Gå til innhold

Kan jeg forlange..

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

..at husgjester rydder etter seg? Og går ut innimellom?

Jeg glemte hvor JÆVLIG jeg syntes det er å ha langvarige, late, blakke, rotete gjester..

Nå flyr jeg rundt og koker, finner håndklær, lager kaffe, låner ut nøkler og sørger for at folk trives..

Han, derimot, sitter rundt og drikker MITT øl, mangler røyk, og sprer bøker og filmer, og forlater helst ikke stua, med mindre jeg(eller typen) er med for å underholde ute

Jeg jobber og!

Blir dere sprø av folk som ikke går hjem? Jeg føler meg bare SÅ invadert..!!

Han gikk en tur nå, men det var først etter at jeg GA ham en hundrings for å ta en tur ut i verden..

Det må jo være NOE gøy å se på i Oslo, uten at jeg er med og leier lanke!

*sprø*

Gjør dere noe med slitsomme husgjester, eller bare setter dere dere ned og ber for at det skal gå over snart?

Jeg har to meter høye skuldre nå! Og det er mulig han ikke drar (frivillig) før første juni..

Hjeeelp! :-I

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

15

• flisa

4

• ariadne

4

• IngenLurerDenneGutten

4

Mest aktive i denne tråden

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Trodde du var ei bestemt ung dame jeg;)

laguna1365380434
Skrevet

Trodde du var ei bestemt ung dame jeg;)

Joda..Men godt oppdratt;)

Jeg vil gjerne at folk skal trives, men de må samtidig gjerne forstå selv at de kan mer enn gjerne kan gå seg en tur nå og da..

Og se selv at de driver folk til vannvidd!:-I

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Joda..Men godt oppdratt;)

Jeg vil gjerne at folk skal trives, men de må samtidig gjerne forstå selv at de kan mer enn gjerne kan gå seg en tur nå og da..

Og se selv at de driver folk til vannvidd!:-I

Da er jeg dårlig oppdratt:-)

Gjester er velkommne, men "snyltere" kan risikere det de tolker som ubehag.

Skrevet

Har aldri hatt overnattingsgjeste jeg, og det er jeg igrunn glad for. Folk gidder vel ikke, man vet at her er det bare vann å få, det er nemlig det jeg s erverer alle som kommer på besøk.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Har aldri hatt overnattingsgjeste jeg, og det er jeg igrunn glad for. Folk gidder vel ikke, man vet at her er det bare vann å få, det er nemlig det jeg s erverer alle som kommer på besøk.

Ja - for folk flest har nok med seg sjøl.

Jeg handler mat med meg når vi er på overnattningsbesøk, selv hos min bror.

Mrs. Wallace
Skrevet

Hjemme hos meg får gjester som blir en stund (eller er her ofte) beskjed om å hjelpe til.

Reagerer noen på det, får de la være å komme igjen. Men det har aldri blitt tatt ille opp - tvert imot, huset vårt er et populært sted å være.

Skrevet

Jeg hjalp en gang et sånt besøk til å finne flybillett på nettet. Og bestilte første mulige dato.

Gjest begonia
Skrevet

Har aldri hatt langvarig overnattingsbesøk jeg. Kun en natt iforbindelse med en fest.

Har ogsåfor liten plass til å ha gjester lenge på besøk.

Men en ting kan jeg si, at JEG hadde ikke funnet meg i å være tjener! Gjestene hadde pent måttet hjelpe til ja!

Forøvrig er mine venner og familie mer av den sorten som absolutt skal hjelpe til, så det hadde nok gått bra å ha de her, hvis vi hadde hatt plass. Men når de er på kveldsbesøk så kan det være slitsomt når folk hele tida flyr og spør om de skal hjelpe til. Da bruker en jo mer tid på å forklare hvor ting er eller skal plasseres enn en ville gjort på å gjøre alt selv.

Skrevet

Nå skjønner jeg hvorfor du er krakilsk! hehe

Skrevet

Ja - for folk flest har nok med seg sjøl.

Jeg handler mat med meg når vi er på overnattningsbesøk, selv hos min bror.

Samme her - -men så er jeg trønder også :)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Samme her - -men så er jeg trønder også :)

Morsan var trønder, kanskje derfor jeg har "matvett":-)

Gjest snart i dine sko
Skrevet

Hjelp, vi får gjester i ti dager i sommer! Jeg vet godt hvordan du har det!!! Da vi hadde familie på besøk var det utrolig travelt for meg. De ryddet IKKE etter seg, og jeg måtte hele tiden sørge for at de hadde det ok og finne ut hva de skulle gjøre. Slitsomt. Det er koselig med besøk, men jeg er av de som ikke liker så godt å ha overnattingsgjester flere netter på rad. Da stresser jeg..... Og siden vi ikke har så god råd merkes det godt at det blir ekstra utgifter på mat.

Skrevet

Morsan var trønder, kanskje derfor jeg har "matvett":-)

Klart du har! :)

laguna1365380434
Skrevet

Hjemme hos meg får gjester som blir en stund (eller er her ofte) beskjed om å hjelpe til.

