Gå til innhold

Ja,- hva er dine favoritter? Gran Prix

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor hører Israel hjemme i en europeisk sangkonkurranse da?

For øvrig er det svært mange likheter mellom gresk og tyrkisk musikk, og Hellas er jo utvilsomt Europa.

"Hvorfor hører Israel hjemme i en europeisk sangkonkurranse da?"

Kanskje fordi Israels befolkning består av særedels mange europeiske immigranter. Fordi Israel står mye nærmere europeere musikalsk og kulturelt. For å skape balanse til den tvilsomme avgjørelsen å la ottomanerne delta...osv.

"For øvrig er det svært mange likheter mellom gresk og tyrkisk musikk, og Hellas er jo utvilsomt Europa."

Yeah, right. Not to mention that they hate each others guts. =^) Ta den en tur til Kypros, og rusle litt rundt i Nicosia, så får du vite forskjellen på kypriotere og tyrkere i hvert fall. Jeg ble i hvert fall overrasket.

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

12

• favn

8

• Mr Kahn

7

• laguna1365380434

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Se der, da var det ikke bare "vårherre" som visste hvorfor disse landene deltok for det da..Du hadde nå hvertfall bittelitt intresse for det likevel..?;)

Mitt tipp hadde vært at det bodde særlig mange europere i Israel(uten at jeg vet det), og at de hadde lyst til å være med på GP..(!)

Og da kunne en jo lurt på hvorfor ikke USA eller Thailand og sånn stilte.. Ørten europeere som har flyttet dit og.

Men som sagt, dette holder meg ikke søvnløs..Bare en sånn streiftanke, der en lurer på om dette er noe ALLE vet bortsett fra meg.

Denslags er jo som kjent litt plagsomt..:-)

Joda, det VAR VårHerre som visste, men for meg er dette en ikke-sak. Forøvrig kunne godt USA deltatt, kanskje det ville høynet kvaliteten på dette evinnelige gnålet som plager oss hver mai-måned.

USA har jo "World Series", uten andre enn amerikanere som deltar. Kanskje USA er "the world" i forhold til dette traurige Europa?

Skrevet

"Hvorfor hører Israel hjemme i en europeisk sangkonkurranse da?"

Kanskje fordi Israels befolkning består av særedels mange europeiske immigranter. Fordi Israel står mye nærmere europeere musikalsk og kulturelt. For å skape balanse til den tvilsomme avgjørelsen å la ottomanerne delta...osv.

"For øvrig er det svært mange likheter mellom gresk og tyrkisk musikk, og Hellas er jo utvilsomt Europa."

Yeah, right. Not to mention that they hate each others guts. =^) Ta den en tur til Kypros, og rusle litt rundt i Nicosia, så får du vite forskjellen på kypriotere og tyrkere i hvert fall. Jeg ble i hvert fall overrasket.

Jeg vet det er svært anstrengt på Kypros, og det har også vært det mellom Tyrkia og Hellas. Men det begynner å bli litt mindre anspent, og bra er det. I går ga visst Tyrkia Hellas 12 poeng. Og Hellas hjalp Tyrkia veldig da T. var rammet av jordskjelv noen år siden. Kunne kommet med flere eksempler, men poenget er vel at to tidligere bitre fiender er på gli, i positiv retning.

laguna1365380434
Skrevet

Joda, det VAR VårHerre som visste, men for meg er dette en ikke-sak. Forøvrig kunne godt USA deltatt, kanskje det ville høynet kvaliteten på dette evinnelige gnålet som plager oss hver mai-måned.

USA har jo "World Series", uten andre enn amerikanere som deltar. Kanskje USA er "the world" i forhold til dette traurige Europa?

Mulig det..:-)

Skrevet

Jeg vet det er svært anstrengt på Kypros, og det har også vært det mellom Tyrkia og Hellas. Men det begynner å bli litt mindre anspent, og bra er det. I går ga visst Tyrkia Hellas 12 poeng. Og Hellas hjalp Tyrkia veldig da T. var rammet av jordskjelv noen år siden. Kunne kommet med flere eksempler, men poenget er vel at to tidligere bitre fiender er på gli, i positiv retning.

