Gå til innhold

Vondt i halsen! Hvordan avverge forkjølelse?


Gjest mij

Anbefalte innlegg

Dro fram sommerdyna i går kveld, og det skulle jeg aldri gjort, for her sitter jeg med kaktus i halsen..

Har tatt masse C-vitamin, drukket te og går med høyhalset strikkegenser. Andre kvikke råd for å forsøke å forebygge forkjølelse? Skal på butikken etterpå, så handlelista er klar for å utvides!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har kniver i halsen, tror jeg det er for sent å stoppe forkjølelsen.

Du må nok bare gi deg hen, mij. Hvil kroppen og la forkjølelsen "komme ut".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har kniver i halsen, tror jeg det er for sent å stoppe forkjølelsen.

Du må nok bare gi deg hen, mij. Hvil kroppen og la forkjølelsen "komme ut".

Gir meg ikke før jeg har prøvd en Wenche Foss - sitter nå og koser meg med et par hvitløksbåter i nesa.

*ser smart ut* :=I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir meg ikke før jeg har prøvd en Wenche Foss - sitter nå og koser meg med et par hvitløksbåter i nesa.

*ser smart ut* :=I

Det kan jo funke, men jeg har mere tro på at forkjølelsen får lov til å komme og gjøre seg ferdig.

Flere ganger har jeg klart å avverge slike angrep i starten, ikke minst ved hjelp av trening og konjakk. Eller solhatt og flosshatt og hva det nå heter alt sammen.

Men da blir jeg gående og småhangle, og forkjølelsen banker på igjen etter en stund.

Hvis jeg derimot kapitulerer og tillater meg selv å bli syk og sørger for nok hvile, blir jeg mye fortere ordentlig frisk.

Men du er jo ikke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo funke, men jeg har mere tro på at forkjølelsen får lov til å komme og gjøre seg ferdig.

Flere ganger har jeg klart å avverge slike angrep i starten, ikke minst ved hjelp av trening og konjakk. Eller solhatt og flosshatt og hva det nå heter alt sammen.

Men da blir jeg gående og småhangle, og forkjølelsen banker på igjen etter en stund.

Hvis jeg derimot kapitulerer og tillater meg selv å bli syk og sørger for nok hvile, blir jeg mye fortere ordentlig frisk.

Men du er jo ikke meg.

Og du har kanskje ikke en 1-åring i huset? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladiol

Jeg er ikke den som har størst tro på "kjerringråd", men er åpen for å prøve...

Fikk tips om tigerbalsam for noen år siden og har lykkes med det gjentatte ganger.

Masser inn tigerbalsam på de ømme områdene utenpå halsen med en gang du merker at du får vondt. Gjenta flere ganger i løpet av dagen, men ikke ta på for mye om gangen, for det svir.

Lukter ikke særlig godt, men gjør underverker.

Ellers husker jeg fra jeg var liten at min mor brukte terpentin m/ olje som hun smurte på halsen når vi fikk vondt. Utenpå la hun tynne ullkluter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gurgle med Vademecum!!!

Jepp, gjorde det i går kveld :-) Og sov med halstørkle.

I dag føler jeg meg myyye bedre!! Så hvitløk i nesa, vademecum-gurgel og tørkle i halsen har kanskje funket ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...