Gå til innhold

menn og nærhet

Anbefalte innlegg

Gjest et annet nick
Skrevet

Jeg tenkte i utgangspunktet på diskrimineringen - menn er den eneste gruppen mennesker som det er sosialt akseptert å diskriminiere.

Ellers har det tradisjonelt ligget til mannsrollen å sikre familien, alt annet har fått lavere prioritet. For de fleste er det slik fortsatt. Dermed blir det å pleie og videreutvikle vennskap med andre menn nedprioritert - det er viktigere å holde kone og barn fornøyd.

Mens kvinner har hatt en mye større fokus på å dyrke (realisere som de gjerne kaller det) seg selv, og har gjerne sørget for at de har et solid nettverk å rømme til, dersom de skulle bli misfornøyd.

"Mens kvinner har hatt en mye større fokus på å dyrke (realisere som de gjerne kaller det) seg selv, og har gjerne sørget for at de har et solid nettverk å rømme til, dersom de skulle bli misfornøyd."

Der tror jeg du har rett.

Et vennepar av oss går fra hverandre nå. (Hun var utro.) Han har ikke flere venner enn begge har pleiet omgang med, hun har en del venninner utenom. Nå sitter han igjen med Svarte-Per. Det betyr at han blir nokså ribbet for venner. (x-dama er nokså sosialt dominerende, har lett for å fortrenge hans interesser og vil fortsette vennskapet med min kone.) Men jeg håper likevel å fortsette vennskapet med ham, håper at det kan gi ham litt lys i hverdagen.

Skrevet

"Mine menn..." (flertall)

Har du mye på gang du ? :-)

Ja, men ikke samtidig. Jeg er seriemonogam :-)

PS: Det er bare enklere å skrive 'mine menn' enn 'de mennene jeg har blabla'.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...