Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå synes jeg dere går litt _vel_ langt her!

Go and boil your bottom, sons of a silly person. I blow my nose at you!

"You sons of a silly person"!

"................................"

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Freya

28

• Prozak

23

• IngenLurerDenneGutten

13

• favn

6

Skrevet

"Snakker om min personlige preferanse innen kinosaler, og det kan ikke du bestemme!"

Det kan jeg ikke. Men jeg kan gjengi saklige fakta om hva som er teknisk bra .-)

PS: Stupid gitt!

"..............................."

Mye som kan være teknisk bra, men subjektivt uholdbart likevel. Det er jo ikke noe stort problem for meg altså, går nok ganske lenge til neste gang jeg får sjansen til å gå på Colosseum. I mellomtiden får du bare kose deg med Star Wars! :)

May the force be with you!

(Use the forks, Luke!)

Skrevet

Mye som kan være teknisk bra, men subjektivt uholdbart likevel. Det er jo ikke noe stort problem for meg altså, går nok ganske lenge til neste gang jeg får sjansen til å gå på Colosseum. I mellomtiden får du bare kose deg med Star Wars! :)

May the force be with you!

(Use the forks, Luke!)

Jeg husker min søster var sammen med en svenske, fra et lite sted i sverige, som vi tok med på collosseum. Han snakket flere ganger om at "de hadde da vitterlig en bra kino der han bodde også". Og joda, den kinoen var bra den, med sitt lille lerret og plaststoler :-)

"Search your feelings, Luke. You know it to be true."

".................................."

Skrevet

Hva er dystopifilmene?

Forfallsfilmer (min betegnelse) som sorterer under sci-fi, men gjerne blottet for romskip og krig og den slags. Handlingen foregår etter Katastrofen og teknologien kan godt være bygget opp fra grunnen av i russisk 50-tallsstil, altså stort og klumpete og råheftig. Menneskets kamp for å overleve knyttes til kampen mellom det gode og det onde.

Eks: Brazil, Twelve Monkeys, Blade runner, 28 days later, Mad Max, Terminator...

En av mine favorittsjangre, om ikke den.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

"Vi får vel bare agree to disagree, for dette gir jeg meg aldri på. Aldri, hører du, aldri!!!"

Tja...det er jo egentlig ikke noe å bli enig om. Hvis jeg tar deg med hjem og spiller en plate for deg på mitt Dynamic Precision anlegg, så kan du jo gjerne mene at ditt Sony anlegg til 3.000,- har bedre lyd. Men det har jo ikke det :-)

PS: Shut your gobbering tit, your tie make me puke, you coffee-nosed pervert!

"..............................."

"på mitt Dynamic Precision anlegg"

Har du DP? Hvilken modell?:-/

Skrevet

"på mitt Dynamic Precision anlegg"

Har du DP? Hvilken modell?:-/

Nei, jeg har ikke det. Det var bare et eksempel :-)

(men jo har jobbet sammen med en av utviklerne, og en av de andre jeg jobbet sammen med kjøpte en forforsterker til 140.000,- :-)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

(men jo har jobbet sammen med en av utviklerne, og en av de andre jeg jobbet sammen med kjøpte en forforsterker til 140.000,- :-)

Sikkert DP5,5. Har eid den, men jeg kjøpte den brukt.

Har også hatt en 2000H

G-morn foresten:-)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

"forforsterker til 140.000"

Denne overså jeg. Viss det var en DP. var det nok et sluttrinn. Erntsen (DP) produserer bare passive forforsterkere, de er ikke så "kostbare".

Skrevet

"forforsterker til 140.000"

Denne overså jeg. Viss det var en DP. var det nok et sluttrinn. Erntsen (DP) produserer bare passive forforsterkere, de er ikke så "kostbare".

Dette var den gang DP var helt nytt.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Dette var den gang DP var helt nytt.

Hva mener du?

Skrevet

Hva mener du?

Jeg mener at dette er så mange år siden, så det er ikke sikkert produktserien deres er det samme nå som den gang. Men når det er sagt, så kan det selvføglelig hende at jeg husker feil, og at det var et sluttrinn denne idiotien betalte 140.000,- for :-)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jeg mener at dette er så mange år siden, så det er ikke sikkert produktserien deres er det samme nå som den gang. Men når det er sagt, så kan det selvføglelig hende at jeg husker feil, og at det var et sluttrinn denne idiotien betalte 140.000,- for :-)

De beste ble produsert på midt på 90-tallet.

Leif Erntsen er jo en gammel Tandbeg-ingeniør.

Det er - og har vært bare to i den bedriften. Han og kona.

Skrevet

Forfallsfilmer (min betegnelse) som sorterer under sci-fi, men gjerne blottet for romskip og krig og den slags. Handlingen foregår etter Katastrofen og teknologien kan godt være bygget opp fra grunnen av i russisk 50-tallsstil, altså stort og klumpete og råheftig. Menneskets kamp for å overleve knyttes til kampen mellom det gode og det onde.

Eks: Brazil, Twelve Monkeys, Blade runner, 28 days later, Mad Max, Terminator...

En av mine favorittsjangre, om ikke den.

Aha.

Terminator-filmene (kanskje ikke nr 3) er noen av mine favoritter. :)

Skrevet

Nå synes jeg dere går litt _vel_ langt her!

Go and boil your bottom, sons of a silly person. I blow my nose at you!

Høh!

You don't frighten us, English pig-dog!

Skrevet

"You sons of a silly person"!

Hey, du har sagt mye rart om meg i denne tråden, men å bli kalt "son" vil jeg ha meg frabedt!

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Aha.

Terminator-filmene (kanskje ikke nr 3) er noen av mine favoritter. :)

Og det var god lyd på dem:)

Skrevet

Jeg husker min søster var sammen med en svenske, fra et lite sted i sverige, som vi tok med på collosseum. Han snakket flere ganger om at "de hadde da vitterlig en bra kino der han bodde også". Og joda, den kinoen var bra den, med sitt lille lerret og plaststoler :-)

"Search your feelings, Luke. You know it to be true."

".................................."

Insinuerer du at vi har en utslitt bygdekino med plaststoler og revnet lerret?

Her er spesifikasjonene for kinoen her på stedet:

Sal 1

394 plasser

Dolby Digital, THX, Wide Screen/Cinema Scope.

Sal 2

74 plasser

Dolby Surrond, Wide Screen/Cinema Scope.

Duger i haugevis.

Mudhole? Slimy? My home this is.

Skrevet

Og det var god lyd på dem:)

Hm, lydfreaks altså.

Er ikke så opptatt av det jeg, sjø! :)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Hm, lydfreaks altså.

Er ikke så opptatt av det jeg, sjø! :)

Spørs hva slags film det er. Terminatorfilmene hadde nok ikke vært noe særlig hadde det ikke vært for lyden.

Grønne mil f.eks. er ingen lydfilm, men en god film.

Skrevet

Spørs hva slags film det er. Terminatorfilmene hadde nok ikke vært noe særlig hadde det ikke vært for lyden.

Grønne mil f.eks. er ingen lydfilm, men en god film.

Tøft med mye lyd da, men det er ikke noe jeg sitter å tenker på liksom.

Film er best på kino uansett! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...