Gå til innhold

1 cm fra påkjørsel, anmelde, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest anonym akkurat nå
Skrevet

Jeg og datteren min på 2 år ble i ettermiddag ensten påkjørt av en bil som rygget i fullfart på en oversiktlig p-plass. Sjåføren gjorde en grimase når jeg hylte og kjørte avgårde. Jeg var 1 cm fra å få bilen på foten, både rumpe (sto lent over datteren min) og arm var nær bilen. Jeg ønsker å anmelde forholdet. 2 meldte seg som vitner med en gang, tok bilnummeret og var rystet. Hva gjør jeg nå?

Skrevet

Næmmenherregudamenneske, spør du dolingene om DET??? Se til helsike og ring purken før saken foreldes.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Personlig ville jeg bare oversett hele saken.

Big deal, liksom.

Han var sikkert bare veldig stresset. Kan hende de beste av oss.

Sofies mamma
Skrevet

Personlig ville jeg bare oversett hele saken.

Big deal, liksom.

Han var sikkert bare veldig stresset. Kan hende de beste av oss.

Jeg lurer ikke på hva dere mener, men hvordan jeg går fram. Hvis slike ting kan skje deg og bør du ikke kjøre bil, det er ikke sånt som bare skjer alle.

Gjest midia
Skrevet

Jeg lurer ikke på hva dere mener, men hvordan jeg går fram. Hvis slike ting kan skje deg og bør du ikke kjøre bil, det er ikke sånt som bare skjer alle.

Nå fikk vi svar på at det ikke er bare syklister som er svin i trafikken.

Gjest Wer bist du?
Skrevet

Ække så mange måter å "gå fram på" hvis du har bestemt deg for å anmelde. Ta med nødvendige opplysninger (bilnummer, navn på vitner). Troppe opp på politistasjonen, fyll ut dertil egnet formular og lever.

Få brev i posten tre uker senere om at saken her henlagt.

Sofies mamma
Skrevet

Ække så mange måter å "gå fram på" hvis du har bestemt deg for å anmelde. Ta med nødvendige opplysninger (bilnummer, navn på vitner). Troppe opp på politistasjonen, fyll ut dertil egnet formular og lever.

Få brev i posten tre uker senere om at saken her henlagt.

Takk for ordentlig svar. Vet at det blir henlagt, men bilisten får vel vite at hun har blitt anmeldt? Det er det som er viktig for meg.

Gjest Wer bist du?
Skrevet

Takk for ordentlig svar. Vet at det blir henlagt, men bilisten får vel vite at hun har blitt anmeldt? Det er det som er viktig for meg.

Det er jeg ikke sikker på, men vil vel anta at vedkommende vil få beskjed om at det er levert anmeldelse mot ham. Jeg hadde ihvertfall satt pris på å få vite det om noen skulle finne på å anmelde meg :)

Skrevet

Normalt skal anmeldelsen forkynnes dersom den anmeldte får status som mistenkt.

Skrevet

Enkelt og greit: gå på politistasjonen og få fylt ut anmeldelse.

Siden du fikk litt pepper lenger ned, så må jeg bare si at det er bra du anmelder! Er man så stresset at man ikke ser seg for, så lar man vær å kjøre bil!!!!

Gjest Bøygen2
Skrevet

Det enkleste er å rapportere inn mistanke om promillekjøring, og det er ofte tilfelle for mange som gjør slikt.

Naboen her kjørte bilen rett inn i skogen fra stillestående. Politi kom da jeg ringte og fikk henne til å blåse. Det ble rødt, og dermed fikk hun tur i politibil.

Skrevet

Dø, jeg holder på å bli trampet ned hele tida jeg. Skal jeg begynne å spørre etter legitimasjon og anmelde dem eller ;o)

Sofies mamma
Skrevet

Dø, jeg holder på å bli trampet ned hele tida jeg. Skal jeg begynne å spørre etter legitimasjon og anmelde dem eller ;o)

Du må gjøre hva du vil, men så lenge du ikke svarer på spørsmålet, så skjønner jeg ikke hvorfor du svarer. Hadde du opplevd at din 2-åring er så nærme på å bli kjørt ned, så hadde nok du og reagert. Jeg er ingen kranglefant, men rett skal være rett.

Sofies mamma
Skrevet

Det enkleste er å rapportere inn mistanke om promillekjøring, og det er ofte tilfelle for mange som gjør slikt.

Naboen her kjørte bilen rett inn i skogen fra stillestående. Politi kom da jeg ringte og fikk henne til å blåse. Det ble rødt, og dermed fikk hun tur i politibil.

Nå er jo det altfor sent. Tenkte å anmelde til mandag.

Sofies mamma
Skrevet

Enkelt og greit: gå på politistasjonen og få fylt ut anmeldelse.

Siden du fikk litt pepper lenger ned, så må jeg bare si at det er bra du anmelder! Er man så stresset at man ikke ser seg for, så lar man vær å kjøre bil!!!!

hjertelig takk!

Sofies mamma
Skrevet

Næmmenherregudamenneske, spør du dolingene om DET??? Se til helsike og ring purken før saken foreldes.

Den er vel ikke foreldet til mandag? Tente å levere en anm. da.

Skrevet

Nå er jo det altfor sent. Tenkte å anmelde til mandag.

Selvsagt er det ikke for sent.

Skrevet

Selvsagt er det mulig å anmelde saken da, men bevis for evt. promillekjøring er jo "foreldet" i løpet av kort tid.

Skrevet

Du må gjøre hva du vil, men så lenge du ikke svarer på spørsmålet, så skjønner jeg ikke hvorfor du svarer. Hadde du opplevd at din 2-åring er så nærme på å bli kjørt ned, så hadde nok du og reagert. Jeg er ingen kranglefant, men rett skal være rett.

Jeg har opplevd at både eldstemann og dattera mi har blitt påkjørt på ordentlig jeg. Eldstemann av en bil og dattera mi av en sykkel. Det gikk verst utover dattera mi.

Man kan ikke anmelde uhell. Selvfølgelig kan man men hvis du gidder å vente i 4 timer hos politiet for deretter å få brev om at saken er henlagt så er det jo bare å stikke ned i morra.

Skrevet

Det er bare å stikke ned på kammeret de - de har åpent de!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...