Gå til innhold

menn og nærhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi jenter er nok mye flinkere til å ha et trygt nettverke rundt oss en gutta er. Noen ganger kan det virke som de bare omgåes kona si - trist.

Gjest WillyB
Skrevet

Trist og trist, det er nå sånn det er. Vi har i 20 år nå blitt fortalt at vi ikke er verd en dritt, ikke så fristende å relatere til så mange da.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Vi jenter er nok mye flinkere til å ha et trygt nettverke rundt oss en gutta er. Noen ganger kan det virke som de bare omgåes kona si - trist.

Koner er krevende.

Vet ikke om du så det tv-programmet der Gro og Olavs ungdomstid ble bretta ut?

Skrevet

Koner er krevende.

Nei har ikke sett det,

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Nei har ikke sett det,

Hun var en dominent dame, og kompisene kom "langt bak".

Her i huset har min elskede beslaglagt tven.

Ingen film på meg:-(

Tar med meg en akkevitt og katten og går til en kompis.

Skrevet

Koner er krevende.

Jeg vil vel påstå at Gro ikke er noe representativt gjennomsnitt av koner :-)

"................................."

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det er ikke noe rart.

Mannen min har mange venner, som blir på et mer overfaldisk plan enn hva jeg har til mine venner.

De møtes til en øl, eller kommuniserer med hverandre når de lurer på hvilken valuta de skal gå inn i, eller rådfører seg med hverandre når det gjeder foretninger,båt osv.

Når jeg spør mannen min, om hvordan det går med kameraten etter skilsmissen f.eks, så nei det vet han ikke. Han får seg da ikke til å spørre om slikt. Det blir alt for personlig.

Skrevet

Det er ikke noe rart.

Mannen min har mange venner, som blir på et mer overfaldisk plan enn hva jeg har til mine venner.

De møtes til en øl, eller kommuniserer med hverandre når de lurer på hvilken valuta de skal gå inn i, eller rådfører seg med hverandre når det gjeder foretninger,båt osv.

Når jeg spør mannen min, om hvordan det går med kameraten etter skilsmissen f.eks, så nei det vet han ikke. Han får seg da ikke til å spørre om slikt. Det blir alt for personlig.

Tror akkurat det der er veldig vanlig. Selv kan jeg vel egentlig bare si at jeg har én kompis jeg snakker med litt "dypere" ting om. Vi møtes imidlertid sjeldnere enn jeg møter de fleste andre, men vi har kjent hverandre lenge og vet mer om hverandre enn de fleste gjør. Det er nok en ting kvinner er "flinkere" enn oss til - og det er ikke sikkert det er noe vi kan gjøre så mye med. Det er tross alt forkjell på kvinner og menn.

".................................."

Skrevet

Vel, det gjelder nok ikke alle. Mine menn har store nettverk og mange og sterke vennskap med andre menn.

Gjest begonia
Skrevet

Hun var en dominent dame, og kompisene kom "langt bak".

Her i huset har min elskede beslaglagt tven.

Ingen film på meg:-(

Tar med meg en akkevitt og katten og går til en kompis.

Kjøp en TV til da vel!

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Kjøp en TV til da vel!

Her er flere tv-er, men jeg vil ha surrelyd.

Skrevet

Dette tror jeg stemmer. Mannen min har kun én nær venn som han kan snakke med om fortrolige ting. Han har flere kompiser som han omgås og gjør ting sammen med, uten at de snakker om dypere ting enn det.

Jeg vet ikke det er så trist egentlig. Menn og kvinner har vel ulike ting de ønsker å få ut av vennskapene sine. Og mannen min har ikke behov for flere nære venner sier han - det faller seg ikke naturlig.

Jeg heller til å tenke at dette er en tildels selvvalgt tilstand for de fleste menn.

Gjest begonia
Skrevet

Her er flere tv-er, men jeg vil ha surrelyd.

¨Da får du flytte kona di til et annet rom, for hun er vel ikke så avhengig av 'surrelyd'?

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

¨Da får du flytte kona di til et annet rom, for hun er vel ikke så avhengig av 'surrelyd'?

GP uten surrelyd? Fikk jo sett filmen til slutt:-)

Gjest begonia
Skrevet

GP uten surrelyd? Fikk jo sett filmen til slutt:-)

Grand Prixlåtene må jo være helt forferdelig å få fra alle kanter! Måtte passet bedre med 'gammeldags' lyd der synes jeg.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Grand Prixlåtene må jo være helt forferdelig å få fra alle kanter! Måtte passet bedre med 'gammeldags' lyd der synes jeg.

Javel:-/

Gjest et annet nick
Skrevet

Trist og trist, det er nå sånn det er. Vi har i 20 år nå blitt fortalt at vi ikke er verd en dritt, ikke så fristende å relatere til så mange da.

"Vi har i 20 år nå blitt fortalt at vi ikke er verd en dritt, ikke så fristende å relatere til så mange da."

Sikkert mange som opplever det sånn. Lurte litt på om det kan være en bevisst form for maktbruk/manipulering bak. Hva tror du om det ?

Kan f.eks. noen menn oppleve kona så krevende at det blir lite/ingen tid til å pleie kameratskap med andre menn ?

Gjest et annet nick
Skrevet

Vel, det gjelder nok ikke alle. Mine menn har store nettverk og mange og sterke vennskap med andre menn.

"Mine menn..." (flertall)

Har du mye på gang du ? :-)

Gjest WillyB
Skrevet

"Vi har i 20 år nå blitt fortalt at vi ikke er verd en dritt, ikke så fristende å relatere til så mange da."

Sikkert mange som opplever det sånn. Lurte litt på om det kan være en bevisst form for maktbruk/manipulering bak. Hva tror du om det ?

Kan f.eks. noen menn oppleve kona så krevende at det blir lite/ingen tid til å pleie kameratskap med andre menn ?

Jeg tenkte i utgangspunktet på diskrimineringen - menn er den eneste gruppen mennesker som det er sosialt akseptert å diskriminiere.

Ellers har det tradisjonelt ligget til mannsrollen å sikre familien, alt annet har fått lavere prioritet. For de fleste er det slik fortsatt. Dermed blir det å pleie og videreutvikle vennskap med andre menn nedprioritert - det er viktigere å holde kone og barn fornøyd.

Mens kvinner har hatt en mye større fokus på å dyrke (realisere som de gjerne kaller det) seg selv, og har gjerne sørget for at de har et solid nettverk å rømme til, dersom de skulle bli misfornøyd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...