Freya Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Skrevet 22. mai 2005 Tøft med mye lyd da, men det er ikke noe jeg sitter å tenker på liksom. Film er best på kino uansett! Sitter OG tenker på! Stygg feil. 0 Siter
Prozak Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 De beste ble produsert på midt på 90-tallet. Leif Erntsen er jo en gammel Tandbeg-ingeniør. Det er - og har vært bare to i den bedriften. Han og kona. "Det er - og har vært bare to i den bedriften. Han og kona." Han har hatt minst én som han har leid inn som utvikler. "................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 Hey, du har sagt mye rart om meg i denne tråden, men å bli kalt "son" vil jeg ha meg frabedt! Jajajaja :-) "..............................." 0 Siter
Prozak Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 Insinuerer du at vi har en utslitt bygdekino med plaststoler og revnet lerret? Her er spesifikasjonene for kinoen her på stedet: Sal 1 394 plasser Dolby Digital, THX, Wide Screen/Cinema Scope. Sal 2 74 plasser Dolby Surrond, Wide Screen/Cinema Scope. Duger i haugevis. Mudhole? Slimy? My home this is. Nei, jeg insinuerer at den ikke er bedre enn Colosseum. Den kan fortsatt være bra :-) (Jeg har forøvrig ikke et så personlig forhold til kinoene i byen jeg bor som du har :-) "................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 Forfallsfilmer (min betegnelse) som sorterer under sci-fi, men gjerne blottet for romskip og krig og den slags. Handlingen foregår etter Katastrofen og teknologien kan godt være bygget opp fra grunnen av i russisk 50-tallsstil, altså stort og klumpete og råheftig. Menneskets kamp for å overleve knyttes til kampen mellom det gode og det onde. Eks: Brazil, Twelve Monkeys, Blade runner, 28 days later, Mad Max, Terminator... En av mine favorittsjangre, om ikke den. Bladerunner er jo en kjempeklassiker, og definitivt undervurdert. Jeg leste boken som var "starten" på Bladerunner for en del år siden - "Do Androids Dream of Electric Sheep?", av Phillip K. Dick. Anbefales. "....................................." 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 "Det er - og har vært bare to i den bedriften. Han og kona." Han har hatt minst én som han har leid inn som utvikler. "................................." Artig å vissta hvem det var. Jeg vet at Forsmann: http://www.forsman.no/produkt.htm og Erntsen har slått hodene sammen til tider, men det er for å kunne levere et komplett annlegg. 0 Siter
Freya Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Skrevet 22. mai 2005 Nei, jeg insinuerer at den ikke er bedre enn Colosseum. Den kan fortsatt være bra :-) (Jeg har forøvrig ikke et så personlig forhold til kinoene i byen jeg bor som du har :-) "................................." Den er bra, ja. Elsker kino jeg, se. Har ikke tenkt å gifte meg med kinosalen her da, blir litt trangt i dobbeltsenga. Dessuten tror jeg snorking i THX er særdeles slitsomt å høre på. 0 Siter
Prozak Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 Artig å vissta hvem det var. Jeg vet at Forsmann: http://www.forsman.no/produkt.htm og Erntsen har slått hodene sammen til tider, men det er for å kunne levere et komplett annlegg. Jeg husker desverre ikke hva han het - bare at det var masse snakk om det. Han var visst en av de aler største elektronikkgeniene her til lands. Blant annet var han en av hjernene bak pantesystemene til Tomra. "................................." 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 Jeg husker desverre ikke hva han het - bare at det var masse snakk om det. Han var visst en av de aler største elektronikkgeniene her til lands. Blant annet var han en av hjernene bak pantesystemene til Tomra. "................................." Javel. Tomra automatene ble oppfunnet av Tore Planke, ca. 1969-70 0 Siter
ariadne Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 Høh! You don't frighten us, English pig-dog! Ni! Ni! Ni! Ni! 0 Siter
ariadne Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 A shrubbery! Please, please! This is supposed to be a happy occasion! Let's not bicker and argue about who killed who. 0 Siter
Freya Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Skrevet 22. mai 2005 Please, please! This is supposed to be a happy occasion! Let's not bicker and argue about who killed who. We are now the Knights who say ... Ecky ecky ecky ecky, bih-kang, zoop-boing, zowenzum. 0 Siter
ariadne Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 We are now the Knights who say ... Ecky ecky ecky ecky, bih-kang, zoop-boing, zowenzum. Hvitt flagg! 0 Siter
favn Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 Aha. Terminator-filmene (kanskje ikke nr 3) er noen av mine favoritter. Terminator-filmen stiller ikke helt i favorittklassen, men jeg tok de med i 'sjangeren'. 0 Siter
favn Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 Aha. Terminator-filmene (kanskje ikke nr 3) er noen av mine favoritter. Terminator-filmenE... 0 Siter
favn Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 Bladerunner er jo en kjempeklassiker, og definitivt undervurdert. Jeg leste boken som var "starten" på Bladerunner for en del år siden - "Do Androids Dream of Electric Sheep?", av Phillip K. Dick. Anbefales. "....................................." Jeg tror ikke den er spesielt undervurdert. Den regnes fortsatt for å være den store forfallsfilmen og sci-fisjangerens befriende kvantesprang fra framtidsoptimistisk laserskyting, underlige romskip, møte med snålinger fra ytre rom, vektløshet, tankeoverføring, vitaminpillemat, rare kondomklær og ditto hodeplagg. Do androids..., ja den har jeg og den er lest. Men den kan ikke måle seg med filmen / filmmanuset, synes jeg. 0 Siter
Prozak Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 Jeg tror ikke den er spesielt undervurdert. Den regnes fortsatt for å være den store forfallsfilmen og sci-fisjangerens befriende kvantesprang fra framtidsoptimistisk laserskyting, underlige romskip, møte med snålinger fra ytre rom, vektløshet, tankeoverføring, vitaminpillemat, rare kondomklær og ditto hodeplagg. Do androids..., ja den har jeg og den er lest. Men den kan ikke måle seg med filmen / filmmanuset, synes jeg. Det er nok til undervurdert kommersiellt sett, tror jeg. Men selvfølgelig ikke blant entusiaster. "................................" 0 Siter
Prozak Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 Javel. Tomra automatene ble oppfunnet av Tore Planke, ca. 1969-70 "Javel. Tomra automatene ble oppfunnet av Tore Planke, ca. 1969-70" Det var neppe disse han jobbet med, men så vidt jeg vet så forbedret de systemene minst én gang. "................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.