Gå til innhold

langvarig depresjon,dobling av lovleg dose.


perj1365380861

Anbefalte innlegg

perj1365380861

Etter at både fastlege og psykiater søkte om ECT var avslaget frå ein vikaroverlege på psykitrisk avdeling svært oversakande tung og mørk.Særleg at psykiatern min ikkje støtta meg.Eg har fått eit nyttvitneprov på at godt forhold til legekollegaer er viktigare enn omsyn til pasientar.Men nok om det, eg har bryte med psykiatrien og brukar nå 600 mg av EFEXOR DEPOT på eigen hsnd 60mg REMERON.Denne bruken har i alle fall minska dødselengselen. Eg er ofte våt av svette om morgon og har svært dramatiske og depressive draumar kvar nat. Handlar alltid om død. Men eg maktar å overleve kvardagen.Da eg i dag ikkje har eit konkret ønske om å dø, ønsker eg eit svar på om 600 mg EFEXOR DEPOT 60 mg REMERON er akseptabelt for kroppen.På destreuktive tankar har det virka positivt, men eg har kjensle av at kroppen reagerer negativt. Er dette ein veg mot sjølvmord? Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg tror du må få gjort noe med dette snarest! Det kan virke som om du ikke får den rette effekten av Efexor. Kanskje du skulle prøve å bytte medisin? 600mg høres veldig mye ut. Jeg bruker selv 150 mg. Prøvde en gang med 225, men kroppen reagerte voldsomt. Ble skikkelig dårlig. Har også opplevd at om jeg tar medisinen om kvelden, får jeg en veldig urolig natt. Tar den nå ved middagstider og det føles normalt.

Ønsker deg lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

perj1365380861

Hei.

Jeg tror du må få gjort noe med dette snarest! Det kan virke som om du ikke får den rette effekten av Efexor. Kanskje du skulle prøve å bytte medisin? 600mg høres veldig mye ut. Jeg bruker selv 150 mg. Prøvde en gang med 225, men kroppen reagerte voldsomt. Ble skikkelig dårlig. Har også opplevd at om jeg tar medisinen om kvelden, får jeg en veldig urolig natt. Tar den nå ved middagstider og det føles normalt.

Ønsker deg lykke til videre.

Takk for svar, det gjorde godt.Problemet er berre at eg med denne dosen klarer å fungere. Det har eg ikkje gjort på mange år. Eg meiner det er bedre at ungar på 6 og 9 år ser at ein far lever/fungerer litt enn ein far som er "død", men lever litt lenger.Eg føler frå psykiatrien at eg er eit"enfant terrible" som det ikkje er håp for, men dette går først og fremst utover uskyldige ungar.,

Eg har mista respekten for legestanden, påyskiatri spesielt. Særleg fordi eg har kome tilbake til livet ved "å gi faen" i psykiatrien.

Det er bedre å dø løvende enn å dø død. Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

perj1365380861

Hei.

Jeg tror du må få gjort noe med dette snarest! Det kan virke som om du ikke får den rette effekten av Efexor. Kanskje du skulle prøve å bytte medisin? 600mg høres veldig mye ut. Jeg bruker selv 150 mg. Prøvde en gang med 225, men kroppen reagerte voldsomt. Ble skikkelig dårlig. Har også opplevd at om jeg tar medisinen om kvelden, får jeg en veldig urolig natt. Tar den nå ved middagstider og det føles normalt.

Ønsker deg lykke til videre.

Takk for svar, det gjorde godt.Problemet er berre at eg med denne dosen klarer å fungere. Det har eg ikkje gjort på mange år. Eg meiner det er bedre at ungar på 6 og 9 år ser at ein far lever/fungerer litt enn ein far som er "død", men lever litt lenger.Eg føler frå psykiatrien at eg er eit"enfant terrible" som det ikkje er håp for, men dette går først og fremst utover uskyldige ungar.,

Eg har mista respekten for legestanden, påyskiatri spesielt. Særleg fordi eg har kome tilbake til livet ved "å gi faen" i psykiatrien.

Det er bedre å dø løvende enn å dø død. Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Historien forteller om en del tilfeller hvor slike doser har vært helt nødvendige og er det som har hjulpet pasienten. Jeg tror ikke det skader kroppen på lang sikt.

Likevel mener jeg du i det minste burde få målt blodtrykket samt få tatt en serumkonsentrasjonsmåling.

Kan du ha en lidelse innen det bipolare spektrum? I så fall burde Lamictal eller litium kunne hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar, det gjorde godt.Problemet er berre at eg med denne dosen klarer å fungere. Det har eg ikkje gjort på mange år. Eg meiner det er bedre at ungar på 6 og 9 år ser at ein far lever/fungerer litt enn ein far som er "død", men lever litt lenger.Eg føler frå psykiatrien at eg er eit"enfant terrible" som det ikkje er håp for, men dette går først og fremst utover uskyldige ungar.,

Eg har mista respekten for legestanden, påyskiatri spesielt. Særleg fordi eg har kome tilbake til livet ved "å gi faen" i psykiatrien.

Det er bedre å dø løvende enn å dø død. Per

Selvfølgelig skal du sørge for det beste til barna dine. De er første prioritet. Jeg tenkte bare at det må finnes en annen medisin som kanskje gir deg bedre effekt enn Efexor. Slik at du slipper unna bivirkningene. Ta vare på deg selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...