Reagerer noen på det, får de la være å komme igjen. Men det har aldri blitt tatt ille opp - tvert imot, huset vårt er et populært sted å være.

Det pleier å være populært å kræsje hos meg og..Og jeg pleier å like å ha folk..:)

Men jeg hadde helt glemt hvordan det KAN være med langvarige husgjester..Supert med en helg e.l, der ting er planlagt, og jeg har "satt av" tiden til å lage mat, drikke øl, og skravle og kose seg..

Også supert med folk som stikker ubedt innom (og går igjen!)

Det er den ubestemte "jeg vet ikke hvor lenge jeg blir, men regn meg inn for middag og underhold meg fordet"-gjesten som plager meg voldsomt. Som er der når jeg går på jobb, og når jeg kommer hjem..:-I

Jeg får nesten ikke være alene, og det er jeg HELT avhengig av..Jeg vil vise meg fra en hyggelig side, men den blir jo oppbrukt når man aldri får fred..

:-)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg hjalp en gang et sånt besøk til å finne flybillett på nettet. Og bestilte første mulige dato.

Jeg er fristet!;-)

(men tør nok ikke..:-o)

laguna1365380434
Skrevet

Har aldri hatt langvarig overnattingsbesøk jeg. Kun en natt iforbindelse med en fest.

Har ogsåfor liten plass til å ha gjester lenge på besøk.

Men en ting kan jeg si, at JEG hadde ikke funnet meg i å være tjener! Gjestene hadde pent måttet hjelpe til ja!

Forøvrig er mine venner og familie mer av den sorten som absolutt skal hjelpe til, så det hadde nok gått bra å ha de her, hvis vi hadde hatt plass. Men når de er på kveldsbesøk så kan det være slitsomt når folk hele tida flyr og spør om de skal hjelpe til. Da bruker en jo mer tid på å forklare hvor ting er eller skal plasseres enn en ville gjort på å gjøre alt selv.

En natt eller to, det er egewntlig det som funker her og..:)

Jeg har liten plass, så gjester sover i gjesteseng på stuen. Hvis jeg har gjester i et avgrenset tidsrom synes jeg det er stas, og varter gjerne opp med ditt&datt og koser meg og skravler..

Det vanskelige er hvordan behandle stayere som ikke gjør en dritt selvstendig..Skal bare serveres og underholdes, lenge etter at den "blide vert" har forsvunnet fra min personlighet..

Og at jeg har ryggrad av strikk..:-o

laguna1365380434
Skrevet

Nå skjønner jeg hvorfor du er krakilsk! hehe

Jeg er aldri krakilsk..;)

laguna1365380434
Skrevet

Hjelp, vi får gjester i ti dager i sommer! Jeg vet godt hvordan du har det!!! Da vi hadde familie på besøk var det utrolig travelt for meg. De ryddet IKKE etter seg, og jeg måtte hele tiden sørge for at de hadde det ok og finne ut hva de skulle gjøre. Slitsomt. Det er koselig med besøk, men jeg er av de som ikke liker så godt å ha overnattingsgjester flere netter på rad. Da stresser jeg..... Og siden vi ikke har så god råd merkes det godt at det blir ekstra utgifter på mat.

ti dager er mye ja..Jeg har hatt stayere før, og jeg er egentlig ikke særlig begeistret for det..

Men det kommer helt an på hvem det er..Noen er helt OK, de blir jeg ikke sliten av i det hele tatt..Jeg lurer på om det har noe med å ha evne til å gjøre seg "litt usynelig" At folk finner på litt selvstendige ting, og ikke bare må underholdes hele tiden..

Dessuten er det dyrt. Jeg spanter selvsagt gjerne en middag eller tre på gode venner, men er det ikke kosher å innimellom f.eks kjøpe inn brød og dopapir?!

Eller å la bli vertinnenes sigaretter og vinstativ? (når det ikke er oppfordret annerledes)

Jeg oppfører meg ALDRI slik som mange av mine gjester når det er jeg som besøker andre.

Lykke til forresten..Her sitter jeg og svartmaler husgjester, men det KAN jo hende at dine oppfører seg penere enn min, tross dine tidligere dubiøse erfaringer..

Skrevet

Det pleier å være populært å kræsje hos meg og..Og jeg pleier å like å ha folk..:)

Men jeg hadde helt glemt hvordan det KAN være med langvarige husgjester..Supert med en helg e.l, der ting er planlagt, og jeg har "satt av" tiden til å lage mat, drikke øl, og skravle og kose seg..

Også supert med folk som stikker ubedt innom (og går igjen!)

Det er den ubestemte "jeg vet ikke hvor lenge jeg blir, men regn meg inn for middag og underhold meg fordet"-gjesten som plager meg voldsomt. Som er der når jeg går på jobb, og når jeg kommer hjem..:-I

Jeg får nesten ikke være alene, og det er jeg HELT avhengig av..Jeg vil vise meg fra en hyggelig side, men den blir jo oppbrukt når man aldri får fred..

Er det en bror eller fetter da eller? - ellers hørs det rart ut at venner oppfører seg sånn?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...