Gå til innhold

Bekymret russ (hjernehinnebetennelse)

Anbefalte innlegg

Anders21365380861

Hei.

Jeg har nettopp gjennomført russetiden, som forresten er voldsomt oppskrytt. Problemet er at jeg i ettertid har fått det som mest sannsynlig er en forkjølelse. Jeg har vondt i halsen, er snørrete og tett i nesa, har stiv nakke og 38,9 i feber. Normalt hadde jeg bare tatt et par paracet og gått til sengs, men i forbindelse med russetida har vi nærmest fått huden full av advarsler om hjernehinnebetennelse. Og en del av symptomene for hjernehinnebetennelse viser det seg at jeg har. Nå har jeg ikke noen spesiell grunn til å mistenke at det skal være noe annet en en helt vanlig forkjølelse, men jeg har blitt litt lettere hypokondrisk etter alle formaningene fra sykesøster. Derfor tenkte jeg at jeg skulle få en leges mening om saken.

Men altså, egentlig regner jeg med at den vonde halsen og tette nesa er bevis på at det er en forkjølelse det er snakk om.

Setter pris på raskt svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185004-bekymret-russ-hjernehinnebetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Sannsynligvis er du vel allerede bedre. Det går gjerne 3-5 dager mellom hver gang jeg svarer. Hjernehinnebetennelse gir markant hodepine, mer enn det som medfølger feber. Kvalme er også vanlig. Noen kan også få punktformede blødninger i huden. Dersom du fremdeles hangler kan det være lurt å ta en tur til legen. Denne kan utelukke f.eks Streptokokker som skal behandles med penicillin, eller kyssesyken som krever spesielle forhåndsregler i lang tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...