Forbrødring i musikken. Ja til flere jordsjelv.

=^)

Skrevet

Forbrødring i musikken. Ja til flere jordsjelv.

=^)

Kven vann grand prix iår???

Gjest WillyB
Skrevet

Kven vann grand prix iår???

www.vg.no

www.dagbladet.no

www.nettavisen.no

www.aftenposten.no

Skrevet

Men den høres godt, bare prøv å hør etter.

Syns det er grusomt jeg - Flåklypa-

Gjest Shave my poodle
Skrevet

Mine favoritter var Norge, selvfölgelig;), Sverige, Israel, Latvia og Hellas.

Men at Moldova fikk hele 148 er meg en STOR gåte..

Skrevet

Mine favoritter var Norge, selvfölgelig;), Sverige, Israel, Latvia og Hellas.

Men at Moldova fikk hele 148 er meg en STOR gåte..

Kva plass kom Norge på i grand prix i år???

Gjest Shave my poodle
Skrevet

Kva plass kom Norge på i grand prix i år???

Norge kom på delt 9. plass med Danmark. 125 poeng.

Skrevet

Takk! det var oppklarende! :) bra med deg? long time...etc.

Jo, bra med meg/oss :-) Jeg leter etter jobb da, men finner vel noe snart. Bra med dere også håper jeg!?

Skrevet

Jo, bra med meg/oss :-) Jeg leter etter jobb da, men finner vel noe snart. Bra med dere også håper jeg!?

Jda - her er alt ved det gamle -vi er bare blitt elder -alle sammen - minstejena er 8 år og jeg har en frihet som er uvant - i så måte:-) blir sånn når man har hatt småunger i 22 år - hehe

Skrevet

Syns det er grusomt jeg - Flåklypa-

Hvis Flåklypa er din referanse og det du kaller arabisk pop, har du sannelig gått deg vill.

Arabisk pop, rai, er en blanding av arabisk musikk, funk, soul, rock og reggae.

Massevis av kul rai fra Nord-Afrika og... London!

Skrevet

Hvis Flåklypa er din referanse og det du kaller arabisk pop, har du sannelig gått deg vill.

Arabisk pop, rai, er en blanding av arabisk musikk, funk, soul, rock og reggae.

Massevis av kul rai fra Nord-Afrika og... London!

ja, jeg vet - jeg syns likevel det er GRUSOMT. LIke grusomt som rap og synth

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Hehe, hvem var det?

Husker ikke, tror det var Albaina eller noe slikt :)

Skrevet

ja, jeg vet - jeg syns likevel det er GRUSOMT. LIke grusomt som rap og synth

Hm, jeg har nok mer differensiert musikksmak... når du sier rap, er jo det veeeeeldig mye. Faktisk. Mye vanvittig dårlig og stygg rap - og mye tøft som svinger. Norske Ravi og Tungtvann, feks.

Går det bare i trekkspell og sånt på dine kanter? ;-)

Skrevet

Hm, jeg har nok mer differensiert musikksmak... når du sier rap, er jo det veeeeeldig mye. Faktisk. Mye vanvittig dårlig og stygg rap - og mye tøft som svinger. Norske Ravi og Tungtvann, feks.

Går det bare i trekkspell og sånt på dine kanter? ;-)

nei - jeg liker nok alt mulig stort sett ellers. Har jo veldig sansen for den musikken gubben spiller selv da - figerpicking -

Jeg liker aller best klassisk musikk - for jeg er sånn som LYTTER, sitter gjerne og bare "ser" musikken - vet ikke hvrdan jeg skal forklare det.

Jeg skiller på dansemuskk -som bare er rølp, fyll og moro og det å HØRE på musikk.

Jeg er altetende - - favorittene er likevel: Santana - Dire Straits - Reidar Larsen - Henning Kvitnes - Rondo Veneziano - - og så har jeg falt helt for Jöback da :)=

Hører jeg sånn rap og sånn hjemme- så slår jeg av - det er ikke musikk for meg - men gjentakelse av en rytme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...