Gå til innhold

Dette klarer jeg ikke å se for meg

Anbefalte innlegg

Gjest saluki
Skrevet

Tenk at jeg har et tau like langt som omkretsen av jorda.

Min matematiker sier: ikke tenk, dette er matematikk.

Tauet ligger rundt hele jorda langs ekvator, hvor mye tau må jeg slippe ut for at tauet skal sveve 1 meter over overflaten hele veien rundt?

Gjest M.Angelica
Skrevet

..du..det er lørdag nå altså.. Skolefri =)

Skrevet

Omkretsen er 2*pi*radius, så om radius øker med 1 meter øker omkretsen med 2*pi=6.28 meter

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Den opprinnelige taulengden er pi ganger diameteren på jorda. Den nye taulengden er pi ganger (diameter + 2), altså må du slippe ut 2pi mer tau, eller 6,28 meter.

Skrevet

Den opprinnelige taulengden er pi ganger diameteren på jorda. Den nye taulengden er pi ganger (diameter + 2), altså må du slippe ut 2pi mer tau, eller 6,28 meter.

*impringnert*

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

*impringnert*

Du hadde ikke trodd en blondine skulle klart å regne ut det på en lørdagskveld?

:)

Skrevet

Du hadde ikke trodd en blondine skulle klart å regne ut det på en lørdagskveld?

:)

Jo, blondiner skal en ikke kimse av! ...Men jeg trudde du var en mann, og det overrasket meg mer ;-P

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Jo, blondiner skal en ikke kimse av! ...Men jeg trudde du var en mann, og det overrasket meg mer ;-P

Du er kvinne, det klarer jeg å lese av nicket ditt. Ble du impregnert nå? :)

Skrevet

Du er kvinne, det klarer jeg å lese av nicket ditt. Ble du impregnert nå? :)

Nei...ikke særlig ;-)

Gjest saluki
Skrevet

Bra.

Gjest printa
Skrevet

Fy......f....;-)

Flink du er!

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Fy......f....;-)

Flink du er!

Det er fint med alle disse rosende ordene. Men hvorfor er det ingen som roser annegunn som hadde riktig svar, og sendte det FØR meg til og med?

Skrevet

Det er fint med alle disse rosende ordene. Men hvorfor er det ingen som roser annegunn som hadde riktig svar, og sendte det FØR meg til og med?

Jeg skjønte det først når jeg leste innlegget ditt! .-)

Gjest Wer bist du?
Skrevet

Hehe jeg tenkte det samme, tenkte nesten du hadde kopiert hennes svar, før jeg så tidsforskjellen ;)

Gjest printa
Skrevet

åh sorry....jeg startet bare på begynnelsen og leste meg nedover. Kom aldri til annegunn.

Men, selvfølgelig. Dere imponerer begge to.

*hakke peiling på matematikk*

Skrevet

Hehe! Det har jeg gså lurt på.

Men etter tråden med de tre dørene kan jeg takle litt motgang :-)

mariaflyfly
Skrevet

Omkretsen er 2*pi*radius, så om radius øker med 1 meter øker omkretsen med 2*pi=6.28 meter

Syke dame! ;)

*imponert*

Skrevet

Syke dame! ;)

*imponert*

God morgen!

Det er lissom fagfeltet mitt, da....

Lagde sparris a la flyfly på fredag :-) Gubben var mektig imponert.

Gjest saluki
Skrevet

Det spiller altså ingen rolle hvor stor kula er, klinkekule eller en planet, eller et helt solsystem, jeg trenger ikke slippe ut mer/mindre enn litt over 6 meter tau.

Skrevet

Hehe! Det har jeg gså lurt på.

Men etter tråden med de tre dørene kan jeg takle litt motgang :-)

Synes du var genialt flink også da :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...