Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men, knapt nok små barn er da så smale som det.

Je, men prinsippet, da!

Og hvor stor andel av verdens befolkning er barn?

Skrevet

Nå er det jo blitt regnet så det holder under her. Vet ikke hvor lenge det er siden samboeren din gikk på skolen, men det blir jo stadig flere på på jorden - så det var kanskje litt mindre trangt i den tiden?

huske jeg så den samme oppgaven i en gaaammel oppgavebok - men da var antallet mennesker på jorden oppgitt til 2 milliarder eller noe - hjelper jo en del på trangheten. Men så gammel er vel neppe din samboer - den første tallet jeg kan huske å ha fått oppgitt på antall mennesker på jorden var 4 milliarder.

Gjest olivera
Skrevet

Hvis man ikke tapper ut vannet først, tror jeg ikke det vil bli plass til alle. Etterhvert vil jo mange drukne og synke til bunns og gjøre plass til flere på overflaten. Men regnestykket blir vanskelig når så mange som 2/3 av f.eks. amerikanerne er dobbelt og tredoble i størrelsen.

Dersom man tapper ut vannet, bør det vel bli plass til alle, forutsatt at man også stabler i høyden.

Her er et annet regnestykke man kan fundere på:

Hvor mange mennesker er det plass til i Sahara?

Og så håper jeg ingen tar svaret mitt alvorlig. :-)

Gjest he he artig tråd
Skrevet

Hehehehe!

Hm...mulig sambo begynner å bli gammal da...han hevder fermdeles hardnakket at læreren SA at alle fikk plass...men hvor lenge er det siden vi var så få lissom?!?

Godt at det ikke bare er meg som har problemer med svigermor da... ;0)

Forøvrig hørtes en mill folk i Mjøsa ut som en god begynnelse... *ond*

Gjest sussilei
Skrevet

16 pr kvadrat..det skal holde hardt, selv med normal kroppsbygning.

Men det er jo mange barn i verden også da - og spebarn til og med. De tar ikke mye plass ;)

Gjest Morsk
Skrevet

Men det er jo mange barn i verden også da - og spebarn til og med. De tar ikke mye plass ;)

Selvsagt er det mange barn, men 16 pr. kvadrat forutsetter at alle er barn.

Skrevet

Dette her jeg hørt i de minst siste 40 år, men problemet er jo at verdens befolkning har jo økte mye siden for 40 år siden. Leser at det er utregnet til ca. 14 til 16 pr. kvardratmeter. Da blir det jaggu trangt på en ganger en meter.

Men hvis dette ble regnet ut for f.eks 40 år siden, så kanskje det den gangen var 10 stk. pr. kv.meter, det blir ikke fult så trangt da:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...