Gå til innhold

NHD, Depresjon, jobb og medisiner. Forslag til tiltak?


Gjest bokstavbarn

Anbefalte innlegg

Gjest bokstavbarn

Jeg fikser ikke jobben min. Det kan ha med både indre forhold som har forverra seg og det kan ha med forhold på jobben å gjøre, trolig en kombinasjon. Depresiviteten ville kanskje kommet nå uansett, eller den kan være utløst av forhold på jobben (ikke les mobbing e.l. Miljøet er bra, men det er stort krav til effektivitet som ikke lar seg forene med å gjøre god jobb, i alle fall ikke for min del) Jobben blir nok bare verre, de indre forhold går stadig opp og ned med tanke på f.e. depressivitet og det som følger med.

.

Jeg har tenkt på tre alternativer.

- Sykemelding, eventuelt aktiv sådan

- Starte med medisiner ijgen

- Bytte jobb

- Fortsette slik det er nå til jeg "stuper" eller gjøre en feil med alvorlige konsekvenser

Full sykemelding trur jeg ikke ville være bra. Aktiv kunne sikkert fungere, men det skal vel mer til for å bli sykmeldt?

Har tidligere brukt et SSRI-preparat. Det hjalp i begynnelsen og tok bort selvmordstanker. Men slike perioder som nå (egen madrs score 20) hadde jeg innimellom. Det gjorde også det vanskelig på jobb, men da hadde jeg en jobb som ikke var like krevende

Bytte jobb? Har trivdes veldig godt der jeg er nå, men ikke nå lenger. Men det er også en stressfaktor og jeg er redd for å få tilbake sosialfobiske trekk i det jeg starter i en ny jobb.Tilstanden min slik den er nå, virker ikke bare inn på jobben min. Den merkes også hjemme og blant venner.

Det siste forslaget mitt ser jeg på som lite aktuelt. Da ville jeg kunne ødelegge mye både for andre og for meg selv.Føler dessuten at jeg i jobbsammenheng i alle fall er ganske nær ved å "stupe", tenker hele tiden "jeg orker ikke dette mer, orker ikke dette mer", men det er vel ant som skulle erstattes med pmt.

Hivlke(t) alternativ(er vil du anbefale? Forslag til andre løsninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...