Gå til innhold

Arbeidsledig

Gjest kanskje jeg sier opp

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

Herregud så usaklig du er!

At du er forbanna på de som "snylter" til seg en utdanning, det kan du bare være. De har helt sikkert sine grunner.

Og de er sikkert forbanna for at du får lov å gå blandt dem, å tenke som du gjør!

Mange ikke reflekterte meninger i den tråden her.

Tror nok kanskje det var mer "snylting" før. Husker jeg gikk på skolen med en for ca. 10 år siden som lurte på hvorfor jeg ikke heller gikk på attføring og fikk betalt utdanningen min. Det kan jeg da vel ikke sa jeg, jeg feiler da ingenting. Det gjorde ikke hun heller sa hun, men hun fikk den betalt.

Nå skal sies at hun var dum som et stykke brød og aldri klarte å fullføre :o)

For dem som virkelig er syke eller må omskoleres så syns jeg det er på sin plass at de ikke må betale en ny utdannelse selv.

Fra en som er syk, kanskje må omskoleres og har 6 års høgskoleutdannelse med høyt studielån :o)

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

6

• Logitechmusa

5

• fei1365380229

4

• tiliti

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest kanskje jeg sier opp
Skrevet

Jeg skjønner at ting selvfølgelig kan være vanskelig, men arbeidsledighetstrygden er ikke lagt opp slik at man kan få dette hvis det ikke skulle passe med barn og jobb osv.

Var selv arbeidsledig en periode, mannen min hadde fast jobb her og vi hadde 3 barn på skole/barnehage. Hadde krysset av på at jeg ikke kunne flytte så langt på meg, men fikk til svar at jeg fikk flytte til Nord-Norge hvis det var arbeid der ellers fikk jeg ikke arbeidsledighetstrygd.

Du må huske på at hvis du må ta det arbeidet de tilbyr og har du ikke mye utdannelse så er det veldig sannsynlig at du blir tilbudt en jobb ganske raskt.

Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å få kabalen til å gå opp en periode mens du søkte annet arbeid. Nå vet jeg ikke hva mannen din jobber med som gjør at han ikke kan komme hjem litt tidligere de dagene det er aktuellt, men noen menn tror de er totalt uunværlige - og det stemmer jo ikke alltid :o)

Han er ikke totalt uunnværlig, men det går desverre ikke at han kommer hjem før, sånn er det faktisk. Jeg tar hvilken jobb som helst sålenge det er arbeidstider som fungerer. Jeg flytter ikke. Men kan godt jobbe i den beryktede "kassa på Rema", men det er vel kveldsjobbing der også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...