Gå til innhold

diare/løs mage

Anbefalte innlegg

%%()""!!! anette

Jeg har vært plaget meg diare/ løs mage over mange år men aldri har det vært så ille som nå.Når jeg ligger forværres det hele sånn at når jeg står opp om morgenen begynner alt og boble og jeg må løpe på do.Da er det også masse luft i magen.Har mer luft i magen enn jeg har hatt noen gang.Føler at det er noe som presser på mens jeg ligger som gjør at situasjonen forverres til morgenen. Har ikke oppdaget noe blod i avføring men er ikke sikker på om det har vært slimholdig.Håper på hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185321-diarel%C3%B8s-mage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er mange mulige årsaker til diaresykdom. Det kan være infeksjon, av og til kronisk infeksjon, f. eks. med bakterier eller tarmparasitter. Ved infeksjoner har man ofte andre symptomer også, f. eks. smerter, feber, sterk uvellfølelse, men av og til kan det være ute slike. De fleste infeksjonsbetingede sykdommer derimot går over etterhvert. Det finnes også endel kroniske tarmbetennelser, og slike sykdommer krever grundig utredning for diagn ose før evt. behandling kan settes igang. Jeg vil anbefale at du går til legen og legger frem hele historien din, slik at han/hun kan undersøke deg, ta prøver og velge riktig behandling.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185321-diarel%C3%B8s-mage/#findComment-1272770
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...