Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg har akkurat lagt ut dette :P

(Alt var bedre før i tiden)

Skrevet

Jah, Talailaban Dåvøy har vel ikke noe bedre å ta seg til. Det er vel en eller annen imam som har gi'a direktiver, tenker jeg.

Gjest Jonaz
Skrevet

Jeg har akkurat lagt ut dette :P

(Alt var bedre før i tiden)

En god ting kan ikke sies for ofte.;)

Skjønner forøvrig ikke helt hvorfor du vinkler det mot at ting var bedre før i tiden....hvor hentet du den vinklingen fra? For det var jo bare nevnt i en bisetning? Du må vel ha noen synspunkter til budskapet hennes?

Eller tilhører du de jentene som ukritisk LAR denne utviklingen skje, og kanskje tvertimot er en sterk bidragsyter til ukulturen?

Skrevet

Jeg tror Dåvøy har rett for en gangs skyld...(",)..

Jo oftere vi ser noe jo mer normalt blir det. Og alle vil være normale. Sånn er det bare. Det er ikke lenger nok at vi som foreldre må ta tak og lære jentene og guttene vår god moral og hva vi mener er de rette verdiene. Samfunnet rundt oss er så gjennomsyret av pengemakt og menn i svarte dresser.

Nei, her må man frem med spannet med svart maling og ta sensuren i egne hender. Vi må boikotte og være bevisste på hva vi lar oss påvirke av. Og vi må rose jentene våre for hva de gjør og ikke for hvordan de ser ut. Hver å enkelt av oss må være bevisste når vi omtaler jenter mens våre små håpefulle gutter sitter ved siden av, ved å vise respekt for andre, lærer ungene vår å ha respekt for andre. men desverre finnest det så alt for mange forledre som ikke ser sammenhengen her og som snakker på en slik måte at ungene ikke lærer å vise respekt.

Dagens moralpreken fra

Gjest M.Angelica
Skrevet

En god ting kan ikke sies for ofte.;)

Skjønner forøvrig ikke helt hvorfor du vinkler det mot at ting var bedre før i tiden....hvor hentet du den vinklingen fra? For det var jo bare nevnt i en bisetning? Du må vel ha noen synspunkter til budskapet hennes?

Eller tilhører du de jentene som ukritisk LAR denne utviklingen skje, og kanskje tvertimot er en sterk bidragsyter til ukulturen?

Fordi det var ironi. Ut ifra artikkelen hennes så høres det ut som om alt var så meget bedre før.

Gjest Jonaz
Skrevet

Jah, Talailaban Dåvøy har vel ikke noe bedre å ta seg til. Det er vel en eller annen imam som har gi'a direktiver, tenker jeg.

Jeg syns hun har noen veldig gode poenger. Bør vi ikke snart la jenter på 13-14 år slippe å bli pushet til altfor tidlig sexdebut, og til å tro at lykken er en perfekt kropp?

Gjest Snoopy83
Skrevet

Ja, det var et virkelig genialt innsiktsfullt og originalt innspill fra kristenpolitikeren.

Hun har nok glemt det etter noen uker.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg syns hun har noen veldig gode poenger. Bør vi ikke snart la jenter på 13-14 år slippe å bli pushet til altfor tidlig sexdebut, og til å tro at lykken er en perfekt kropp?

Typisk Norge, hvis vi gjør alt forbudt, da vil vi bli perfekt..

Man hadde sex som 13 og 14 åringer før og. Det er ikke bare noe som plutselig har kommet de senere årene.

Utrolig nok, jeg har troen på at ungdom i dag faktisk har egne meninger og gjør som de vil.

Gjest Jonaz
Skrevet

Fordi det var ironi. Ut ifra artikkelen hennes så høres det ut som om alt var så meget bedre før.

Da leste du nok dårlig.

Poenget hennes var et forbud i markedsføringsloven mot halvnakne jenter i bilannonser/reklame på 70-tallet.

Dåvøy tok denne paralellen, fordi det kanskje nå er på tide å konfrontere markedsførere/annonsører om at vi ikke vil ha denne ukulkturen som har utviklet seg siden forbudet mot å benytte nakne jenter i annonser/markedsføring.

Har du ellers noen synspunkter på hva jeg skrev til deg i siste avsnitt?

Gjest Jonaz
Skrevet

Man hadde sex som 13 og 14 åringer før og. Det er ikke bare noe som plutselig har kommet de senere årene.

