mwe Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Hei! Jeg er en jente i 20 årene. Siden begynnelsen av desember har jeg gått mer eller mindre kvalm. Gravid er jeg ikke. Samtidig har jeg hatt en del stikkninger spesielt nederst under ribbebena. Har ofte dårlig matlyst. Jeg gikk ned ca 4 kg i vekt (er tynn fra før, så jeg har ikke så mye mer å gå på). Disse klarer jeg ikke å legge på meg igjen. Når jeg kommer fra jobb, orker jeg ingenting, sitter som oftest i sofaen resten av dagen, blir fort sur og irritabel. Jeg reagerer på slike ting som jeg ikke har gjort før. Ser fort svart på ting. Begynte med å prøve Novaluzid, Link og Antepsin uten at det hadde noe effekt. Tok en Helicobakterprøve, og den var positiv. Jeg har også tatt gastroskopi, der fant de en veldig liten spiserørsbrokk, og det skulle vist ikke ha noe å si. En ultralydundersøkelse viste en syste på ene eggstokken, men ikke noe annet gale. Alle blodprøver og avføringsprøver er ok. Prøvde Vival noen dager og nå prøver jeg Nexium uten at det ser ut til å funke. Etter en liten bilkollisjon (påkjørsel bakfra) for ca 1 og et halvt år siden har jeg gått til kiroptaktor. Hun sier jeg har veldig høye muskelspenninger i ryggen og tror at det kan være en grunn til at jeg går kvalm.Nå orker jeg ikke gå slik som dette lenger. Hva kan jeg gjøre og hva er det som feiler meg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184886-kvalme-og-magesmerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Viktig å utelukke spiserørsbrokket og evt påfølgende syre-skade som årsak. Derforsynes jeg du skal bruke nexium iallfall 2 uker. B-preparater bør du være svært forsiktig med. Kvlmen kan være sekundær til muskelspeninger i nakken og hodepine. Dersom hodepine er et problem, bør du få legen din til å vurdere om det skal taes bilder av hodet. Kvalme er også et vanlig tegn ved stress eller depresjon. Prøv å snakk åpent med legen din om dette. Kanskje trenger du avlastning en periode, f.eks med deltids sykmelding for å bryte en ond sirkel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184886-kvalme-og-magesmerter/#findComment-1260606 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.