Gjest SnilleGutten Skrevet 8. februar 2001 Del Skrevet 8. februar 2001 Først litt forhistorie: Jeg har vært syk nesten sammenhengende i hele år. Har tidligere skrevet om dette her på Doktor Online. 3. januar ble jeg syk, og 8. januar ble det konstantert halsbetennelse. Jeg gikk da på penicillin ei uke, og ble så frisk igjen et par-tre dager. Jeg fikk så diagnosen kyssesyke 17. januar, og 21. ble jeg lagt inn på sykehus med CRP på 279 (halsbetennelse i tillegg). Var på sykehus ei uke, altså til 28. januar. Jeg har nå vært sykemeldt i snart to uker. Jeg har ikke problemer med halsen nå. Kjenner bare av og til at det er litt vondt i/ved milten. Problemet mitt nå, er at siden søndag har jeg hatt diaré, maten sitter ikke. Går på Imodium. Hver morgen/formiddag våkner jeg av at jeg har vondt i magen og må på do. Jeg begynner så Imodium-behandlingen, men må flere turer på do, så frokosten sitter nok ikke så godt. I tillegg har jeg til tider veldig vondt i magen. Ut over dagen bedrer situasjonen seg noe, men jeg har dårlig matlyst og spiser lite. Har til tider VELDIG vondt i magen. Siden nyttår har jeg gått ned 7 kg. Jeg er gutt, 20 år, 165 høy, og veier nå 55 kg. Hva kan dette med magen være? Kan det ha noe med at magen ble mindre vant med mat etter sykehusoppholdet? Her fikk jeg nemlig i flere dager intravenøs næring, og merker nå at magesekken nok har blitt mindre - blir veldig fort mett. Det er vondt at kroppen min ikke vil ta til seg særlig med næring, for jeg er jo slapp av kyssesyken fra før, så det blir jo ikke særlig bedre av dette... En annen ting er at jeg for tiden er litt "deppa". Vet ikke om det kan ha noen sammenheng, kan jo være av andre årsaker, men det skader jo heller ikke å nevne det. Men Dette tærer jo på meg psykisk også, det gjør det. Jeg går ikke på noen medisiner (bortsett fra Imodium nå da). Håper på svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18551-lege-mageproblemer-kyssesyken/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg Skrevet 12. februar 2001 Del Skrevet 12. februar 2001 Kyssesyke,intravenøs næring og depresjon kan alle være årsaken til dine maveplager,men med tanke på hva du har gjennomgått synes jeg du skal oppsøke legen din for en generell sjekk.I tillegg til Imodium kan du prøve litt yougurt eller Biola i mellomtiden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18551-lege-mageproblemer-kyssesyken/#findComment-84119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.