Utrolig nok, jeg har troen på at ungdom i dag faktisk har egne meninger og gjør som de vil.

Joda, her ser vi det.

Det er voksne kvinner SELV som forsterker denne ukulturen. De viser neiggu ikke mye forståelse og solidaritet med forvirrede pubertetsjenter med dårlig selvbilde.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Da leste du nok dårlig.

Poenget hennes var et forbud i markedsføringsloven mot halvnakne jenter i bilannonser/reklame på 70-tallet.

Dåvøy tok denne paralellen, fordi det kanskje nå er på tide å konfrontere markedsførere/annonsører om at vi ikke vil ha denne ukulkturen som har utviklet seg siden forbudet mot å benytte nakne jenter i annonser/markedsføring.

Har du ellers noen synspunkter på hva jeg skrev til deg i siste avsnitt?

"Dåvøy tok denne paralellen, fordi det kanskje nå er på tide å konfrontere markedsførere/annonsører om at vi ikke vil ha denne ukulkturen som har utviklet seg siden forbudet mot å benytte nakne jenter i annonser/markedsføring."

Jo, jeg er enig jeg at det er en uting og bare bruke nakne damer i annonser. Men sånn er det jo ikke. Det blir ikke brukt bare det. Det blir og brukt (halv)nakne menn, påkledde kvinner og menn, barn og dyr osv.

Mange av de er tynne og ser vellykkede ut, men å si at dette er det som påvirker barn og unge mest, syns jeg blir feil.

Når jeg ser på reklame idag, er det like mange helt normale mennesker, om ikke litt unormale, som preger tv-skjermen.

Hun peker også på at det er horribelt at 14-åringer leser om oralsex.

Og feks at;

"En norsk undersøkelse fra i år viser at ungdom føler seg unormal fordi de ikke har møtt problemer bladene skriver om."

Tror man ikke alltid det da? Det er jo å voksne som lurer på akkurat dette. Bare ta en titt inne på seksualitetsforumet. Eller hvilket som helst annet å for den slags skyd. Man leser daglig, "er jeg normal" osv.

Vi mennesker vil være som andre og ikke skille oss ut. Og jeg tror ikke ting er så mye verre i dag, enn det var for 10 - 20 år siden..

Gjest M.Angelica
Skrevet

Joda, her ser vi det.

Det er voksne kvinner SELV som forsterker denne ukulturen. De viser neiggu ikke mye forståelse og solidaritet med forvirrede pubertetsjenter med dårlig selvbilde.

"Det er voksne kvinner SELV som forsterker denne ukulturen. De viser neiggu ikke mye forståelse og solidaritet med forvirrede pubertetsjenter med dårlig selvbilde."

Det er ikke så lenge siden jeg var en "forrvirret pubertetsjente med dårlig selvbilde" så jeg har nok litt peiling på hva jeg skriver om.. =)

Gjest Jonaz
Skrevet

Jeg tror Dåvøy har rett for en gangs skyld...(",)..

Jo oftere vi ser noe jo mer normalt blir det. Og alle vil være normale. Sånn er det bare. Det er ikke lenger nok at vi som foreldre må ta tak og lære jentene og guttene vår god moral og hva vi mener er de rette verdiene. Samfunnet rundt oss er så gjennomsyret av pengemakt og menn i svarte dresser.

Nei, her må man frem med spannet med svart maling og ta sensuren i egne hender. Vi må boikotte og være bevisste på hva vi lar oss påvirke av. Og vi må rose jentene våre for hva de gjør og ikke for hvordan de ser ut. Hver å enkelt av oss må være bevisste når vi omtaler jenter mens våre små håpefulle gutter sitter ved siden av, ved å vise respekt for andre, lærer ungene vår å ha respekt for andre. men desverre finnest det så alt for mange forledre som ikke ser sammenhengen her og som snakker på en slik måte at ungene ikke lærer å vise respekt.

Dagens moralpreken fra

*laaang applaus*

Gjest Jonaz
Skrevet

"Det er voksne kvinner SELV som forsterker denne ukulturen. De viser neiggu ikke mye forståelse og solidaritet med forvirrede pubertetsjenter med dårlig selvbilde."

Det er ikke så lenge siden jeg var en "forrvirret pubertetsjente med dårlig selvbilde" så jeg har nok litt peiling på hva jeg skriver om.. =)

...og likevel forsvarer du ukulturen med nebb og klør?

