Gå til innhold

Ja,- hva er dine favoritter? Gran Prix

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg synes det var forferdelig mye dårlig.

Jeg likte den svenske best, men følte jeg hadde hørt den før.

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

12

• favn

8

• Mr Kahn

7

• laguna1365380434

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Uff a meg ¦~/

Hørte bare på norge jeg og de syntes jeg var bra :-)

Resten prøvde vi å høre på, men skrudde av lyden. Mannen skrudde over på en annen kanal, og jeg la kabal.

Hvem vant egentlig?

Skrevet

"Hvorfor er Israel med? Det ligger jo ikke i Europa?"

Tyrkia ligger vel heller ikke i Europa, likevel er har de vært representert flere ganger. Hvorfor disse landene deltar i en europeisk sangkonkurranse, nei, det vet bare VårHerre.

Faktum er at jeg aldri har interessert meg for årsaken til dette "fenomenet".

Tyrkia er jo delvis i Europa og delvis i Asia da...

Skrevet

Arabisk pop er jo råkult!

Det syns jeg også, favn. Bra å danse til er det også :)

Skrevet

Det syns jeg også, favn. Bra å danse til er det også :)

Ja, den avanserte rytmen og klappingen er uovertruffen.

Skrevet

Datra mi utbrøt - - mamma du ligner ho fra Romania - -! jo takk! :;) det var bedre enn den eldste datra som mente jeg lignet på Tor Milde - hehe

'

Romania-dama:http://www.nrk.no/img/484015.jpeg

Lignet på Tor Milde??

hahaha, nei da var det bedre med hun på bildet, ja.

Skrevet

Ja, den avanserte rytmen og klappingen er uovertruffen.

Klappingen har jeg ikke sett (eller hørt) så mye til, men rytmene kan da være ganske så bra.

Skrevet

Klappingen har jeg ikke sett (eller hørt) så mye til, men rytmene kan da være ganske så bra.

Men den høres godt, bare prøv å hør etter.

Skrevet

Jeg synes de som faket at de spilte på hvite plastfioliner tok kaka :)

Hehe, hvem var det?

Skrevet

Nå er det jo for sent å gjette på noen, men mine topp fem var, i tilfeldig rekkefølge:

Norge, Danmark, Hellas, Israel og Latvia.

Resten var bare svada.

Skrevet

Amalie, 6 år, var lenge i tvil om hun skulle stemme på Spania eller Hellas. Hun endte opp med å stemme på Frankrike!

Jeg har visst litt sær musikksmak jeg, ellers så er det bare at jeg og han kommentatoren har vidt forskjellig smak. Husker ikke hvilke land det var, men det var noe sånn "boyband-aktig", med tromming osv. litt ballade i ujevn taktart. Den dømte han nord og ned, men den syntes jeg var ganske fin. Men nå er jeg litt svak for ujevne taktarter jeg da - elsker f.eks. bulgarsk folkemusikk...

Den danske var forresten sånn typisk "Nikolaj og Julie-dansk" - hvis noen skjønner hva jeg mener!

Synes godt at Norge kunne ha kommet lenger opp jeg! Synes i hvert fall ikke at den polske var noe særlig - hun dama maste fælt synes jeg!

Latvia likte jeg godt. Den greske var grei nok, men det var vel heller dama enn sangen som sørget for seier??

Gjest begonia
Skrevet

Amalie, 6 år, var lenge i tvil om hun skulle stemme på Spania eller Hellas. Hun endte opp med å stemme på Frankrike!

Jeg har visst litt sær musikksmak jeg, ellers så er det bare at jeg og han kommentatoren har vidt forskjellig smak. Husker ikke hvilke land det var, men det var noe sånn "boyband-aktig", med tromming osv. litt ballade i ujevn taktart. Den dømte han nord og ned, men den syntes jeg var ganske fin. Men nå er jeg litt svak for ujevne taktarter jeg da - elsker f.eks. bulgarsk folkemusikk...

Den danske var forresten sånn typisk "Nikolaj og Julie-dansk" - hvis noen skjønner hva jeg mener!

Synes godt at Norge kunne ha kommet lenger opp jeg! Synes i hvert fall ikke at den polske var noe særlig - hun dama maste fælt synes jeg!

Latvia likte jeg godt. Den greske var grei nok, men det var vel heller dama enn sangen som sørget for seier??

Snakker om dame som maser fælt...

