labella1365380862 Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 hvilket budsjett anslår du til planlegging og gjennomføring av en bursdagsfeiring til 4-åringen? Yngstejenta fyller snart fire, og selv om jeg ser på meg selv som svært nøktern, ruller 500-lappene når det skal feires. Barneselskap, familieselskap, og gjerne noen etternølere som også skal trakteres. Gave, nye klær(?), varm mat/kaker, drikke, godteri og snacks, ballonger, servietter osv osv. Bordkort og invitasjoner. Hadde jeg vært hjemmeværende eller deltidsarbeidende kunne jeg selvsagt laget mye "gratis", men sånn er nå en gang situasjonen ikke. Hvordan legger du opp en barnebursdag uten å falle i økonomisk ruin? 0 Siter
kaffepiken Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 Vi feiret med avdelingen fra barnehagen, på gode gamle mcDonalds i år. Vi inviterte alle barna, men ikke alle kom da. Hele kalaset kom på rundt 700,- Og vi slapp å rydde etterpå ;o) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 Da sønnen her i huset ble fire år, inviterte han fem venner. Vi serverte pølser, saft (rød og gul), kjeks og sjokoladekake. Lekene besto i å fiske etter sjokoladepenger (som var innkjøpt på Nille). Jeg har en stor rull med hvit papirduk som jeg bruker av til slike anledninger, og fargeblyanter som de små (og noen ganger de store) gjestene kan dekorere bordet med selv. Papptallerkner og -krus ble innkjøpt på Nille. Vi kjøpte en legobåt i gave, ingen nye klær for anledningen. Alt i alt ble det ikke store utgiftene, men både bursdagsbarn og gjester var storfornøyde. Ser ingen grunn til å legge lista skyhøyt for småbarn som hygger seg med helt greie ting. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 Han ble forresten fem år, og ønsket seg veldig mcDonaldsbursdag.. Da han ble fire år, hadde han bare lyst til å ha noen få venner på besøk, Vi kjøpte ingen nye klær, og maten kostet heller ikke stort. Noen ballonger fra nille, og litt godis, så var det mer enn nok for de små. Man trenger ikke gjøre det så dyrt. 0 Siter
den opprinnelige m&m Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 Vi bruker vanlig duk og enkle engangstallerkner kjøpt på Rema 1000 (de har noen fine med dyreansikter). Plastglass har vi fra før, og vi kjøper brus i 1,5 l. flasker. Så spiser de maks 2 pølser hver (jeg kjøper alltid for mange..)og får kake og is. Vi har hatt godtepose, men det kan man kutte ut, eller gjøre veldig enkelt. Ingen leker - de vil helst leke selv. Lysene på kaka går i gjenbruk på 3.året ( litt tykke lys da..), og ballonger kjøper vi på Nille. Familien får bare kaffe og kaker, ikke full middag. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 22. mai 2005 Skrevet 22. mai 2005 Jeg har nettopp feiret 4 årsbursdag idag, og skal ha i morgen. Barn idag, voksne i morgen. Jeg handlet billige papptallerkener, og diverse utstyr, det kan du kjøpe både på Rema og Nille. De fikk pølser i brød, handlet de på Rema, så de var rimelige. Så fikk de litt godis, så de hadde tilbud på Europris nå på smågodt, kanskje du kan handle der? Så har jeg vært på Meny og handlet rimeligere kokesjokolade og diverse til kake. Brukte vanlige duker, så slipper jeg og kjøpe det. pyntet med enkle hvite lys som jeg kjøpte billig på Ikea en gang jeg var der (sånn stor pk) Ellers så handler jeg ofte i god tid når jeg ser tilbud, sånn som lys, servietter. Pølser kan du jo fryse en tid, kan lage pizza hvis du finner billig kjøttdeig osv... Presang kan du jo kjøpe noe som barnet trenger, og så en liten leke eller noe utenom, trenger ikke være dyre tingen. Håper du/dere får en flott bursdag! Vi koste oss idag, men huff så sliten jeg er ;-) 0 Siter
Sofline Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 Er det barnebursdag du snakker om? Trenger du invitere hele barnehagen? Nedskjæring av antall gjester er ofte en stor besparelse. Hadde jeg en 4-åring, ville jeg selv bakt sjokoladekake i langpanne og boller med rosiner/sjokoladebiter, og evt. en mer "voksen" kake til de voksne. Gelè er vel alltid en hit, og pølser med lompe, brød, sennep og ketchup pluss noen halvannenlitere med brus. Små barn er ikke så kravstore. Sugerør, papptallerkener og plastglass kan fås billig (Nille, max20??). Jeg ville beregnet max 500 kr til festen. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 23. mai 2005 Skrevet 23. mai 2005 Vi feiret i 2 omganger. Første runde med jentene fra barnehagen (de var totalt 9 stk.). Papptallerkner og plastikk-kopper med prinsessemotiv, brukte egen duk og gjenbruk av lys på bordet. Pølser til varmmat når de kom. Bakte prinsesseslott av bløtkaka, ei formkake med prinsessemotiv og satte fram godteri i skåler. Den andre feiringa var med venner og familie, og da var det rimelig likt med unntak av plast- og pappservise. Bakte også ei sjokoladekake kom jeg på nå, til begge dagene. Ikke særlig til kostnad i grunnen. Hvordan får man pengene til å fly i barneselskap, da? 0 Siter
labella1365380862 Skrevet 23. mai 2005 Forfatter Skrevet 23. mai 2005 Mange gode tips her, og jeg ser jo at det meste går på god planlegging og god tid (handle på tilbud,bake selv) noe som er et knapt gode for meg. Men jeg skal jammen la det gå sport i å lage en rimelig barnebursdag, som likevel er vellykket! Det blir 10 barn, bør klare det for 500-700 kr? Nille og REMA, here I come! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.