Gå til innhold

Mange spr. om den nye pensjonsreformen....

Anbefalte innlegg

Gjest redd pensjonen
Skrevet

I går hørte jeg på radio, der to snakket sammen om den nye pensjonsreformen.

Jeg fikk med meg kun siste del, men jeg holdt på å få kaffen i vrangstrupen, når xperten i programmet uttalte at det vil koste hver enkelt skatteyter 70-80.000,- mer i skatt pr år. Er det mulig?

Dessuten har regjeringen snakket lite om de negative konsekvensene ved den nye reformen. Dette antakelig for at de skal selge budskapet sitt bedre.

Det er ganske mange deltidsansatte, folk som er utstøtt av arbeidslivet og lavtlønnede som vil kjenne dette på "pungen", vil jeg tro?

Er reformen vedtatt, eller er det ennå tid til å stanse den?.

Når det er så viktig å få til en ny pensjonsreform. Hvorfor har ikke de som skal benytte den, fått være med i avgjørelsen. Altså, jeg og du.

Hvorfor har det vært så viktig å få igjennom denne reformen nå før valget. En pensjonsreform må vel være like viktig, kanskje enda viktigere enn EU avstemning. Hvorfor skal ikke en avgjørelse om ny reform, avgjøres på samme vis?

Skjønner ikke hvordan de bare kan vedta, avgjøre noe uten å ta med seg folket på råd - vi lever jo i et demokrati, eller gjør vi ikke det lenger?.

Jeg lurer fælt ;-/

Skrevet

*Hehe* Det er ikke mulig for de fleste av oss å betale 70-80.000,- mer i skatt i året. Da vil jeg vel sitte igjen med 60.000,- netto... Nope, noen må ha misforstått ett eller annet her.

Gjest hos oss
Skrevet

*Hehe* Det er ikke mulig for de fleste av oss å betale 70-80.000,- mer i skatt i året. Da vil jeg vel sitte igjen med 60.000,- netto... Nope, noen må ha misforstått ett eller annet her.

Enig!

:-)

Gjest redd pensjonen
Skrevet

Enig!

:-)

*hehe* de sa vitterlig det. Og det er derfor jeg stusser slik.;-/

Skrevet

Demokratiet er ivaretatt av parlamentarismen, dvs at folket velger sine representanter fra ulike partier til Stortinget. Når dette skjer hvert 4'de år, så er demokratiet i høyeste grad ivaretatt.

Om pensjonsreformen mener jeg intet annet enn at det er riktig å forberede et system, som sikrer pensjoner selv om det i framtida blir flere pensjonister og færre yngre til å finansiere pensjonene.

Skrevet

Her kan du lese den selv - og jovisst er det deomkrati - kommisjonen er jo satt sammen av folk fra Arbeiderpartiet, Senterpartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre - - - vet ikke hvorfor ikke Frp er med :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...