Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kvinne på 56 år. Alltid vært sunn og frisk. De tre siste årene har jeg trappet ned for å ta vare på barnebarn store deler av uken. Jeg har fire barnebarn fra 7år til 1/2 år. De to siste årene har jeg vært spesielt plaget av ovenfornevnte symptomer. Av og til føles det som om det er et åpent sår på høyre side i halsen. Hovner lett/ofte opp i det jeg tror kan være mandlene. Denne vinteren har vært særdeles plagsom. Nå har jeg fått en ganske hissig stemning nede i brystet, jeg hoster - både tørt og slim. Slimet er ganske klart. Tett i nesen, feber,litt kvalm og nedsatt energi. Lurer på om jeg er i en alder hvor disse småbarna styrer hele sin bakterieflom til meg og at jeg er en god mottaker. Eller kan det være symptomer på noe annet. Har pollenallergi, men den har gitt seg nå. Hvordan kan jeg behandle dette så det går raskt over. Skal opereres for Hallux onsdag 25. mai. Og da må jeg jo være i form! Håper dere kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185067-s%C3%A5r-hals-tett-nese-hoster-feber/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei,

Det høres som det er noe infeksjon du går rundt med. Allergi kan selvfølgelig også bidra, men jeg ville i første rekke få det undersøkt om du har noen bakterier (få tatt en hals/neseprøve til mikrobiologisk undersøkelse), gjerne også sopp. Det kan selvfølgelig også være noe virus, som er vanskeligere å undersøke. Kunne tenke også på virus som forårsaker kyssesyke, og som kan være medvirkende til langvarige plager i øvre luftveier (kan undersæøkes med blodprøve). Dette med at barnebarn smitter de voksne pårørende er ganske vanlig, men de infeksjonene er som regel relativt kortvarige og går over av seg selv. Kunne også supplere med andre undersøkelser ( f. eks.bl.a. CPR) for å se om det er infeksjon og om det er bakterier. Jeg kan selvfølgelig ikke stille noen diagnose på grunnlag av de kortfattede opplysninger som er tilgjengelig for meg, men jeg vil i alle fall anbefale å gå til lege, og om han/hun ikke gjør det av seg selv kunne du kanskje forsiktig foreslo disse laboratorieundersøkelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...