Gå til innhold

1 cm fra påkjørsel, anmelde, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anmeldelse foregår ved å møte opp på politistasjonen.

Såfremt du ikke mener sjåføren kjørte med promille, så har jeg vanskelig for å se meningen i å belaste politiet med nesten-ulykker. Det er neppe straffbart å nesten rygge på noen, selv om det var en skremmende opplevelse for deg og selv om sjåføren burde vært mer forsiktig (eller du kunne muligens også ha sett deg litt bedre for?)

Skrevet

Den er vel ikke foreldet til mandag? Tente å levere en anm. da.

Du er innenfor godt innenfor grensen.

Skrevet

Enkelt og greit: gå på politistasjonen og få fylt ut anmeldelse.

Siden du fikk litt pepper lenger ned, så må jeg bare si at det er bra du anmelder! Er man så stresset at man ikke ser seg for, så lar man vær å kjøre bil!!!!

"Er man så stresset at man ikke ser seg for, så lar man vær å kjøre bil!!!!"

Sånt kan skje, og det er et urimelig krav at man alltid skal passe på å ikke være stresset når man kjører bil.

Når det er sagt, så er det et selvfølge at man ved en slik nesten-påkjørsel går ut og beklager, og forsikrer seg om at det gikk bra. Hvis ikke, ser jeg ikke noe galt i å anmelde.

"................................"

Skrevet

"Er man så stresset at man ikke ser seg for, så lar man vær å kjøre bil!!!!"

Sånt kan skje, og det er et urimelig krav at man alltid skal passe på å ikke være stresset når man kjører bil.

Når det er sagt, så er det et selvfølge at man ved en slik nesten-påkjørsel går ut og beklager, og forsikrer seg om at det gikk bra. Hvis ikke, ser jeg ikke noe galt i å anmelde.

"................................"

Det er vel ikke noe "galt" i å anmelde, men hva er vitsen?

Skrevet

Det er vel ikke noe "galt" i å anmelde, men hva er vitsen?

"Det er vel ikke noe "galt" i å anmelde, men hva er vitsen?"

Det er jo et poeng. Men hvis ingen gadd å anmelde ting de regnet med ikke ville føre til tiltale, så ville det jo blitt mer og mer "fritt frem".

"................................."

Skrevet

"Det er vel ikke noe "galt" i å anmelde, men hva er vitsen?"

Det er jo et poeng. Men hvis ingen gadd å anmelde ting de regnet med ikke ville føre til tiltale, så ville det jo blitt mer og mer "fritt frem".

"................................."

Jeg betviler at dette er en straffbar handling, og når man da heller ikke er påført noen form for skade så er det jo heller ikke grunnlag for evt. å kreve noen form for erstatning. Da ser jeg liten grunn til å blande offentlige myndigheter inn i situasjonen.

Dersom kjøringen objektivt sett var langt utenfor alminnelig uaktsomhet på en parkeringsplass, så stiller saken seg annerledes - men "nesten-påkjørsler" foregår hele tiden. Man har selvfølgelig alltid ansvar for å ikke kjøre på noen når man rygger - men det gjorde jo vedkommende heller ikke.

Skrevet

Må bare legge til en liten kommentar til jeg! Ser at mange mener det er menigsløst å anmelde, men her hos oss (liten by da...) ringer de bilførere det blir klaget på og advarer. Dersom det skjer noe med en bilfører som har klager på seg tar de med dette i annklagene.

Så jeg synes man skal si ifra!

Jeg håper at noen skjerper seg og blir mer vaktsomme dersom man får advarsel.

Gjest synes det jeg
Skrevet

Jeg synes du skal anmelde jeg, eller i alle fall melde fra til politiet at den bilen/føreren ga deg og din datter en skrekk-opplevelse.

Har blitt påkjørt jeg, på fotgjengerfelt. Riktignok hadde ikke bilen så stor fart, men i sammenstøtet med bilen forstuet jeg hånda. Dette var på Norway-Cup,han som kjørte på meg var en som var "ansatt" under arrangementet. Jeg var keeper og kunne ikke delta i kampene mer...Stress er absolutt ingen god unnskyldning!!!

Anmeld du, med god samvittighet

Skrevet

Du må gjøre hva du vil, men så lenge du ikke svarer på spørsmålet, så skjønner jeg ikke hvorfor du svarer. Hadde du opplevd at din 2-åring er så nærme på å bli kjørt ned, så hadde nok du og reagert. Jeg er ingen kranglefant, men rett skal være rett.

Vesla ble påkjørt i vogna på fotgjengerovergangen.

Håpløst kryss.

Ble så opprørt at jeg fikk ikke tatt noe nummer, og ingen andre reagerte. Gikk bra.

Skrevet

Har vært i lignende situasjoner, men har aldri anmeldt noe. Bare blitt fly forbanna, hehe.

Sparer anmeldelser og bruk av 112 til det virkelig er bruk for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...