Gjest prust Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Noe av det beste jeg vet er fersk grønn asparges nå i mai. Mmmmmmm! Mannen min kom hjem med en bunt i forrige uke, men av ulike årsaker ble den liggende i kjøleskapet. nå er stilkene ganske inntørket og slappe, men skuddene ser ganske fine ut. Kan jeg bruke dem fremdeles? Og: da jeg så på dem i kjøleskapet nå i dag, lurte jeg på om asparges egentlig IKKE skal i kjøleskapet i det hele tatt? Noen som vet??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 vet ingenting - men hva gjør du med dem? - koker, steker, rå? smør, salt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freya Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 vet ingenting - men hva gjør du med dem? - koker, steker, rå? smør, salt? Det lurer jeg også på! Håper du får noen oppskriftssvar, flisa! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Det lurer jeg også på! Håper du får noen oppskriftssvar, flisa! jeg er sulten.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 vet ingenting - men hva gjør du med dem? - koker, steker, rå? smør, salt? Man koker dem. Brekk av den nederste biten (det brekker på rett plass selv), skrell av skallet på den nederste halvparten omtrent og kok dem i vann til de er møre. Smør eller blåostsuas til . *nam* Også la flyfly ut en link der det sto om grilla asparges i grilltråden... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 vet ingenting - men hva gjør du med dem? - koker, steker, rå? smør, salt? Jeg koker dem 3-4 minutter i saltvann, Lager en vinegraittesaus til hvis det skal være fint :-) Mmmmmmmmmmmmmmmmm! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsSophie Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 jeg er sulten.... ..jeg også, og vi skal ha pølse og brød til middagene. Det verste er at jeg har bestemt det selv...:-/ ..det er ikke rart jeg sitter her og koper fremfor å stå på kjøkkenet:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Jeg koker dem 3-4 minutter i saltvann, Lager en vinegraittesaus til hvis det skal være fint :-) Mmmmmmmmmmmmmmmmm! Å _ jeg så de hadde sånne på butikken - må prøve....) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Man koker dem. Brekk av den nederste biten (det brekker på rett plass selv), skrell av skallet på den nederste halvparten omtrent og kok dem i vann til de er møre. Smør eller blåostsuas til . *nam* Også la flyfly ut en link der det sto om grilla asparges i grilltråden... Skal vi se: http://www.nesteklikk.no/20050413/56731.html nederst på siden 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Man koker dem. Brekk av den nederste biten (det brekker på rett plass selv), skrell av skallet på den nederste halvparten omtrent og kok dem i vann til de er møre. Smør eller blåostsuas til . *nam* Også la flyfly ut en link der det sto om grilla asparges i grilltråden... ...og DE er gode, de! http://www.nesteklikk.no/20050413/56731.html Dessuten kan man rulle dem inn i parmaskinke også, men jeg veit ikke om man kan legge de på grillen etterpå da, asså! Jeg har en diiiger bunt liggende hjemme i kjøleskapet. Skal nok tilberede de når jeg kommer hjem, ja! *sikle* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Skal vi se: http://www.nesteklikk.no/20050413/56731.html nederst på siden Legg merke til monstergrillen vår! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 ..jeg også, og vi skal ha pølse og brød til middagene. Det verste er at jeg har bestemt det selv...:-/ ..det er ikke rart jeg sitter her og koper fremfor å stå på kjøkkenet:) Gnavler penaøtter jeg som tilfeldigvis lå i veska mi 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsSophie Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Gnavler penaøtter jeg som tilfeldigvis lå i veska mi ...ja, de datt vel tilfeldigvis ned i der...helt av seg selv...:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 ...ja, de datt vel tilfeldigvis ned i der...helt av seg selv...:-) ja, sku du ha sett! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsSophie Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 ...og DE er gode, de! http://www.nesteklikk.no/20050413/56731.html Dessuten kan man rulle dem inn i parmaskinke også, men jeg veit ikke om man kan legge de på grillen etterpå da, asså! Jeg har en diiiger bunt liggende hjemme i kjøleskapet. Skal nok tilberede de når jeg kommer hjem, ja! *sikle* ...hvis du får pølse og brød av meg...kan jeg få asparges med parmaskinke av deg da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soria Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 ja, sku du ha sett! Hehe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Legg merke til monstergrillen vår! Døh - den er observert. Og oppskriften må prøves :-) Nå skal jeg sykle hjem og spise pizza :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 ...hvis du får pølse og brød av meg...kan jeg få asparges med parmaskinke av deg da? Ehh.... nei, takk! Men du kan få komme og spise asparges med parmaskinke og høvla parmesan og drikke Amarone på terrassen min sammen med annegunn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Døh - den er observert. Og oppskriften må prøves :-) Nå skal jeg sykle hjem og spise pizza :-) Og da snakker vi ikke Grandiosa? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsSophie Skrevet 19. mai 2005 Del Skrevet 19. mai 2005 Ehh.... nei, takk! Men du kan få komme og spise asparges med parmaskinke og høvla parmesan og drikke Amarone på terrassen min sammen med annegunn. Okay, den er grei...skal bare fore ungene mine her først.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.