Gå til innhold

NHD/Søke om arbeid når har uføretrygd?


firebird1365380441

Anbefalte innlegg

firebird1365380441

Kan jeg søke om arbeid(50% praksisplass på en rideskole)når jeg allerede er uføretrygdet?Ung ufør...

Vil gjerne begynne å jobbe igjen, men er usikker på om jeg kan med alle disse psykiske diagnosene...vil det bli problemer pga det?Om jeg får jobben, blir jeg da nødt til å fortelle min fremtidige arbeidsgiver om mine personellige problemer?

Trenger jeg f.eks attest fra behandler ang tilfriskning det siste året?r det andre ting jeg bør vite om?

Har tenkt å ta utdannelse innen hestefag, og trenger denne preksisplassen.Psykologen min er i utgangspunktet positiv, men bortreist de neste 4-5 ukene.

Kan du svare?

Takker og bukker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Detaljerte trygderegler er ikke min sterke side. Jeg har medarbeidere som tar seg av dette.

Jeg foreslår at du tar en telefon til trygdekontoret.

Sorry...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firebird1365380441

Detaljerte trygderegler er ikke min sterke side. Jeg har medarbeidere som tar seg av dette.

Jeg foreslår at du tar en telefon til trygdekontoret.

Sorry...

Min sterke side er i hvert fall ikke telefoner til tygdekontoret....uæææææ...får utslett av å tenke på det.Men skal gjøre et forsøk likevel.

Thanks anyway!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør kanskje i første omgang få spørre om å hospitere uten lønn på et ridesenter for å se om du fungerer stabilt nok?

Som uføretrygdet kan du gjøre det meste - bortsett fra å tjene penger utover 1G - men du har jo et moralsk ansvar i forhold til en evt. arbeidsgiver, og bør vel ikke på det nåværende tidspunkt søke en slik jobb uten å si noe om din bakgrunn.

Har du forøvrig vurdert å søke enten Beitostølen eller Valnesfjord (dersom de også har hester) om et opptreningsopphold? Hvis du hadde vært der og sett hvordan ting fungerte, så kunne du kanskje ha søkt om å være stallassistent et år når ting har stabilisert seg ytterligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firebird1365380441

Du bør kanskje i første omgang få spørre om å hospitere uten lønn på et ridesenter for å se om du fungerer stabilt nok?

Som uføretrygdet kan du gjøre det meste - bortsett fra å tjene penger utover 1G - men du har jo et moralsk ansvar i forhold til en evt. arbeidsgiver, og bør vel ikke på det nåværende tidspunkt søke en slik jobb uten å si noe om din bakgrunn.

Har du forøvrig vurdert å søke enten Beitostølen eller Valnesfjord (dersom de også har hester) om et opptreningsopphold? Hvis du hadde vært der og sett hvordan ting fungerte, så kunne du kanskje ha søkt om å være stallassistent et år når ting har stabilisert seg ytterligere.

Skal tenke på det ....høres mer forutsigbart ut....

Takk for tipset!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har varig uføretrygd har du rett til å prøve deg i arbeid en viss tid, noen år. (Heltid eller deltid.) Funker det ikke får du tilbake dine trygderettigheter uten videre om og men (innenfor tidsbegrensningen.) Du må selvsagt gi trygdekontoret beskje om at du jobber 50%. Trygden reduseres tilsvarende.

Har du midlerdtidig uførestønad, bør du passe deg for å gjøre noe som kan gjøre at du mister stønaden. Da må du ikke virke for frisk i en periode. Skulle det ikke funke å jobbe, kan du få store problemer med å få tilbake trygden.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...