Gå til innhold

Avhengig av Pepsi max, help!!

Anbefalte innlegg

Gjest antigüedades
Skrevet

Ok..:) Hmm, kanskje det ikke er så farlig med denne avvenningen min allikevel da...

Trodde syren osv i brusen var farlig for tennene jeg sjø...

Klem,

Gjør som jeg: fyll flaskene opp med vann og ørlite sitronsaft. Sett i kjøleskapet. Hjernen vender seg fort til å like det. Man lærer seg til å like ulike smaker. Du har ganske sikkert lært deg til å like Max, og det er sikkert produsenten glad for, da de jobber med det hele året: å lære deg å drikke Max.

Skrevet

Gjør som jeg: fyll flaskene opp med vann og ørlite sitronsaft. Sett i kjøleskapet. Hjernen vender seg fort til å like det. Man lærer seg til å like ulike smaker. Du har ganske sikkert lært deg til å like Max, og det er sikkert produsenten glad for, da de jobber med det hele året: å lære deg å drikke Max.

Tusen takk for godt råd:)

Det skal jeg prøve.

Vennlig hilsen,

Skrevet

Var hos tannlegen i dag - - - ordna med avstøping til krone - - høy kronekurs hos den fyren der.

Så vidt jeg vet er det jo kunstige søtstoffer i pepsi max og en del andre lettbruser - det skal man være forsiktig med - Jeg hadde ikke villet utsette meg for mengder av det.........

Skrevet

Ok..:) Hmm, kanskje det ikke er så farlig med denne avvenningen min allikevel da...

Trodde syren osv i brusen var farlig for tennene jeg sjø...

Klem,

Syren i brusen _er_ farlig for tennene, det etser gradvis ned emaljen. Drikke til mat eller hele dosen på kort tid er ikke så ille som konstant suping gjennom hele dagen - da får aldri pH'en i munnen sjangsen til å ta seg opp over 5,5, som er den kritiske grensen for syreangrep.

Skrevet

Så vidt jeg vet er det jo kunstige søtstoffer i pepsi max og en del andre lettbruser - det skal man være forsiktig med - Jeg hadde ikke villet utsette meg for mengder av det.........

Det er ikke mengder det er snakk om uansett. Det er farligere å gå ute og dra inn eksos - eller for ikke å snakke om å røyke - som jeg da har sluttet med :-)

Skrevet

Syren i brusen _er_ farlig for tennene, det etser gradvis ned emaljen. Drikke til mat eller hele dosen på kort tid er ikke så ille som konstant suping gjennom hele dagen - da får aldri pH'en i munnen sjangsen til å ta seg opp over 5,5, som er den kritiske grensen for syreangrep.

Ok. Bra jeg tar meg selv i nakken og skjerper meg da. Heretter skal det kun være i helgen.

Nå har jeg ikke drukket brus på 4 dager *Stolt*:)

Skrevet

Ok. Bra jeg tar meg selv i nakken og skjerper meg da. Heretter skal det kun være i helgen.

Oh, bra! ;-)

Venninna mi satte igjen en flaske Pepsi Max sist hun var her, og da måtte jeg nesten smake for å finne ut hva all ståket er for.

Ble kvalm, gitt.. smaker suketter jo! Men greit at ikke jeg drikker da, så blir det mer på dere andre ;-)

Skrevet

Wow - så flink du er!

Håper jeg klarer å få til det samme...

Men tror jeg må vente til etter ferien med de gode forsettene... hehe :-)

(drar i neste uke)

Skrevet

Wow - så flink du er!

Håper jeg klarer å få til det samme...

Men tror jeg må vente til etter ferien med de gode forsettene... hehe :-)

(drar i neste uke)

Så spennede at du reiser i neste uke!!

Jeg skal også til syden! Er mye bedre nå, kommer meg ut osv. Så nå er jeg i gang med møter med aetat osv:)

Vi skal til kreta:)

Pst, jeg har ny mailadd...Så dersom du sender til meg, kommer ikke den frem.

Jeg husker dessverre ikke din heller.

Håper du har det bra!!

Stor klem,

Skrevet

Oh, bra! ;-)

Venninna mi satte igjen en flaske Pepsi Max sist hun var her, og da måtte jeg nesten smake for å finne ut hva all ståket er for.

Ble kvalm, gitt.. smaker suketter jo! Men greit at ikke jeg drikker da, så blir det mer på dere andre ;-)

Hehe, ja det er sant. Da blir det mere på oss;)

man blir vant til smaken av pepsi max tror jeg. Fordi før ville jeg bare ha vanlig cola.. Men det ble jeg faktisk ikke avhengigig av. Kun av pepsi m..

Men nå er det som sagt skjerpins pga tenner osv.:) Og jeg har faktisk respekt for de stoffenei brusen jeg da (light stoffene)

Skrevet

Så spennede at du reiser i neste uke!!

Jeg skal også til syden! Er mye bedre nå, kommer meg ut osv. Så nå er jeg i gang med møter med aetat osv:)

Vi skal til kreta:)

Pst, jeg har ny mailadd...Så dersom du sender til meg, kommer ikke den frem.

Jeg husker dessverre ikke din heller.

Håper du har det bra!!

Stor klem,

Så fint at du er blitt bedre, det er jo flott for deg!

Du kan kontakte meg på

g-mini krøllalfa netcom dot no

:-)

Skrevet

Det er ikke mengder det er snakk om uansett. Det er farligere å gå ute og dra inn eksos - eller for ikke å snakke om å røyke - som jeg da har sluttet med :-)

Hehe..ja, det er vel sant, så sant - og gratulerer med at du har klart å slutte med røyken! :)

Skrevet

Hehe..ja, det er vel sant, så sant - og gratulerer med at du har klart å slutte med røyken! :)

Takk, det er nå 6 år og 30 kilo siden - - hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...