Gå til innhold

Har noen sprengt fjell i kjeller?

Anbefalte innlegg

Gjest mer plass
Skrevet

Vi har en kjeller på ca 18 kvadratmeter som dessverre består delvis av stein, som den ene veggen er bygd på. Er det helt urealistisk å få gjort noe med det? Noen sier at man kan fylle opp med en masse som gjør at fjellet deler seg.

Det hadde vært uvurderlig plass for oss til et lite kontor samt utvidelse av badet.

Please, er det noen som vet?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg tror hun har tippet Lotto. :P

Ehh..dette innlegget skulle ikke hit! Hmm.merkelig

Gjest mer plass
Skrevet

Jeg tror hun har tippet Lotto. :P

Litt mer info takk??!! Det koster tross alt godt over hundre tusen å skifte hus bare i eiendomsmeger, annonsering, og sånt gebyr til staten, så derfor lurer jeg på om sprengning kan være et alternativ.

Gjest mer plass
Skrevet

Ehh..dette innlegget skulle ikke hit! Hmm.merkelig

Da skjønner jeg. Trodde du var ironisk.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Da skjønner jeg. Trodde du var ironisk.

He he..neida.. Det skulle være et svar på en helt annen tråd. Vet ikke helt hvorfor den havna her. =)

mariaflyfly
Skrevet

Naboen gjorde det, og råder alle som skal gjøre noe lignende til å bruke fagfolk. Ikke uten grunn...

Skrevet

Joda. Opphavet gjorde det, sprengte ut hele kjelleren. De brukte en pensjonert sprengningsbas. Det gikk stort sett greit, bortsett fra da han blåste hull gjennom parketten i stua, og videre gjennom taket opp på loftet. Pytt, pytt.

Skrevet

Joda. Opphavet gjorde det, sprengte ut hele kjelleren. De brukte en pensjonert sprengningsbas. Det gikk stort sett greit, bortsett fra da han blåste hull gjennom parketten i stua, og videre gjennom taket opp på loftet. Pytt, pytt.

Er det mulig? - - men hadde de grunnmur under elelr noe? de kan vel ikke sprenge ut/grave ut uner et hus som står på støpt såle eller på ringmur?

Det MÅ da bli billigere å bygge nytt? _)

Gjest torpo
Skrevet

He he..neida.. Det skulle være et svar på en helt annen tråd. Vet ikke helt hvorfor den havna her. =)

Så du mener at du selv er uten ansvar for at innlegget havnet feil?

Skrevet

Er det mulig? - - men hadde de grunnmur under elelr noe? de kan vel ikke sprenge ut/grave ut uner et hus som står på støpt såle eller på ringmur?

Det MÅ da bli billigere å bygge nytt? _)

Emmm, jeg tror de hadde planlagt det da de bygde, det var mur rundt. Vetikkehelthvajegprateromnå.

Skrevet

Emmm, jeg tror de hadde planlagt det da de bygde, det var mur rundt. Vetikkehelthvajegprateromnå.

hehe

Skrevet

*ler*

Gjest M.Angelica
Skrevet

Det må ha vært dol-guden som har spilt meg et puss :P

den opprinnelige m&m
Skrevet

Har hørt at man kan bore hull i fjellet, og så fylle inn noe som utvider seg og gjør at fjellet sprekker opp. Så gjør man det mange nok ganger...

Men jeg vet ikke noe mer. Kontakt et firma og hør.

Det er helt sikkert mulig, kan man bygge tuneller under en fjord kan man vel få bort litt fjell også

Gjest mer plass
Skrevet

Naboen gjorde det, og råder alle som skal gjøre noe lignende til å bruke fagfolk. Ikke uten grunn...

Altså?

Gjest mer plass
Skrevet

Brukte de fagfolk? Gikk det bra eller ikke?

Gjest mer plass
Skrevet

Tuller du????

Gjest mer plass
Skrevet

Har hørt at man kan bore hull i fjellet, og så fylle inn noe som utvider seg og gjør at fjellet sprekker opp. Så gjør man det mange nok ganger...

Men jeg vet ikke noe mer. Kontakt et firma og hør.

Det er helt sikkert mulig, kan man bygge tuneller under en fjord kan man vel få bort litt fjell også

Budsjettet for en tunnel gjør sikkert husverdien vår til småpenger. Men jeg vil helst bevare huset likevel, til den nette verdi av 1,5 mill

Skrevet

Tuller du????

Nei. Han brukte en hel somer. Borret hundrevis av hull som han la små sprengladninger i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...