Gå til innhold

NHD-trender ditt råd ang. cipralex


I.93

Anbefalte innlegg

Hei igjen---

Er nå kommet opp i nesten 10 mg cipralex. Men blir bare dårligere og dårligere.

for å repetere meg selv igjen:0)) så

startet jeg gradvis opptrapping for 11 uker siden. Har hatt veldige bivirkninger hele veien, men fungerte på ett vis fra 5 mg til 7,5 mg. Gikk på 7,7-8 i 5 uker, og om jeg ikke var så bra som ønsket så fungerte det på ett vis.

Tok serumsprøve etter anbefaling fra deg. Prøva ble sendt til Furst- Verdien lå på 37..ca 11,5? timer etter siste inntak-- teapautisk område på brevet fra furst er 25-140.

Så økte jeg til nesten 10 og er bare blitt værre værre. 3 dag begynte jeg å få anfall/virket som ilebefinnende, men kan visst og være angstanfall.

Var ute å kjørte bil, da jeg plutselig ble kvalm/merkelig uro i magen, og kjente jeg ble veldig dårlig. Fikk stoppet inntil veien, og fikk et voldsomt klem i kjevene og en voldsom titring innert i munnen. Samtidig son jeg ble glovarm og veldig svimmel. Trodde min siste time var kommet. Dro innom lege, da jeg trodde dette måte være drypp eller noe. Men han beroliget meg med at BT var lavt 60-125, og at det ville vært høyt i hvis det hadde vært drypp, at det ville gitt andre symptomer. Han konkuderte med angstanfall.---

Fikk enda et mindre anfall den dagen på vei hjem. Da fikk jeg plutselig ikke svelge og det titret gjennom hele hodet.

Har hatt enda ett anfall til her hjemme i godstolen en uke etter, ... begynte med kvalme og uvelhet også da, fikk ikke svelge,så titring gjennom hode og armer, som jeg beskrev for deg før helga.

Jeg har diagnose somatiseringslidense, og har aldri hatt angst anfall før. Har vært stigende plager til det uutholdelige(svimmelhet og uvelhet), men ikke på denne måten som lyn fra klar himmel.

Av alle bivirkninger jeg har hatt, har jeg ikke hatt kvalme før nå.

Jeg tar medisinen klokka 10 om kvelden, og etter økning på *kun 1,5mg* for to uker siden blir jeg ikke noenlunde meg selv før halv 9 om kvelden. Da kan jeg spise uten å bli så kvalm, og jeg ser ikke så svart på det.

Har med andre ord fått en innmari depresjon også etter siste økning. I tillegg til anfstanfall og økt angst generellt--føler jeg at jeg nå bare eksisterer. Tør ikke ut--ikke kjøre bil.-- og jeg som alltid har kost meg med å være for meg selv noen timer om dagen, er nå redd for det og.

På tidligere dose 7-8 ble jeg bedre hver ettermiddag i fire fem tiden.Hadde da en noenlunde normal kveld.

Synes det er merklelig at jeg skulle reagere så voldsomt på denne lille økningen. Har reagert hele veien på økninger, men ikke så voldsomt. Trodde kroppen normalt skulle være tilvendt etter så mange uker. Men nå virker det på meg som om den ikke vil ha mer???

Så etter mitt lange bakgrunnsfoff...

bør jeg trappe ned igjen til 7,5-8 mg- eller bite tennene sammen og holde ut en uke til for å se om dette er bare bivirkninger. Da har det gått 3 uker siden siste økning, og da burde det vel begynne å virke positivt.

Eller burde det ha begynt å virke nå etter 14 dager??

Hva ville du rådet en av dine pasienter til???

Gå ned på dosen eller holde ut? Alt inni meg skiker etter å gå ned igjen, men er så i tvil..kankje jeg blir bedre???

Serumsprøva ble tatt etter 14 dager på 7,5. Men er vel laget på et

gjennomsnitt, og ikke nødvendigvis noen norm for mye man må ta. Jeg følte alt bedre på mindre dose iallefall.

Håper på svar! jeg er veldig fortvilet og rådvill.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...