Gå til innhold

Range Rover

Gjest Usikker - kan lite om bil

Anbefalte innlegg

Gjest Usikker - kan lite om bil
Skrevet

Er det noen her inne som har noe å si om bilmerket Range Rover?

Ektemannen mener at vi skal bør kjøpe oss en sådan, men fordi de er ganske dyre, må vi kjøpe en ikke helt ny en, dvs ca 8-10 år gammel.

Men likevel så koster de jo 250-280 000, og har gått 100-150 000 km.

Men ektemannen mener at det likevel er et godt kjøp fordi de vil holde seg i verdi samt at de har så store motorer (4,6) at de kan kjøre mange hunder tusen kilometer.

Men det høres jo litt ille ut å bruke så mye penger på en såpass gammel bil.

Synspunter?

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jeg ville sett meg om etter noe annet.

Range Rover ble slått konkurs for en måned eller to siden.

Vet ikke om det har noe å si ang. reservedeler men...

Gjest Wer bist du?
Skrevet

Jeg ville sett meg om etter noe annet.

Range Rover ble slått konkurs for en måned eller to siden.

Vet ikke om det har noe å si ang. reservedeler men...

Næææ det var vel MG Rover-selskapet som konka. Landrover som lager Range Rover lever vel i beste velgående?

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Næææ det var vel MG Rover-selskapet som konka. Landrover som lager Range Rover lever vel i beste velgående?

Au da, det ser ut til at du har rett: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=273998

Sorry, jeg sliter med fordommer mht. britiske biler i det "kjøpbare" segmentet:-)

skorpionfisken
Skrevet

Bilmerket heter Landrover. Range Rover er storebroren blandt Land Roverne. Det er ikke sånn at jo større motor en bil har, jo lenger kan den kjøre. Men tradisjonelt så går disse bilene til de ramler sammen av elde ca 50 år gamle eller mer. De er uslitelige. Jeg kjenner ikke så godt til Range Rover annet enn at jeg synes de er store og stygge. Vær klar over at dette er terrengbiler som ofte har blitt behandlet som det, de går i all slags terreng, noe lakken ofte bærer preg av. De er ofte fulle av småbulker av samme grunn. Hun som eide vår bil (Freelander) før oss hadde en Range Rover i 10 år før hun kjøpte Freelanderen, hun var kjempefornøyd med Range Roveren inntil hun ble vant til Freelanderen, og vil nå ikke ha noen annen bil. Hun har nå en splitterny Freelander.

Selv har vi en 4 år gammel Land Rover Freelander (lillebror) og er kjempefornøyd med den. Vi bruker den ikke langt uti marka til vanlig, så den ser ennå ut som en personbil. Vi er kjempefornøyd med den.

Hvis dere ikke primært har tenkt å dra til fjells eller laaaangt inni skogene med bilen, så finnes det nok både billigere, nyere og mer komfortable biler enn en 10 år gammel Range Rover.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...