Gå til innhold

Merkelig følelse i nakken etter kink

Anbefalte innlegg

Hei, for ca. en uke siden var jeg hos lege fordi jeg hadde veldig vondt i hodet,nakken og skuldrene. Legen kjente på meg og sa at jeg var steinhard. Jeg fikk noen smertestillende + somadril og rekvisisjon til fysioterapaut. Har tatt noen smertestillende, men har unngått å ta noe serlig av somadrilen fordi jeg ammer enda(legen sa jeg måtte veære forsiktig med det)Nå er jeg bedre, men jeg får fremdeles veldig vondt i hodet hvis jeg anstrenger meg og de siste dagene så har huden på nakken og skulderen der jeg har vondt blitt så følsom, det er som om de svir når jeg tar på den. Hva kommer det av. Vill det hjelpe å gå til fysioterapeut eller kiropraktor? Jeg vil helst ikke ta noe særlig med tabletter.

Jeg vil også nevne at jeg ble påkjørt bakfra for noen år siden og hadde ganske vondt i nakken en stund etterpå, mmen det gikk over. Kan det ha noe med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18518-merkelig-f%C3%B8lelse-i-nakken-etter-kink/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg ble påkjørt bakfra for fire år siden, og har fått konstantert nakkesleng (el. såkalt whiplash) av nevrologer og fysioterapeuter. Jeg kjenner meg igjen i "sykdomsbildet" ditt - selv om du ikke skriver så veldig mye. Jeg føler vel at fysioterapi hjelper til en viss grad, men kun på selve muskelsmertene og stivheten i skuldre og nakke. Selve problemet - nemlig skaden jeg har i nakken, går ikke bort med noen slags behandling. Tro meg: jeg har prøvd det meste. Jeg har lært meg til å trappe ned på ambisjonsnivået mitt (har fått beskjed av nevrologer at det er det eneste jeg kan gjøre) og tilpasse meg til den "nye" situasjonen. Dvs. ikke hard fysisk jobb/aktivitet, ikke store psykiske påkjenninger (hvis det er mulig...) og ellers ta det med ro, bruke ergonomisk pute om natten (sånn som er tilpasset hodeformen) og passe på meg selv. Lykke til videre - og jeg håper for din del at det IKKE er nakkesleng du har pådratt deg!

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Plagene dine kan være relatert til stram muskulatur,og siden du har henv.til fysiot.synes jeg du skal starte med det.Dine opplysninger gir ikke holdepunkt for å si at kiropraktor vil være bedre.Sannsynligvis er det litt irritasjon på nervebanene som forårsaker den følsomme huden,og dette vil mest sannsynlig gi seg når muskulaturen slapper av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...