått hjelp, da de holder på å prøve ut nye metoder der.. Mens i norge er dette uetisk..!! Jeg prøvde å legge ut internettadressen til den siden! Men det gikk ikke! Har hatt problemer med det før når jeg har forsøkt å legge ut en link til en side der hvor man får gratis hjelp av kirurg over mail. Hvis du har mail ,så kan jeg sende deg linken! Krysser fingrene for deg!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184858-endelig-hjelp-mot-kapsel/#findComment-1261117 Del på andre sider Flere delingsvalg…
våren05 Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Fikk du lagt inn den gamle protesen igjen?? Sa ikke du at det var 11 år siden? Noen kirurger mener at du kan ha de så lenge de holder, mens andre anbefaler å skifte de ut etter 10 år. Jeg kommer nok til å skifte mine ut etterhvert, men holder de om 10 år, kan det hende jeg drøyer det noen år.. Brukte de forresten rue silikonproteser for ti år siden? Hvis dette skjer med meg, kommer jeg til å vil operere meg i håp om at en dag vil det gå bort. Tar jeg ut mine nå, så kommer det til å se helt forferdelig ut..siden jeg ikke hadde bryst før i det hele tatt.. Hvor store var dine før du la inn silikon? La du inn mye? Det kan jo ikke skade å prøve denne medisinen de selger i usa. Det blir jo en siste utvei! Jeg skal til usa nå til høsten. Tenkte å dra til en seriøs kirurg der da, og få snakket med han om ting jeg lurer på. Tror det kan være enklere å få vite om ting der, når man ikke skal opereres der. I tillegg ligger de alltid et skritt foran oss, mens i norge er det så mange spørsmål rundt alt sammen.. Dette har jeg opplevd særlig i forhold til min datter, som har et handicap med armene. Hadde vi vært i usa kunne hun kanskje fått hjelp, da de holder på å prøve ut nye metoder der.. Mens i norge er dette uetisk..!! Jeg prøvde å legge ut internettadressen til den siden! Men det gikk ikke! Har hatt problemer med det før når jeg har forsøkt å legge ut en link til en side der hvor man får gratis hjelp av kirurg over mail. Hvis du har mail ,så kan jeg sende deg linken! Krysser fingrene for deg!! Hei! Det er nå 11 år siden jeg la inn implantatene ja. I løpet av de fem første årene dannet det seg sakte men sikkert en kapsel. Da reopererte jeg altså det ene brystet. Det var da ganske fint frem til nå nylig. Så oppstod det svært plutselig og svært smertefult en kapseldannelse igjen. I mellomtiden ble også det andre brystet hardt. Jeg fikk lagt inn det opprinnelige implantatet første gang, og kirurgen min ser ingen grunn til ikke å bruke det om igjen nå, dersom han går med på en reoperasjon. Han er litt skeptisk fordi han lurer på om jeg ikke vil utvikle kapseldannelse igjen. Implantatene var også ru den gangen. Jeg hadde en A cup og har nå en B cup, så jeg har fortsatt ikke store bryst. Jeg hadde den gangen født og ammet to barn og alt lå svært godt til rette for operasjon. Den kirurgen jeg har brukt har jeg vært svært fornøyd med, han har hele tiden holdt seg svært godt ajourført og svarer godt på spørsmål fra meg. Jeg ønsker deg lykke til med datteren din, og en god reise til USA. De har nok mer erfaring med plastisk kirurgi der vil jeg tro. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184858-endelig-hjelp-mot-kapsel/#findComment-1263229 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.