Skal ikke se bort fra at det henger sammen med at du sitter dønn fast i den samme kulturen selv.

Skrevet

Alt blir ikke perfekt om vi forbyr mer, men ting blir ikke perfekt om vi åpner opp for alt og sier;"her ta ansvar og vis at dere er verdige oppgaven" til ungdommen. For jo mer normalt en ting blir gjort, jo mer synlig og vanlig alt blir, jo fortere og lettere viskes grensene bort og vekk og alt føles normalt. Greit om ungdom synest det er greit å ha sex når de er 13 eller 14, men da bør de ha fått sjansen til å finne det ut fra kriterier i seg selv og ikke utifra hva en reklameplakat eller et ungdomsblad forteller dem.

Man skal ikke tie ting ihjel eller lukke øynene for hva som skjer, men stadig utviding av hva som er lov og greitt er farlig.

Skrevet

"Dåvøy tok denne paralellen, fordi det kanskje nå er på tide å konfrontere markedsførere/annonsører om at vi ikke vil ha denne ukulkturen som har utviklet seg siden forbudet mot å benytte nakne jenter i annonser/markedsføring."

Jo, jeg er enig jeg at det er en uting og bare bruke nakne damer i annonser. Men sånn er det jo ikke. Det blir ikke brukt bare det. Det blir og brukt (halv)nakne menn, påkledde kvinner og menn, barn og dyr osv.

Mange av de er tynne og ser vellykkede ut, men å si at dette er det som påvirker barn og unge mest, syns jeg blir feil.

Når jeg ser på reklame idag, er det like mange helt normale mennesker, om ikke litt unormale, som preger tv-skjermen.

Hun peker også på at det er horribelt at 14-åringer leser om oralsex.

Og feks at;

"En norsk undersøkelse fra i år viser at ungdom føler seg unormal fordi de ikke har møtt problemer bladene skriver om."

Tror man ikke alltid det da? Det er jo å voksne som lurer på akkurat dette. Bare ta en titt inne på seksualitetsforumet. Eller hvilket som helst annet å for den slags skyd. Man leser daglig, "er jeg normal" osv.

Vi mennesker vil være som andre og ikke skille oss ut. Og jeg tror ikke ting er så mye verre i dag, enn det var for 10 - 20 år siden..

Hvorfor tror du ungdom spør seg sel spørsmålet; "er jeg normal??"

Jo, fordet de er usikre. Og er en usikker er en lett påvirkelig, en tar etter det en tor er normalt utfra hvordan en opplever samfunnet rundt seg. For alle vil jo bli oppfattet som normale. Derfor er det like viktig med grenser i ungdomstiden som i småbarnstiden.

Unger som vokser opp i et hjem med vold lærer at det er virkligheten og det er normalt; gjett hvordan den ungene vil løse konflikter i senere tid. Historien gjentar seg. Det samme gjelder sex og fokuset på kropp og kjønnsroller. Menn blir ikke fremstilt som svake sexsymbol. Og selv om mange kvinner fremstår som sterke kvinner med ben i nesa og meninger i frontallappen, så ligger det noe udefinerbart der, nedarvet i oss om hvordan kvinner skal se på seg selv og hvordan det er lov å se på kvinner. Derfor er reklame rettet mot barn, unge som er fiksert på kropp og hvordan en skal se ut farlig dersom ikke ungene har godt utgangspunkt med seg hjemmefra om respekt overfor seg selv og andre...puh!!( det var langt))

Skrevet

Dåvøy og flere i Krf tror de kan kontrollere og forby seg til bedre tilstander, det har vist seg å slå feil før.

De kunne like gjerne legge ned forbud mot tidevannet.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Dåvøy og flere i Krf tror de kan kontrollere og forby seg til bedre tilstander, det har vist seg å slå feil før.

Nå snakker du Mr.Kahn. Jeg er helt enig ;)

Gjest Bøygen2
Skrevet

Smuglingen av vin og øl er tredoblet på tre år. Ganske OK at utvalget er så bra, her kan man få fire ulike vin og 5 ølmerker på svartebørsen, ca 30% under prisen på polet. Ikke at det betyr så mye, men det er et par -tre hundrelapper spart i mnd. Det er liksom så herrrlig å lure staten og Kr.F. Levert på døra med trailer :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...