ikke lett å finne nick Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Jeg har en lang periode hatt sår i endetarmen (blør når jeg går på toalettet) og prøver nå å spise frukt og fiber for å få løsere avføring slik at såret forhåpentligvis gror, men foreløpig har ikke dette hjulpet. Har brukt hemorroidekrem, uten nytte. Har vært hos lege og han sier at dersom dette ikke forbedret seg snart må såret opereres bort og det vil jeg jo selvsagt unngå. I går kveld da jeg la meg, fikk jeg veldig vondt i mellomgulvet og det føltes som om jeg hadde vondt øverst i ryggen på sidene også. Hadde tatt Cosylan (pga langvarig tørrhoste) og tenkte det kunne ha noe med det å gjøre, men så leser jeg at smerter i mellomgulvet kan ha noe med tarmene å gjøre. Jeg har for en stund siden også hatt veldig vondt i mellomgulvet i timer ad gangen. Er det mulig at disse tre tingene er relatert til hverandre? Hva kan jeg i såfall gjøre mht mat/drikke for å bli bra uten å gå til lege (igjen)? Vil også nevne at jeg utviklet kyllingallergi for ca 5 år siden! Når jeg spiser kylling/kalkun kaster jeg opp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/185617-vondt-i-mellomgulvetrygg-samt-s%C3%A5r-i-endetarmen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Vanskelig å si om det er noen sammenheng. Smerten i mellomgulvet kan være pga syre-oversudd. De feste har smerter ved tom mage, mens noen har værst smerter etter inntak av sterk mat. Du kan prøve med H2-blokkende tabletter som er reseptfrie; spør på apoteket. Ellers opplever de fleste at tarmfunksjonen blir regelmessig, og avføringen myk ved å blande fiberpulveret Visiblin ( apotekvare) i 1 glass Biola-melk morgen og kveld. For såret i endetarmen kan du godt bruke Scheriproct morgen og kveld 2 uker sammenhengende. Prøv evt. å "hold igjen" litt med fingrene rundt endetarmen ved toalettbesøk; slik kan du redusere strekkbelastning mot såret mens det gror. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/185617-vondt-i-mellomgulvetrygg-samt-s%C3%A5r-i-endetarmen/#findComment-1272772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.