Dorthe Skrevet 21. mai 2005 Skrevet 21. mai 2005 Du er altfor snill ;o) Du må ikke la noen invadere deg fullstendig. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Skrevet 21. mai 2005 Er det en bror eller fetter da eller? - ellers hørs det rart ut at venner oppfører seg sånn? Ja, jeg synes han er litt i særklasse om dagen.. Men ingen slektning..Bare en årgangskompis..Som pleier å være trivelig når han da ikke BOSETTER seg! :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Skrevet 21. mai 2005 Du er altfor snill ;o) Du må ikke la noen invadere deg fullstendig. Jo, takk for det..!:-) Men jeg har desverre ryggrad av strikk..Jeg lurer på om jeg ikke må stramme opp både den og gjesten..:-o 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. mai 2005 Skrevet 21. mai 2005 Jo, takk for det..!:-) Men jeg har desverre ryggrad av strikk..Jeg lurer på om jeg ikke må stramme opp både den og gjesten..:-o Du bør i hvert fall stramme opp gjesten. Det klarer du ) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Skrevet 21. mai 2005 Du bør i hvert fall stramme opp gjesten. Det klarer du ) Kanskje..Jeg må tøffe meg litt opp. Akkurat nå er han ute, men det er bare fordi jeg i desperasjon har utstyrt ham med penger til å gå å drikke noen øl uten meg:-o Jeg bare MÅTTE få en time eller to, med bare meg, litt mat og litt dol.. 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. mai 2005 Skrevet 21. mai 2005 Kanskje..Jeg må tøffe meg litt opp. Akkurat nå er han ute, men det er bare fordi jeg i desperasjon har utstyrt ham med penger til å gå å drikke noen øl uten meg:-o Jeg bare MÅTTE få en time eller to, med bare meg, litt mat og litt dol.. Uff, stakkars dag. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Skrevet 21. mai 2005 Uff, stakkars dag. Takk! :-) *mottagelig for symp* 0 Siter
ariadne Skrevet 21. mai 2005 Skrevet 21. mai 2005 En natt eller to, det er egewntlig det som funker her og.. Jeg har liten plass, så gjester sover i gjesteseng på stuen. Hvis jeg har gjester i et avgrenset tidsrom synes jeg det er stas, og varter gjerne opp med ditt&datt og koser meg og skravler.. Det vanskelige er hvordan behandle stayere som ikke gjør en dritt selvstendig..Skal bare serveres og underholdes, lenge etter at den "blide vert" har forsvunnet fra min personlighet.. Og at jeg har ryggrad av strikk..:-o Första dagen är man gäst, andra dagen en börda, tredje dagen en pest. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Skrevet 21. mai 2005 Första dagen är man gäst, andra dagen en börda, tredje dagen en pest. Godt sagt! :-) 0 Siter
Gjest Bøygen2 Skrevet 21. mai 2005 Skrevet 21. mai 2005 Gjester begynner å "stinke" etter tre dager. 0 Siter
ariadne Skrevet 21. mai 2005 Skrevet 21. mai 2005 Gjester begynner å "stinke" etter tre dager. Gjester og fisk begynner å lukte på tredje dagen. 0 Siter
Gjest Bøygen2 Skrevet 21. mai 2005 Skrevet 21. mai 2005 Gjester og fisk begynner å lukte på tredje dagen. Fisk er ikke vanskelig å bli kvitt. 0 Siter
ariadne Skrevet 21. mai 2005 Skrevet 21. mai 2005 Fisk er ikke vanskelig å bli kvitt. Det er slik jeg har hørt uttrykket. 0 Siter
Gjest Bøygen2 Skrevet 21. mai 2005 Skrevet 21. mai 2005 Det er slik jeg har hørt uttrykket. Sure. Fisken kaster jeg i dunken, men hva med gjester? Tåregass? 0 Siter
ariadne Skrevet 21. mai 2005 Skrevet 21. mai 2005 Sure. Fisken kaster jeg i dunken, men hva med gjester? Tåregass? Ber dem gå ut med fisken og ser ditt snitt til å låse imens? 0 Siter
Gjest midia Skrevet 21. mai 2005 Skrevet 21. mai 2005 Sure. Fisken kaster jeg i dunken, men hva med gjester? Tåregass? Ja tåregass kan du prøve for det skal jeg skrive under på at det får folk vekk. Har selv opplevd å være på teltfest med mange hundre personer i og plutselig bli bombardert med tåregass. Auu! det gjorde sinnsykt vondt i øynene,jeg sprengte blodkar i øynene av det. Alt folk i teltet forsvant ut rimelig kjapt. 0 Siter
