Gå til innhold

Når kommer skattepenegene og feriepengene?

Anbefalte innlegg

Gjest *glede seg*
Skrevet

Er det forskjellig fra jobb til jobb? Skal ikke begge komme samtidig med lønna i juni, eller kommer de i slutten av juni?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Skattepengene pleier i hvert fall å komme rundt 20. juni.

Hva feriepenger angår så varierer det vel, men jeg får de i hvert fall med junilønninga.

Gjest alive&kicking
Skrevet

De fleste skattepengene blir sendt ut 25. juni.

men du kan f.eks. gå inn på skatteetaten.no så står det vel der tenker jeg.

Skrevet

Lønningsdag avhenger av hva som er bestemt for din jobb. Noen har lønningsdag den 12, noen den 15. noen den 20, og sikkert flere varianter også.

Skatteoppgjøret sendes ut 24. juni, dvs at du får brev om hvordan oppgjøret blir. Penger til gode blir utbetalt kort tid etter - vet ikke helt hvor mange dager det vil si, men sikkert innen en uke.

Gjest alive&kicking
Skrevet

feriepengene kommer 30. mai i mitt tilfelle. 15. juni i mannen min sitt tilfelle.

Kommer ann på når du har lønningsdag.

Gjest hydro-ansatt
Skrevet

Vi får skattepengene nå på mai-lønningen, skattepengene kommer i juni.

Gjest midia
Skrevet

Mannen har fått feriepenger for 1 uke siden mens jeg må vente til juni så det er forskjellig fra jobb til jobb.

Skrevet

Skattepengene pleier i hvert fall å komme rundt 20. juni.

Hva feriepenger angår så varierer det vel, men jeg får de i hvert fall med junilønninga.

Det er jo det mest vanlige, men dersom du har ekstra tidlig ferie så kan du be om å få feriepengene utbetalt tidligere.

Husker ikke helt hvordan cdette lyder, men det står i ferieloven.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er jo det mest vanlige, men dersom du har ekstra tidlig ferie så kan du be om å få feriepengene utbetalt tidligere.

Husker ikke helt hvordan cdette lyder, men det står i ferieloven.

Jeg tror det stemmer at du kan velge å få feriepengene når du har ferie, men at det er ditt eget valg, og ikke arbeidsgiverens dersom han påstår at han er i sin rett til å holde på feriepengene dine fram til du f.eks. har ferie i november.

Har hørt om arbeidsgivere som har forsøkt seg på det. Det er ikke lovlig.

Skrevet

Jeg tror det stemmer at du kan velge å få feriepengene når du har ferie, men at det er ditt eget valg, og ikke arbeidsgiverens dersom han påstår at han er i sin rett til å holde på feriepengene dine fram til du f.eks. har ferie i november.

Ja det er meget mulig og høres rimelig ut!

Jeg har ikke hatt SÅ sen ferie, men jeg har et par år før jeg fikk barn startet ferien i slutten av august, men jeg har heldigvis hatt kloke arbeidsgivere! *S*

Skrevet

Du kan få feriepengene tidligere dersom du skal ha ferie, men ikke senere enn den ordinære feriepenge-utbetalingen.

Men dette er offisielt knyttet til andel av ferien man tar ut. Tar man 2 ukers ferie, så har man ikke KRAV på alle feriepengene, men halvparten (om man har 4 ukers ferie). Vettuge arbeidsgivere håndhever vel ikke dette strengt, men bestemmelsen er slik.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...