Gå til innhold

Lurer på om jeg lider av depresjon.


Lov2xLR8

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 17år. Jeg har vært ganske mye med ei jente, mye fram og tilbake, hun lider av depresjon, psykiater og hele pakka. Så hun har veldig vanskelig for å åpne seg, og ville holde vårt "forhold" hemmelig(for ikke å snakke om hvilke tanker jeg har hatt om det), grunnet vi går i samme klasse og aldersforskjellen(hun fylte 20 i februar). For ca. 2 mnd siden, bare noen få dager etter en kjempefin kveld sammen, sendte hun meg en sms og spurte om hun kom til å miste meg som en venn hvis hun fikk seg type. Etter det raste verden så og si sammen. Alt jeg kan er å tenke på henne. hvertfall når jeg må gå og se henne smile og le i klasserommet. Hun er så nydelig.

Jeg ser ikke så stor vits i ting lenger. Jeg har gått ned 7kg og er veldig sliten i kroppen. Jeg er også veldig trøtt, men hvis jeg klarer å ikke sovne så sovner jeg aldri. Skole går dårligere, og jeg holder meg mye foran dataen. Jeg vil bare være alene.

På skolen går det greit, for da klarer jeg å virke glad noen ganger, ved å finne på noe sprell som får andre folk til å le noen sekunder. Men når jeg kommer hjem, så går tankene. Jeg blir også ganske sliten av å tenke etter noen timer, da sitter jeg bare og "fader ut", ser på et punkt på gulvet eller veggen og er helt blank.

Jeg har lest litt på "symptomer på depresjon", for jeg har tenkt, at jeg er ganske lei av å være så negativ. Jeg ser ikke så mye glede i ting lenger.

18år-dagen og lappen er ikke noe jeg brenner for.

Livet virker bare latterlig egentlig, alt er bare rutine(virker det som for meg da).

Og symptomer som dårlig selvbilde og slikt, det vil jeg ikke gå inn på. Død og selvmordstanker, jaja-- "jeg vet hvordan", for å si det sånn.

Grunnen til jeg skriver her er fordi jeg er lei. Lei av å bli kvalm, og å være på gråten. Alkohol funker ikke- Andre tyngre stoffer, som jeg ikke vil nevne, funker. Men der er det stor risikofaktor i bildet. JEG bryr meg ikke om det, men jeg vil ikke miste venner fordet. med tanke på at jeg ikke vil at folk skal vite jeg er lei meg, og jeg faktisk går på skole(ganske kjipt å gå rundt venner som ikke vil snakke med meg).

Egentlig vil jeg bare vite om jeg kanskje lider av depresjon, eventuelt hvor alvorlig. Jeg føler ikke akkurat for å "gå public". Derfor moren min blir irritert når jeg sier at jeg ikke bryr meg om ting hu sier, og at jeg bare vil være i fred.

*Depresjon på skala av 1 - 10? Doktor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

marlenexxx27

Du har kjærlighetssorg. Det er det verste som finnes. Men det går over. Hvis du vil, da. Du må bare prøve å akseptere at hun jenta ser på deg som bare en venn. Etter hvert vil kjærlighetssorgen gå over, og du vil merke at du blir interessert i andre jenter.

Det føles sikkert som at dette aldri vil ta slutt, at du vil være i den tilstanden bestandig. Men det går altså over, tro meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...