bb71 Skrevet 21. mai 2005 Skrevet 21. mai 2005 Fyttirakkeren! Stakkars deg. Hva er dette for noen folk da? Har aldri opplevd sånnt jeg, og vi har hatt en del besøk. De har stort sett med seg vin og sånnt også, og blir de lenge får de passe barna mens vi foreldrene lufter oss! Må si jeg setter gjestene i sving også, støvsuge, dekke bord og rydde oppvask er ikke uvanlig. Jeg tror vi får mye besøk fordi vi ikke lar oss belaste så mye (?). Sett dem i arbeid! Synes dette var rimelig drøyt. Be dem kjøpe og lage middag noen dager f.eks. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 21. mai 2005 Skrevet 21. mai 2005 Skjønner deg godt ;-) Men jeg setter de i arbeid, det hjelper på humøret. Jeg er en sånn som sponser det jeg kan når jeg er på besøk. Maser også om å få gjøre ting, livredd for å være til bryderi. Derfor skjønner jeg ikke hva enkelte tenker. F.eks. hender det vi får gjester med barn på kort varsel, som rett og slett støvsuger huset for mat. Det er jo ofte i helgen, så neste dag må vi på bensinstasjonen og kjøpe dyr og dårlig frokost og middag. Når vi er hos de, går vi sultne, om vi ikke har med mat, he-he. Folk er forskjellige ;-) Men hittil er det ingen gjester som har reagert på å bli satt til å gjøre ting, nesten så de er lettet over å få stille opp. Også har vi det gøy sammen, mye morsommere enn å bare sitte i sofaen :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Skrevet 21. mai 2005 Fyttirakkeren! Stakkars deg. Hva er dette for noen folk da? Har aldri opplevd sånnt jeg, og vi har hatt en del besøk. De har stort sett med seg vin og sånnt også, og blir de lenge får de passe barna mens vi foreldrene lufter oss! Må si jeg setter gjestene i sving også, støvsuge, dekke bord og rydde oppvask er ikke uvanlig. Jeg tror vi får mye besøk fordi vi ikke lar oss belaste så mye (?). Sett dem i arbeid! Synes dette var rimelig drøyt. Be dem kjøpe og lage middag noen dager f.eks. Jeg skal stramme ham litt opp..Nå har han fått middag og oppvart fra 16 mai og ut, så nå kan han jo få litt reallife og, før jeg blir sprø.. Han kan GODT kjøpe egen røyk og sånn, og dessuten bidra litt ellers og. Jeg lager tross alt "bedre" ting med gjester enn uten, og det konsumeres mer drikkevarer. Jeg kjøper ALLTID husøl + fyller opp med pålegg o.l minst en gang når på helgebesøk eller lenger..Dessuten rydder jeg bort mitt, og prøver å gjøre meg behjelpelig sånn ellers. Jeg har også gjester som det BARE er hyggelig å ha her, jeg tror det har med evne til å underholde seg selv litt, og å gi verten litt..fritid? Nå HAR han faktisk holdt seg vekk noen timer, men det har jeg tross alt BETALT for;) (og, jeg truet, uriktig, med at det kanskje skulle sees grand prix..:-o) Fra og med i morgen er det litt "husrutiner" og hverdag. Jeg må bare lage meg litt ryggrad først;) Jeg er totalt konfrontasjonspingle.. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 21. mai 2005 Forfatter Skrevet 21. mai 2005 Skjønner deg godt ;-) Men jeg setter de i arbeid, det hjelper på humøret. Jeg er en sånn som sponser det jeg kan når jeg er på besøk. Maser også om å få gjøre ting, livredd for å være til bryderi. Derfor skjønner jeg ikke hva enkelte tenker. F.eks. hender det vi får gjester med barn på kort varsel, som rett og slett støvsuger huset for mat. Det er jo ofte i helgen, så neste dag må vi på bensinstasjonen og kjøpe dyr og dårlig frokost og middag. Når vi er hos de, går vi sultne, om vi ikke har med mat, he-he. Folk er forskjellige ;-) Men hittil er det ingen gjester som har reagert på å bli satt til å gjøre ting, nesten så de er lettet over å få stille opp. Også har vi det gøy sammen, mye morsommere enn å bare sitte i sofaen :-) Jeg skal sette ham litt i sving fra i morgen..:-) Det er jo en del av problemet, det blir trøkkete å bare ha ham sittende rundt her, det er tross alt grenser for hvor morsomme vi kan være i lengden, jeg og typen.. Jeg er heller ikke den type besøk selv, jeg pleier både å kjøpe inn litt av ditt og litt av datt, samt at jeg underholder meg selv..Går ut og finner på ting, møter flere, elller jeg klarer meg noen timer alene..Det skulle da bare mangle?:-o Jeg skjønner ikke den trangen til å henge med meg(oss) HELE tiden..En burde da skjønne/sense hvor plagsomt det er..?! Dog, nå er han fortsatt ute, så det er jo fredelig nå, så lenge det varer. Og jeg som pleier å elske å få besøk, dessuten..Det er bare at overkill varianten gjør meg helt sprø, også har jeg litt konfrontasjonsvegring.:-o Men i morgen skal jeg prøve å få plassert litt skap..( eller iallefall en..fotskammel eller noe..) :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.