Gå til innhold

Angst!!!


Hva så?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en mannlig student på 22 år, som studerer i Bergen. Og det siste året, siden september- oktober i fjor, har jeg hatt en helt unaturlig frykt for å være alvorlig syk. Det begynte med at jeg kjente at hjertet mitt banket litt rart, og etter hvert at jeg kjente smerter i brystet. Jeg gikk først på akutten en kveld jeg følte meg virkelig dårlig. Senere gikk jeg ti lfastlegen min, og noen måneder senere, mens jeg var hjemme på juleferieferie, gikk jeg til legen igjen. Alle sa at jeg var helt frisk, og at jeg bare innbilte meg det hele. Jeg aksepterte det, og har blitt kvitt smertene i brystet, og har sluttet å legge merke til pulsen og hjerterytmen min. Men i løpet av de siste tre- fire månedene har jeg begynt å legge merke til andre ting. Hver gang jeg ser en føflekk, eller jeg har vondt noen plass, så tror jeg det verste. Gjerne kreft. Jeg har ikke gått til legen med noe av det, da jeg er ganske sikker på at det ikke er noe alvorlig, men det plager meg nesten hele dagen. Hudkreft, kreft i magen, ryggen, brystet, hodet, og andre plasser hvor menn kan få kreft. Smertene går ofte over i løpet av alt fra et par dager, til en måned, men bekymringene sliter, og de påvirker livet mitt i alt for stor grad. Og mens jeg overbeviser meg selv om at det ikke er noe som er galt, så bekymrer jeg meg over at jeg skal overse noe den dagen det er noe som er galt. Jeg prøver å overbevise meg selv om at jeg er frisk, men har store problemer med å forandre tankemønsteret mitt. Hva kan jeg gjøre. Dette går ut over både humøret, det sosiale og livet generelt. Jeg er redd for at jeg kan bli gal om jeg ikke får gjort noe med det. Håper dere kan gi meg noen gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres utrolig slitsomt ut!