Gå til innhold

Jeg kjefta opp en sjef i dag.

Anbefalte innlegg

skorpionfisken
Skrevet

Vi var uenige om en sak, og istedet for å diskutere saken begynte han å diskutere meg som person og mine holdninger til saken.

Da fikk han en lekjson i å skille sak og person. Jeg ga klar beskjed om at selv om vi var uenige i sag så fant jeg meg ikke i å bli angrepet som person. Jeg var så sint men likevel saklig, jeg trua med å gå tjenestevei om han ikke kunne rydde opp i saken og han la seg flat og trakk seg pent tilbake og beklaget sin karakteristikk av meg.

Og saken vi var uenig om ble vi enige om.

Sitter igjen med en god følelse nå. Fikk påpekt at de ansatte ikke skal finne seg i alt, selv om noen har sjef i tittelen sin.

:-)

Skrevet

Flott! :-)

Akkurat temaet sak/person er så aktuelt på DOL at jeg også er blitt veldig oppmerksom på slikt!

Skrevet

Så bra! -Den erfaringen har jeg også hatt - og det går faktisk an om man er saklig og rettferdig. Man blir ikke automatisk et godt menneske selv om man fåt tittelen sjef - - noen blir verre...

Gjest erwin
Skrevet

Han er neppe helt ferdig med denne saken. Prestisjetap sitter lenge i.

Du kommer til å få svi ved en senere anledning. Slik er verden. Dessverre.

skorpionfisken
Skrevet

Ja æ vet. Men kan av og til ikke dy meg. Men han er ikke toppsjef, bare en brysom mellomleder, så jeg bekymrer meg ikke. Jeg har mer utdannelse enn ham og flere muligheter i arbeidslivet, og tror kanskje at jeg ikke blir gammel her sammen med ham.

Gjest Kjeftesmella
Skrevet

Ahh, dette hørtes deilig ut!!! Nå har du virkelig fått satt deg i respekt.

Håper du ikke får lide for dette i ettertid.

Jeg vet en del om utbrukelige mellomledere, det er rett og slett synd på dem. De er så til de grader mellom barken og veden at jeg ville ikke hatt en slik jobb om jeg hadde fått den kasta etter meg.

Gjest antigüedades
Skrevet

Er så sant, så sant.

Jeg har en god politikk: liker jeg ikke folka så slutter jeg. Lukter fort om noe kan endres eller alt jeg tar i kommer til å ramle på tæra mine.

Mange underordnede og sjefer har bare grod fast i ukultur, og den som kommer og bryr seg får svi. Etablert ukultur er ofte uhelbredelig.

Dårlige sjefer fortjener ikke gode ansatte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...