Gå til innhold

lavt stoffskifte og vektnedgang=umulighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er da ingen hemmelighet at både p-piller og lav stoffskifte kan føre til økt vekt, og jeg har begge deler:( har de siste årene gått sakte men sikkert opp og opp i vekt hovedsaklig grunnet lavt stoffskifte. trener spinning 4 ganger i uka, og styrke 1 gang. spiser ikke hvetemel, raffinert sukker(meget lite), drikker bare vann, masse frukt og alt det der man skal og ikke skal få i seg for tiden. er forsåvidt helt greit det, men jeg har jo et ørlite håp om at noen av disse kosekiloene skal forsvinne:) noen som har vært i samme situaajon som meg og har noen superbra råd?i will love you forever!!!

Gjest lekmann
Skrevet

har du lavt stoffskifte så er du vel på medisinering med thyroxin?

Skrevet

har du lavt stoffskifte så er du vel på medisinering med thyroxin?

levaxin ja. mange som sier at alt skal stabilisere seg, men føler mange ting aldri har blitt det samme ifht helsen, energi o.l.

Skrevet

Du finner mange med de samme problemene her:

http://www.toreolsen.com/forum/

uff....merker det ikke var veldig mange optimistiske historier ute å gikk på dette forumet. men jeg kjente meg jo igjen da:) det er rart t selv etter å ha hatt problemer m det i snart...8 år(begynner visst å bli gammel!!!) så vet jeg nesten ingenting om det, og det er det tydligvis mange andre og som ikke gjør- både privatpersoner og leger.....synes det er veldig trist at så mange(inkludert meg selv) ikke blir tatt seriøst på mange år og stemplet som psykiatriske tilfeller nærmest når det egentlig er så enkelt. uff! har iallefall fått mange konsekvenser for meg. jaja! nå er det jo snart sommer:)

Skrevet

uff....merker det ikke var veldig mange optimistiske historier ute å gikk på dette forumet. men jeg kjente meg jo igjen da:) det er rart t selv etter å ha hatt problemer m det i snart...8 år(begynner visst å bli gammel!!!) så vet jeg nesten ingenting om det, og det er det tydligvis mange andre og som ikke gjør- både privatpersoner og leger.....synes det er veldig trist at så mange(inkludert meg selv) ikke blir tatt seriøst på mange år og stemplet som psykiatriske tilfeller nærmest når det egentlig er så enkelt. uff! har iallefall fått mange konsekvenser for meg. jaja! nå er det jo snart sommer:)

Jeg har i alle fall lest på sidene til Sonja (hun som driver det forumet) at hun har lykkes i å gå ned, uten å fokusere på slanking. Dette fordi hun har klart å komme i aktivitet, i form av stavgang og svømming i en egen gruppe for overvektige som hun tok initiativ til.

Har ikke fått påvist lavt stoffskifte selv, men har mange av plagene, og har tenkt å ta kontakt med henne etter ferien min og bli med på noe av opplegget de driver med.

Skrevet

Jeg har i alle fall lest på sidene til Sonja (hun som driver det forumet) at hun har lykkes i å gå ned, uten å fokusere på slanking. Dette fordi hun har klart å komme i aktivitet, i form av stavgang og svømming i en egen gruppe for overvektige som hun tok initiativ til.

Har ikke fått påvist lavt stoffskifte selv, men har mange av plagene, og har tenkt å ta kontakt med henne etter ferien min og bli med på noe av opplegget de driver med.

Linken til trimgruppa:

http://www.thyro.net/trimgruppe.htm

Hvis du ikke bor for langt unna, så kan du jo bli med?

Se også http://www.overvektige.no/ - der står det noe om lag i Oslo og Haugesund som driver med vanngym og annen trim.

Skrevet

anbefaler deg å kreve ultralyd av skjioldbruskkjertelen, og hvis det vises noe uregelmessigheter der så må du ta vevsprøver på sykehus. for min del var det vanskleig å få klare resultater m blodprøve..selv gikk jeg med dette fra jeg var 16 til jeg var 22 år, og kranglet i like mange år på at det var noe feil med stoffskiftet før det skjedde noe....kostet meg masse studielån og humør kan du si...men jeg kan jo si såpass at hvis det hverken påvises ved blodprøver eller ultralyd så er det nok noe annet enn stoffskiftet. trener hardt 4-5 ganger i uka, så det er jo litt kjedelig å ikke se noen fremgang.

Skrevet

anbefaler deg å kreve ultralyd av skjioldbruskkjertelen, og hvis det vises noe uregelmessigheter der så må du ta vevsprøver på sykehus. for min del var det vanskleig å få klare resultater m blodprøve..selv gikk jeg med dette fra jeg var 16 til jeg var 22 år, og kranglet i like mange år på at det var noe feil med stoffskiftet før det skjedde noe....kostet meg masse studielån og humør kan du si...men jeg kan jo si såpass at hvis det hverken påvises ved blodprøver eller ultralyd så er det nok noe annet enn stoffskiftet. trener hardt 4-5 ganger i uka, så det er jo litt kjedelig å ikke se noen fremgang.

Takk for tipset! Ultralyd av skjoldbruskkjertelen har jeg faktisk aldri hørt om. Får se om jeg klarer å overtale fastlegen, eller kanskje heller bedriftslegen...

Skrevet

Takk for tipset! Ultralyd av skjoldbruskkjertelen har jeg faktisk aldri hørt om. Får se om jeg klarer å overtale fastlegen, eller kanskje heller bedriftslegen...

for å si det sånn så fikk jeg det ikke før jeg sa at jeg nektet å rikke ræva før vi hadde funnet ut av hva det var, eller ikke var. hehe....så, etter 4 år syk ble jeg satt opp på operasjon på null komma niks. må si jeg ble litt forbanna på de legene som hadde kalt det for "psykiske problemer" og depresjon.

Skrevet

for å si det sånn så fikk jeg det ikke før jeg sa at jeg nektet å rikke ræva før vi hadde funnet ut av hva det var, eller ikke var. hehe....så, etter 4 år syk ble jeg satt opp på operasjon på null komma niks. må si jeg ble litt forbanna på de legene som hadde kalt det for "psykiske problemer" og depresjon.

Operasjon? Hva slags?

Skrevet

Operasjon? Hva slags?

jeg hadde symptomer både på lavt og høyt stoffskifte i tillegg til hyppig kvalme. jeg hadde en svulst på skjoldbruskkjertelen som tok over hele tyroksinproduskjonen. har du dette, eller høyt stoffskifte må du operere vekk halve eller hele kjertelen, og det blir dermed for lavt. og da får man regulert det med tyroksin eller levaxin. ultralyd er bare hensiktsmessig i slike tilfeller. har du for lavt er det meget enkelt. du får tabletter med en gang. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...