Gå til innhold

Angst for å være alene


Gjest enela

Anbefalte innlegg

Gjest enela

Er det noe håp om å bli fri for angst for å være alene? Jeg har vært redd nesten hele livet mitt, og jeg er alene. Hva må til?

Redd, redd, redd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

maria-liisa

Hei!

Det kommer an på om du er redd for å være fysisk alene eller psykisk alene. Jeg foreslår at du kasserer det ekle ordet `alene`eller `ensom`. Så går vi videre..

Ofte er det jo både psykisk og fysisk, men ikke alltid. For å finne ut om du er redd for å være fysisk alene kan du jo prøve å være blant folk, ukjente også, feks i byen, alt du orker, jo mer jo bedre, og kjenner du noen gang behov for å være for deg selv så har du funnet trådenden, som er starten på løsningen. Da heter det ikke `alene`men `ha litt tid for seg selv, også`

Er du redd for å være psykisk alene så hjelper jo ikke dette stort. Da heter det `å ønske fellesskap`.Da bør du kanskje satse beinhardt på å lære noe som andre mennesker trenger. Noe av dette kan du også gjøre alene uten forstyrrelser, feks ved å surfe på nettet. Dessuten er det nå sånn at noen av oss er veldig utadvendte, noen innadvendte, og resten midt imellom. Har du noensinne tenkt tanken på at det ikke nødvendigvis er noe galt med deg, men at du kanskje bare er veldig utadvendt, under all angsten? Frivillighetssentralene og alle mulige andre sosiale institusjoner roper jo etter folk som deg hele tiden.

Det er vel sånn vi mennesker er ment til å være, å være sammen?

Finn ut hva slags sosialt samvær du ønsker, så kan du sette nye mål utifra det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maria-liisa

Et tillegg til deg etter litt ettertanke: Det man må gjøre er jo å stokke om kortene litt. Det forandrer hele landskapet, og da får du øye på den trådenden til løsning som hele tiden har vært der, og ser deg selv med nye øyne. Jeg tror at det nye deg har vært der hele tiden også, og bare ventet på at du oppdager den. Fatt mot!

Og glem nå ikke at dette krever masse hardt arbeid fra deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...