Hun programlederen hadde en utrolig skrikete stemme! Holdt på å bli gal når jeg først begynte å legge merke til det. Hyling de luxe!

laguna1365380434
Skrevet

"Hvorfor er Israel med? Det ligger jo ikke i Europa?"

Tyrkia ligger vel heller ikke i Europa, likevel er har de vært representert flere ganger. Hvorfor disse landene deltar i en europeisk sangkonkurranse, nei, det vet bare VårHerre.

Faktum er at jeg aldri har interessert meg for årsaken til dette "fenomenet".

Nei, det var vel kanskje litt mye forlangt det..;)

Ikke sånn å forstå at jeg pleier å ligge søvnløs å lure heller, men det slo meg nå, og det slo meg forrige gang jeg svusjet innom grand prix.

Men Tyrkia er da jaggu meg i Europa! Halvparten!

Noe lærte jeg på skolen og!;)

Skrevet

Tyrkia er jo delvis i Europa og delvis i Asia da...

Det er så "delvis" som det kan få blitt. Tyrkia er asiatisk, men pga. medlemskapet i NATO og tilnærmingen til EU, som særlig ble aktuelt etter Berlinmurens fall, har begrepet "Eurasia" fått en ny giv.

Den europeiske grensen mot ottomanerne har alltid vært uklar, men siden Tyrkia har spilt en rolle for NATO under den kalde krigen, og på mange måter fungert som en buffersone mot araberne, så aksepterer vi tyrkerne som en del av "det gode selskap".

Kulturelt og musikalsk skiller tyrkerne seg like mye ut som vi engang gjorde med "sami ædnan". For de som applauderer "mangfoldet" er nok tyrkerne et trivelig innslag, og for min del spiller det ingen rolle - så lenge Israel ikke nektes å delta.

Skrevet

Nei, det var vel kanskje litt mye forlangt det..;)

Ikke sånn å forstå at jeg pleier å ligge søvnløs å lure heller, men det slo meg nå, og det slo meg forrige gang jeg svusjet innom grand prix.

Men Tyrkia er da jaggu meg i Europa! Halvparten!

Noe lærte jeg på skolen og!;)

Se mitt svar til signaturen gemini.

Skrevet

Det er så "delvis" som det kan få blitt. Tyrkia er asiatisk, men pga. medlemskapet i NATO og tilnærmingen til EU, som særlig ble aktuelt etter Berlinmurens fall, har begrepet "Eurasia" fått en ny giv.

Den europeiske grensen mot ottomanerne har alltid vært uklar, men siden Tyrkia har spilt en rolle for NATO under den kalde krigen, og på mange måter fungert som en buffersone mot araberne, så aksepterer vi tyrkerne som en del av "det gode selskap".

Kulturelt og musikalsk skiller tyrkerne seg like mye ut som vi engang gjorde med "sami ædnan". For de som applauderer "mangfoldet" er nok tyrkerne et trivelig innslag, og for min del spiller det ingen rolle - så lenge Israel ikke nektes å delta.

Hvorfor hører Israel hjemme i en europeisk sangkonkurranse da?

For øvrig er det svært mange likheter mellom gresk og tyrkisk musikk, og Hellas er jo utvilsomt Europa.

Skrevet

Hvorfor hører Israel hjemme i en europeisk sangkonkurranse da?

For øvrig er det svært mange likheter mellom gresk og tyrkisk musikk, og Hellas er jo utvilsomt Europa.

Litt trøtt her (ble sent i natt...), så jeg hadde glemt hva du skrev i forrige innlegg om "hvorfor" Israel og Tyrkia er med.

laguna1365380434
Skrevet

Se mitt svar til signaturen gemini.

Se der, da var det ikke bare "vårherre" som visste hvorfor disse landene deltok for det da..Du hadde nå hvertfall bittelitt intresse for det likevel..?;)

Mitt tipp hadde vært at det bodde særlig mange europere i Israel(uten at jeg vet det), og at de hadde lyst til å være med på GP..(!)

Og da kunne en jo lurt på hvorfor ikke USA eller Thailand og sånn stilte.. Ørten europeere som har flyttet dit og.

Men som sagt, dette holder meg ikke søvnløs..Bare en sånn streiftanke, der en lurer på om dette er noe ALLE vet bortsett fra meg.

Denslags er jo som kjent litt plagsomt..:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...