Gå til innhold

Kan infeksjon utelukkes?

Anbefalte innlegg

Etter å ha påvist at fosteret var dødt - døde i uke 8 eller 9 - skulle kroppen forsøke å kvittere graviditeten. Det meste kom ut etter en uke, men ved kontroll etter enda en uke ble det bestemt at jeg skulle legges inn til utskrapning for å være sikker på at de siste restene ikke skulle "sette seg fast". Jeg var litt skeptisk siden dette var tredje gangen jeg mistet i løpet av det siste året(første gang i 6. svangerskapsmnd)og jeg var engstelig for infeksjoner og påfølgende fare for sterilitet. Ved inngrepet (tirsdag kveld) fikk jeg derfor intravenøst en dose med pensilin (eller antibiotika???). Dagene etter følte jeg meg litt tusp, men målte temperaturen slik de sa og på fredagskvelden målte jeg den høyeste temp som da var 37.7 (i enden) (ved temp over 38 - 38,5C skulle man ta kontakt). På mandag morgen målte bedriftslegen senkningen min til 10 og CRP'en var neg.

Mitt spørsmål er da: er det mulig at jeg har hatt en infeksjon i underlivet, eller ville det da ha slått ut på prøvene på mandagen, eller ville det da alerede vært "for sent" og skader alerede oppstått?

Etter mine triste opplevelser det siste året, er jeg veldig redd for å ha blitt steril.

MVH - en som vil bli mer enn taknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18539-kan-infeksjon-utelukkes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Jeg beklager det sene svaret, og at svaret kan neppe være komplett. De data du oppgir tyder på at det ikke foreligger noen infeksjon. Jeg antar at grunnen til at du har fått pennicillin er en forsiktighetsregel, med mindre de har funnet noen signaler du ikke fikk med. Jeg vet selvfølgelig ingenting om årsaken til at fosteret døde og derfor kan jeg heller ikke si noe om fremtidsutsiktene når det gjelder muligheter eller fare for sterilitet. Det er mulig at gynekologen kan si noe mer, men jeg er redd for at det er ganske påkrevet å vite mer om årsak, funn og andre detaljer for å kunne komme med meningsfull uttalelse

Vennlig hilsen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18539-kan-infeksjon-utelukkes/#findComment-85356
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...