Gå til innhold

cipralex 10mg i 2mnd/bivirkninger


Lilka

Anbefalte innlegg

Jeg fikk panikkangst uten forvarsel i påsken.

Har gått til psykolog og fått cipralex 10mg som jeg har gått på i ca 2mnd. Panikken har mer eller mindre gitt seg, men jeg føler meg nå dypt deprimert med en konstant uro i kroppen.

Er avhengig av å være rundt samboeren min hele tiden (24t !!)

Kjenner ingen glede i hverdagen og er tiltaksløs. Gjør cipralex meg værre?

Har noen lignende erfaringer eller råd?

mvh

Lilka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ssriangt???

Jeg i 11 uker... jeg har imidlertid aldri hatt panikkangst før, men har fått det nå, etter siste økning på cipralex. Har også fått en forferdelig depresjon og indre uro. Har aldri følt det slik før.

Har hatt sterke bivirkninger hele veien, men har ikke villet gi meg. Har GAD og helseangst.

Etter siste doseøkning, som bare var på fra ca 7,5 til 9,5 har jeg utviklet panikk??? Og det må skyldes tablettene, annet kan jeg ikke skjønne. Har hatt 4 anfall etter siste økning. Og er nå ikke utenfor døren. Redd for å være alene også.

Tror selv angstsenteret i hjernen er blitt oppgradert etter cipralexbehandling.

Men hadde jeg håpet at dette var bivirkninger. Og at det ville gå over?????? har noen erfaring?? Koker også over av varme....

Nå er det 2,5 uker siden jeg økte.

Og jeg spør dere med erfaring fra økt angst i opptrappingfasen, er det noen som har opplevd det samme som meg.

Og eventuellt burde ikke disse oppgraderingsproblemene ha gitt seg etter to og en halv uke????

Eller vil det ta mer tid... jeg tør ikke mer tror jeg. Vil trappe ned, da det fungerte på ett vis på 7,5. Selv om jeg på langt nær kunne kalles frisk. Men da var jeg lykkelig uvitende om hva angstanfall var.... nå er jeg livredd angsten, og ender vel opp som totalt benzo avhendig.

selv om dette var svært negativt håper jeg noen tar seg tid til svare meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykketil

Hei Lilka!

Jeg har opplevd noe av det samme som deg. Fikk et tankekjør og litt angst som ikke var noe hyggelig. Rett etter påske startet jeg på Cipralex - og det var da jeg fant ut hva ordentlig angst var! Ble ikke deprimert, men fikk en indre uro som ble totalt uutholdelig for meg. Var også avhengig av samboeren min 24 t i døgnet, taklet ikke være alene.

Jeg orket ikke mer etter tre uker, og seponerte over to uker. Dette er nå 3 1/2 uke siden. Uroen inni meg er blitt bedre, men alt i alt er jeg fortsatt værre enn da jeg startet - selv om angsten for det konkrete problemet mitt er borte! Klarer ihvertfall å være alene nå! Håper fortsatt på bedring, men begynner å lure på hva disse tablettene har utløst i meg...

Du burde ihvertfall oppsøke legen og høre hva han anbefaler deg å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...