Gå til innhold

Bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest undrendes
Skrevet

Når det ikke står noe om antrekk på invitasjonen, er det ingen "regler" om antrekket da? Tenkte ha på meg en kort halterneck kjole. Ikke veldig kort eller utringet. Og ikke hvit ;)

Skrevet

Jeg tror de skriver det i innbydelsen hvis de ønsker spesielle antrekk. Det kommer jo også litt an på hvor/hvordan festen skal være.

Er jo mange "stivbente" uskrevne regler...ikke for kort, ikke hvitt, ikke sort, ikke bare skuldre, ikke for dristig. Kommer helt an på hvor formelt det skal være.

Men - jeg synes kjolen høres helt ok, ut jeg, men ville hatt en sjal eller noe over skuldrene under vielse og evt til middagen.

Gjest undrendes
Skrevet

Jeg tror de skriver det i innbydelsen hvis de ønsker spesielle antrekk. Det kommer jo også litt an på hvor/hvordan festen skal være.

Er jo mange "stivbente" uskrevne regler...ikke for kort, ikke hvitt, ikke sort, ikke bare skuldre, ikke for dristig. Kommer helt an på hvor formelt det skal være.

Men - jeg synes kjolen høres helt ok, ut jeg, men ville hatt en sjal eller noe over skuldrene under vielse og evt til middagen.

Er kun bedt til kaffe, derfor jeg tenkte at det ikke stod antrekk. Kaffen er vel det minst formelle? Og hvorfor kan man ikke ha svart i bryllup? Vært i flere bryllup hvor noen har hatt svarte kjoler. Jeg syns det er verre med hvit kjole..

Skrevet

Er kun bedt til kaffe, derfor jeg tenkte at det ikke stod antrekk. Kaffen er vel det minst formelle? Og hvorfor kan man ikke ha svart i bryllup? Vært i flere bryllup hvor noen har hatt svarte kjoler. Jeg syns det er verre med hvit kjole..

Svart forbindes vel ofte med sorg. Selvfølgelig greit med sorte ting i bunad og folkedrakter. Men selv om det ikke er "skikk og bruk" å bruke svart, så er det jo ikke _forbudt_ da!

Kan du ikke høre med brudeparet eller forlover da, hvis du er så usikker?

Skrevet

Jeg tror nesten alle slik regler er i ferd med å forsvinne. Folk går i begravelse i blomstrete Hawai-skjorte og i bryllup i svart kjole.

Men det skader ikke med et sjal i knallfarge over den lille sorte, da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...